• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Lovar att backen är värre än bilderna förmedlar
image.jpg
image.jpg

Vad är grejen med BMW-märkesförsäkring? Kollade upp vad det skulle kosta att försäkra en hoj, 560:- med Bmw-försäkringen, 3200:- med helförsäkring, typ samma villkor hos IF! Är det bmw som gäller om man är snål alltså?

image.jpg

Börjar bli rätt nöjd med stuket. Är lite sugen på lägre risers och lite rakare styre. Måste hitta ett alternativ till backspeglarna också. Kronorna ska bli svarta men det är ett vinterprojekt.
Tycker jag du ska vara! Håller även med dig ang ändringarna. Har du cashen så skulle jag även föreslå en titt på andra fälgar, definitivt ekrade ;)

Snajsigt Fryken!
Det finns ju speglar som man sätter i änden på styret som ändpluggar. Lär vara rätt värdelösa som bakspeglar men stilistiskt är de nog en fullträff. :)

Väl rutet Yönsson!
Körde utan i fem år och saknade dem aldrig. Det är ju ändå livsfarligt att byta fil utan att se sig över axeln när man kör mc. Enda anledningen att jag har backspeglar nu är att jag är för slapp för att fixa ändhålspluppar till styret. :D
(Backspeglarna sitter alltså på styrändarna).

Körde utan i fem år och saknade dem aldrig. Det är ju ändå livsfarligt att byta fil utan att se sig över axeln när man kör mc. Enda anledningen att jag har backspeglar nu är att jag är för slapp för att fixa ändhålspluppar till styret. :D
(Backspeglarna sitter alltså på styrändarna).
Har nog missat, vad kör du?

Då båda min Harleys för tillfället står still så var jag tvungen att snabb/fulmodda japsaren. Bort med onödigt krafs, kapa och lacka stänka, nytt bakljus som jag hade liggandes samt Biltema-styre. Helt ok för ett dagsverke.

Den är helt original i motor/dämpare. Någon som har tips på var jag köper ett schysst 4-2-system så jag får lite skönt ljud samt annat luftfilter. Borde väl ge några extra hästar?
@JLW
image.jpg

Vad har hänt?

Kopplingen stack i Prag. Var in till HD där, som bytte en ställskruv, men problemet uppstod igen en mil senare. Crossväxlade mig därför hem.
Igår bytte jag kopplingsvajer (som också gick sönder halvvägs till Berlin) samt fyllde på olja. Var cirka 1 dl i växellådan, ska vara 7, så nu verkar det lira.
Tjej-HDn går dåligt, ryckigt samt avgasknallar. Antingen är det mappning som behövs, eller så är spridarna skitiga. Meken på probike tyckte jag skulle testa spridarrengöring först, då modernt bränsle inte är snällt mot dom.

Vad är grejen med BMW-märkesförsäkring? Kollade upp vad det skulle kosta att försäkra en hoj, 560:- med Bmw-försäkringen, 3200:- med helförsäkring, typ samma villkor hos IF! Är det bmw som gäller om man är snål alltså?
Svar ja. BMW körs i princip uteslutande av gubbar i medelåldern = låg risk. Men 560:- låter väääldigt lågt om det inte var en äldre hoj. Mina BMWs som varit nya har kostat runt 3-4 tusen per år i Sthlm med BMW försäkring.

Svar ja. BMW körs i princip uteslutande av gubbar i medelåldern = låg risk. Men 560:- låter väääldigt lågt om det inte var en äldre hoj. Mina BMWs som varit nya har kostat runt 3-4 tusen per år i Sthlm med BMW försäkring.

Haha jo det stämmer, en gubbe på jobbet kör en gammal rasslig BMW. Men kollade bara på kul vad det skulle kosta mig med en BMW f800r från 2009 på blocket. Och det var ju en enorm skillnad! 560 var alltså månadskostnad och inte per år.
BMW F800R.JPG

Haha jo det stämmer, en gubbe på jobbet kör en gammal rasslig BMW. Men kollade bara på kul vad det skulle kosta mig med en BMW f800r från 2009 på blocket. Och det var ju en enorm skillnad! 560 var alltså månadskostnad och inte per år.
BMW F800R.JPG
Ok
Det var dock inget fantastiskt pris för märkesförsäkringen. Jag har haft en F800ST försäkrad hos Svedea för runt 3500:- per år. Enda begränsningen var att jag inte fick låna ut den till någon yngre än jag. Bor i Stockholm och är inte 40 ens.

Tillbaka
Topp