• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Scipio

Patek
2-Faktor
Ni kanske har sett den här men han är så söt lille 6-åringen.


Skärmavbild 2022-07-15 kl. 17.31.22.png
 

MrJL

Omega
2-Faktor
Svårt att få till hur det ser ut på riktigt men fick iallafall hem sadeln jag chansade på och den passade bra och gick ganska bra att montera:

IMG_3612.jpeg


Testade idag och det blev otroligt mycket bättre, man satt fast och den fjädrade ytterst lite så det gick att köra ganska hårt.
Nu låter den vettigt också med endast 2 korta insatser som jag har kapat till 5 gånger :D
 

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
E8B1B216-830C-4B1B-9E7D-300352AF115A.jpeg

Nu har jag provkört i cirka 30min. Mycket positivt överraskad! Bra sitthöjd, grymt avslappnad förarposition och kändes inte för liten.

Vad gäller motorn så var det också en positiv överraskning. Tycker den var piggare än både min tidigare Ducati Monster 600 och min tidigare Triumph Thruxton. Den var mer varv-villig och hade bättre acc. Vid över 110km/h var det dock inte mycket kraft kvar.

Summasummarum blev jag riktigt kär! Jag tror den är klockren för mina syften och med vettig prislapp.
Blev det nåt köp?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag var tydligen helt dum i hövvet och måste definitivt bygga förråd och fixa vinterförvaring först.

Fick ett rabatterat pris på en ny hos butiken som kändes ganska OK men inväntar nog deras demo-hoj. Borde bli lite billigare och då borde jag hinna bygga förråd.
 
Senast ändrad:

herr_raev

Omega
2-Faktor
Jaha, då blev man sugen på att byta hoj igen då 😱😁
Kör ju en HD street bob nu men vill ha något mer allround.
IMG_20220727_070529.jpg
Grym hoj! Var inne på XE först men slutade i Desert Sled tillslut. Du lär inte bli besviken på Trajjan om du vill ha något lite mer allround. Hade kikat på Desert Sled också om du vill ha något som är marginellt lättare/smidigare.
 

D.B

Cartier
2-Faktor
Grym hoj! Var inne på XE först men slutade i Desert Sled tillslut. Du lär inte bli besviken på Trajjan om du vill ha något lite mer allround. Hade kikat på Desert Sled också om du vill ha något som är marginellt lättare/smidigare.
Detta var ju xc modellen, lite lägre än xe:n. Tyckte den var löjligt lättkörd, körde i för sig Rocket 3:an innan 😁, så scramblern kändes som en cykel efter den 😆.
Har kollat ducatin också men jag är nog mer lagd åt Triumph.
 

herr_raev

Omega
2-Faktor
Detta var ju xc modellen, lite lägre än xe:n. Tyckte den var löjligt lättkörd, körde i för sig Rocket 3:an innan 😁, så scramblern kändes som en cykel efter den 😆.
Har kollat ducatin också men jag är nog mer lagd åt Triumph.
minns inte vad som skilde mer, tror det var mindre slaglängd fram på XC också och lite annat. Men ska du inte tackla den värsta terrängen så spelar det ingen roll :)
Triumphs är helt klart snyggare, roligare motor och trevligt med farthållare osv. Köp! :)
 

D.B

Cartier
2-Faktor
Grymt snygg färgsättning på denna. 👍
Men ska du verkligen överge Harley?
Kommer nog tyvärr överge harley, iallafall ett tag. Mer specifikt så är det nog Dyna jag inte gillar, för mycket vibrationer i denna. Får nog bli en nyare softtail om det blir HD. Kommer köra min street bob denna säsong, tror inte det är säljbart nu, finns massvis med streetbob's på blocket.
 

Dahlc

Panerai
2-Faktor
Fick ta över denna gamla tvåhjulingen av min morfar för ett antal år sedan. Tanken har hela tiden varit att göra iordning den och fräscha till den. Tyvärr kom studier emellan och ändrade förhållanden hemma innebär nu att jag inte längre kan förvara den någon stans.
Tänkte därför kolla om någon mer kunnig vet vad man hade kunnat tänkas begära vid en försäljning? Eller om någon här kanske skulle vara intresserad. 🤔
Tänder men startar inte så gissningsvis skulle förgasaren behöva en genomgång.
6C02FCD8-009B-4825-A1E7-735CB9729BE5.jpeg

5E51BE48-255A-478C-B0A3-2B730B4BF3FD.jpeg

5E51BE48-255A-478C-B0A3-2B730B4BF3FD.jpeg
Tyvärr inte lyckats hitta några möjligheter till förvaring, om någon skulle vara intresserad: https://www.blocket.se/annons/jonkoping/monark_402_175cc_51/102463087 :rolleyes:
 

herr_raev

Omega
2-Faktor
Fick efter lite härj (fel storlek på lambdasond och avgasklammer istället för fjädrar) monterat mitt helsystem på Ökensläden. Passar egentligen inte en -21 men det var inte mycket meck egentligen.
Första provkörning med db-Killer i, mer ljud än original men kanske lite för lite, rappare gasrespons och mindre baktändning. Ska prova utan killer imorgon. Blir det inget husköp i sommar/höst får det nog bli luftfilterkit, power commander och en mappning i höst.
84A7BED1-4B59-439A-8CF2-2358439DF0F1.jpeg
 

Michael.

Rolex
Fick efter lite härj (fel storlek på lambdasond och avgasklammer istället för fjädrar) monterat mitt helsystem på Ökensläden. Passar egentligen inte en -21 men det var inte mycket meck egentligen.
Första provkörning med db-Killer i, mer ljud än original men kanske lite för lite, rappare gasrespons och mindre baktändning. Ska prova utan killer imorgon. Blir det inget husköp i sommar/höst får det nog bli luftfilterkit, power commander och en mappning i höst.
84A7BED1-4B59-439A-8CF2-2358439DF0F1.jpeg
Nöjd med scramblern? Kikat endel på nightshift samt 1100 PRO, dock ej testkört ännu.
 

herr_raev

Omega
2-Faktor
Nöjd med scramblern? Kikat endel på nightshift samt 1100 PRO, dock ej testkört ännu.
Väldigt nöjd, hade en Urban Enduro när de släpptes 2015 så det här är min andra. Gillar smidigheten, vridet och den lagoma effekten :)
Jag har inte provkört 1100 utan bara suttit på den, men tyckte den kändes ”klumpig” jämfört med 800. Utan att ha kört den hade jag nog varit mer sugen på Triumph 1200 XE isåfall. Men prova, har aldrig kört en tråkig Ducati :D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
A1A8B354-DFF2-41C8-97E7-5701D5204FAC.jpeg
11:30 igår fick jag för mig att jag skulle bygga mc-förvaring då det är ett krav från frun i huset innan inköp.

4113E326-61D6-48EB-A242-D10829E55087.jpeg

15:30 inser jag att jag är helt jävla inkompetent och plockar ner allt igen.

Idag har jag fått nytt mod och tror jag skulle kunna lösa detta om jag är smart nog att först göra en grund och sedan bygger väggarna i sektioner. Kanske kan det gå… kanske. 🤪
 
Senast ändrad:
Topp