Får ta en förhandling med eftermarknadsgrabbarna, gruppköp? Största problemet just nu är den höga efterfrågan på grejerna.Finns det KS rabatt ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Får ta en förhandling med eftermarknadsgrabbarna, gruppköp? Största problemet just nu är den höga efterfrågan på grejerna.Finns det KS rabatt ?
Bakdämparen har suttit på i ett par veckor. Efter det bytet kändes hojen lite följsammare över ojämnt underlag, lagningar och annan skit. Bättre spårstabilitet när man valt ingång i kurva. Cartridge-kitet fick sig bara en tur på för små blöta vägar igår för att kunna köra snabbare, men samma upplevelse gällande följsamhet och komfort. Gjorde ett gäng hårda inbromsningar i låg fart. Mest för att se så jag skruvat ihop allt rätt, men en viss förättring i stabilitet, som jag inte vet om det var placebo eller ej än. Behöver ge mig ut på en mer inspirerad tur än min vanliga jobbpendling
Jag vet inte om jag hade lagt pengarna på att uppgradera fjädringen här om det inte vore så att jag hade bra rabatter via jobbet. Fick dessutom vara med och bygga allt så det var skoj
Fördelar och nackdelar med alla. Undrar om det var samma Speedster som var med på bandagen senast. Isåfall var det bra drag i den.Var sjukt avundsjuk när jag hade Opel Speedster för många år sedan och en av era anställda satt med skräddarsytt chassie på sin - finns perks med vissa arbetsgivare…
Fördelar och nackdelar med alla. Undrar om det var samma Speedster som var med på bandagen senast. Isåfall var det bra drag i den.
Minns inte vad han hette tyvärr.Kan mycket väl ha varit - rattades av en JJ på den tiden
Fjädring är ju extremt svårt tycker jag. Att få rätt iallafall. Det är ju kritiskt för racing, men för väg så klarar man sig ganska långt på standard.Bakdämparen har suttit på i ett par veckor. Efter det bytet kändes hojen lite följsammare över ojämnt underlag, lagningar och annan skit. Bättre spårstabilitet när man valt ingång i kurva. Cartridge-kitet fick sig bara en tur på för små blöta vägar igår för att kunna köra snabbare, men samma upplevelse gällande följsamhet och komfort. Gjorde ett gäng hårda inbromsningar i låg fart. Mest för att se så jag skruvat ihop allt rätt, men en viss förättring i stabilitet, som jag inte vet om det var placebo eller ej än. Behöver ge mig ut på en mer inspirerad tur än min vanliga jobbpendling
Jag vet inte om jag hade lagt pengarna på att uppgradera fjädringen här om det inte vore så att jag hade bra rabatter via jobbet. Fick dessutom vara med och bygga allt så det var skoj
Är väl olika från hoj till hoj.Fjädring är ju extremt svårt tycker jag. Att få rätt iallafall. Det är ju kritiskt för racing, men för väg så klarar man sig ganska långt på standard.
Kul med nya prylar och speciellt Öhlins...
Själv så känns det just nu som jag åkler stelbent nu... Måste fixa fram och bak känner jag.
Ja för racing är det helt annorlunda. När jag hade skrotat min S1000RR gick jag upp på kompisens HP4 någon timma efter. Inte inställd för mig givetvis, men känslan var en helt annan, sämre men inte dålig. Men spåren satt inte lika bra och känslan i inbromsning var en helt annan.Fjädring är ju extremt svårt tycker jag. Att få rätt iallafall. Det är ju kritiskt för racing, men för väg så klarar man sig ganska långt på standard.
Kul med nya prylar och speciellt Öhlins...
Själv så känns det just nu som jag åkler stelbent nu... Måste fixa fram och bak känner jag.
Det beror nog väldigt mycket på hojen. Sitter det fjädring som inte går att justera direkt och du byter till fjädring som du kan ställa in och faktiskt gör det så märker man ju skillnad.Är väl olika från hoj till hoj.
Jag hade en Harley Street Bob 2018 som inte alls var rolig orginal. Bytte till Öhlinare fram och bak vilket gjorde under för körbarheten!
Den Fat boy 2020 jag hade senast var riktigt bra standard. Hade inga planer på att byta faktiskt.
Den nuvarande Fat boben från 2008 har bakdämpare från Lowrider s men en läckande gaffel så just nu är det skit. Funderar på hårdare fjädrar. Öhlins kanske?
Bauhaus har ett hyfsat sortiment av mutter. Osäker på om de har imperiala storlekar dock.Ni som bor i Stockholm, jag behöver 2st muttrar som sitter fär avgasröret går in i motorn.
Gissar på att de är 5/16", väldigt lik en M6.
Var i city kan jag få tag på det? Finns det någon järnhandel eller liknande som kan ha hemma?
Sifvert - VästbergaNi som bor i Stockholm, jag behöver 2st muttrar som sitter fär avgasröret går in i motorn.
Gissar på att de är 5/16", väldigt lik en M6.
Var i city kan jag få tag på det? Finns det någon järnhandel eller liknande som kan ha hemma?
Jag köpte nyligen av HD, men behövs givetvis inte Men kan vara enkelt att kolla om dom finns hemmaNi som bor i Stockholm, jag behöver 2st muttrar som sitter fär avgasröret går in i motorn.
Gissar på att de är 5/16", väldigt lik en M6.
Var i city kan jag få tag på det? Finns det någon järnhandel eller liknande som kan ha hemma?
Transalp och min tidigare favorit Dominator föll faktiskt på detta, så där duckade jag ett potentiellt problem, tack!Låter bra, tänk på att om du kör upp privat behöver mc:n ha nettoeffekt av minst 50 kW och en tjänstevikt som överstiger 175 kg, minst 595cc.
Transalp kanske faller på det.
Motorcykel
Ska du ta körkort för mc? Du gör provet för A-behörigheterna hos oss – A1, A2 eller A.www.trafikverket.se
Gamla SF är väldigt snygg och underhållandeHade tänkt köra en längre tur denna helgen men det gick inte som planerat. Det var tydligen fel muttrar jag fick tag i.
Jag köpte 5/16"24 men jag köpte antagligen något annat....
Beställde dessa: https://blixtodunder.com/sv/artiklar/kragmutter-5-16-24-unf-forzinkad-mutter-avgas-evo-xl-tc.html
Blev en ny sadel också eftersom mina befintliga är väldigt obekväma, så jag hoppas denna är skönare:
Lite sugen på en andra hoj också... Så man kan skruva på ena och köra andra...
Sugen på en Ducati fortfarande. Den äldre Streetfighter 848:
Eller en Monster 1100:
Men vi får se...
Känns som dyra leksaker, då menar jag inte leksaker i positiv BemärkelseNågon som provat en Cake bike?
Ja, håller lite med ovanstående. Dock är upplevelsen helt unik enligt mig, rekommenderar helt klart en provkörning på deras butik i Hammarby Sjöstad.Någon som provat en Cake bike?
Jag har tänkt boka en testtur,Ja, håller lite med ovanstående. Dock är upplevelsen helt unik enligt mig, rekommenderar helt klart en provkörning på deras butik i Hammarby Sjöstad.
Då hade jag nog sagt att det är den perfekta hojen. Men smaken är som baken.Jag har tänkt boka en testtur,
Tycker dom ser knäppa men fräna ut. Skulle isf vara att ha fram & tillbaka från jobbet, och då ladda på jobbet.
Tack för svar! Återkommer när jag provat.
Sätt den på förvaring någonstans tills du löst livspusslet. Sånt kan vara roligt att ha kvar i familjen.Fick ta över denna gamla tvåhjulingen av min morfar för ett antal år sedan. Tanken har hela tiden varit att göra iordning den och fräscha till den. Tyvärr kom studier emellan och ändrade förhållanden hemma innebär nu att jag inte längre kan förvara den någon stans.
Tänkte därför kolla om någon mer kunnig vet vad man hade kunnat tänkas begära vid en försäljning? Eller om någon här kanske skulle vara intresserad.
Tänder men startar inte så gissningsvis skulle förgasaren behöva en genomgång.
Det hade varit det mest önskvärda egentligen men tyvärr ser möjligheterna till det ut att va få.Sätt den på förvaring någonstans tills du löst livspusslet. Sånt kan vara roligt att ha kvar i familjen.