• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Kopplingen stack i Prag. Var in till HD där, som bytte en ställskruv, men problemet uppstod igen en mil senare. Crossväxlade mig därför hem.
Igår bytte jag kopplingsvajer (som också gick sönder halvvägs till Berlin) samt fyllde på olja. Var cirka 1 dl i växellådan, ska vara 7, så nu verkar det lira.
Tjej-HDn går dåligt, ryckigt samt avgasknallar. Antingen är det mappning som behövs, eller så är spridarna skitiga. Meken på probike tyckte jag skulle testa spridarrengöring först, då modernt bränsle inte är snällt mot dom.

Surt men skönt att höra att lösning är på G!
Inte så skönt att köra gubbjapan :)
 
Vad är det de säger, när katten är borta...

image.jpg


(Fru och barn bortresta för den som inte hängde med)
 
Ok
Det var dock inget fantastiskt pris för märkesförsäkringen. Jag har haft en F800ST försäkrad hos Svedea för runt 3500:- per år. Enda begränsningen var att jag inte fick låna ut den till någon yngre än jag. Bor i Stockholm och är inte 40 ens.

Ja fast skillnaden till att försäkra ett annat märke är smått fantastisk tycker jag. Hur kan en liknande mc från annat märke kosta 3200:- och en BMW 560:-, det är ju ingen liten rabatt.
 
Köpte en Buell X1 Lightning med elfel. Har dock europas ledande Buell mekaniker Jens på NCCR ( fd Hillbilly motors Germany ) några mil härifrån så nu går den som den skall efter lite trolleri med databoxen och nya stift
image.jpg
Ja buelll är riktgt kul att köra,speciellt när dem har kort hjulbas då bjuder dem in till riktig aktiv körning
Känner själv några av bästa mekarna enlig mig och vet deras värde.
 
Tillbaka
Topp