• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

roosterman

G-shock
2-Faktor
Hojbyte... VFR in - RallyRaid ut😁
IMG_20220801_185926.jpg
 

Tapiren

Cartier
Är det tung eller mellan du ska ta?
Tänk på att skaffa en hoj som är rätt klassad från början.
Tänker som till uppkörning osv..
Transalp är annars en helt ok maskin. 👍
Nu är den hemma! Det blev en Transalp till sist, mest för att den fanns någon enstaka kilometer från kontoret, tyvärr är den nog inte rätt att köra upp i men det får ordna sig framöver, tanken är ju bara att lära känna känslan och se om det är något jag ens vill satsa på framöver
 

Bilagor

  • 28ED684F-F3F7-4F41-BE34-8821390D4D25.jpeg
    28ED684F-F3F7-4F41-BE34-8821390D4D25.jpeg
    1.2 MB · Visningar: 7

roosterman

G-shock
2-Faktor
Nu är den hemma! Det blev en Transalp till sist, mest för att den fanns någon enstaka kilometer från kontoret, tyvärr är den nog inte rätt att köra upp i men det får ordna sig framöver, tanken är ju bara att lära känna känslan och se om det är något jag ens vill satsa på framöver
Grattis.
Bra tänkt där. Skaffa dig erfarenhet och få in tekniken. Transalpen borde vara pengasäker oxå. 🙂
 
Någon som vet var man kan hitta dom här billigare eller liknande? Kina kopior går lika bra, om ni vet var de finns. Vill inte betala 1355 euro för dom bara😅
 

Bilagor

  • Switcgear_fullset_1-2-570x570-1.jpg
    Switcgear_fullset_1-2-570x570-1.jpg
    23.7 KB · Visningar: 5

Thunell

Panerai
2-Faktor
Skulle vilja utveckla mitt grusåkande. Någon här som har gått någon gruskurs via SMC som kan säga ifall det är bra eller dåligt?

Har gått asfaltskurser tidigare och dom har varit lärorika, så kan kanske anta att gruskurserna också är bra?


20220731_155321.jpg

Bild för roligare inlägg, här vilse i skogen.
 

herr_raev

Omega
2-Faktor
Skulle vilja utveckla mitt grusåkande. Någon här som har gått någon gruskurs via SMC som kan säga ifall det är bra eller dåligt?

Har gått asfaltskurser tidigare och dom har varit lärorika, så kan kanske anta att gruskurserna också är bra?


20220731_155321.jpg

Bild för roligare inlägg, här vilse i skogen.
Har samma erfarenhet som du av SMC och tänker att det är en bra start.
Jag har annars funderat på Uphill Offroad School eller Ride Nordic som sägs vara bra.
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Skulle vilja utveckla mitt grusåkande. Någon här som har gått någon gruskurs via SMC som kan säga ifall det är bra eller dåligt?

Har gått asfaltskurser tidigare och dom har varit lärorika, så kan kanske anta att gruskurserna också är bra?


20220731_155321.jpg

Bild för roligare inlägg, här vilse i skogen.

Har samma erfarenhet som du av SMC och tänker att det är en bra start.
Jag har annars funderat på Uphill Offroad School eller Ride Nordic som sägs vara bra.
Dom som blir instruktörer på SMC grus måste vara "instruktör asfalt" först.
Det är ytterligare ett steg i utbildningsstegen inom SMC.
Så dom ska kunna sin sak🙂
Sen om dom är bättre eller sämre än UOS eller RN låter jag vara osagt.
 
Senast ändrad:

Thunell

Panerai
2-Faktor
Har samma erfarenhet som du av SMC och tänker att det är en bra start.
Jag har annars funderat på Uphill Offroad School eller Ride Nordic som sägs vara bra.

Ja, antar det med, är väl bara att boka in sig. Är en gruskurs om två veckor, dock är den i mitt granndistrikt. Men det kan det ju vara värt. 😊.

Dom som blir instruktörer på SMC grus måste vara "instruktör asfalt" först.
Det är ytterligare ett steg i utbildningsstegen inom SMC.
Så dom ska kunna sin sak🙂
Sen om dom är bättre eller sämre än UOS eller RN låter jag vara osagt.

Aha, där ser man. Det bådar ju gott. 😊👍
 

herr_raev

Omega
2-Faktor
200 mil senare varav runt 80 på grus så har jag nu fått gjort rent allt inklusive regnställ, väskor och hjälm. Hojen blir nog aldrig helt ren igen.

A4F28D53-A0F6-4605-B11A-04ABCEE62101.jpeg

00746324-EB7B-4120-A6E3-62B41A63795E.jpeg
79E6498A-EA20-4B06-8D89-FD4A0172F18C.jpeg


Nu ska jag bara böja tillbaka skylthållaren som böjde sig efter ett högfartsmöte med ett väldigt djupt hål dolt av vatten…

A976DE74-4706-4185-AA70-CF92D2DE1D43.jpeg
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
200 mil senare varav runt 80 på grus så har jag nu fått gjort rent allt inklusive regnställ, väskor och hjälm. Hojen blir nog aldrig helt ren igen.

A4F28D53-A0F6-4605-B11A-04ABCEE62101.jpeg

00746324-EB7B-4120-A6E3-62B41A63795E.jpeg
79E6498A-EA20-4B06-8D89-FD4A0172F18C.jpeg


Nu ska jag bara böja tillbaka skylthållaren som böjde sig efter ett högfartsmöte med ett väldigt djupt hål dolt av vatten…

A976DE74-4706-4185-AA70-CF92D2DE1D43.jpeg
Visst är det där Scorpion STR-däck? Hur presterade de i regn?
 

MrJL

Omega
2-Faktor
Var ute och körde några timmar igår. Riktigt härligt.
Tycker Sportstern funkar toppen på raka vägar men tycker att den är lite för tung i tex branta svängar eller när jag kör i rondeller (inget nytt...).
Detta gör att jag känner att den känns lite onödigt "osäker" att köra så som jag kör.
Jag kanske måste inse att jag är en racer och att det aldrig går att förtränga... Måste nog komplettera med en nakenhoj trots allt...
Har bara kört 5-10 dagar/gånger i år och saknar lite glädjen att vilja köra hela tiden...
En Monster 1200S, Streetfighter 848, Tuono, Panigale 899...
Frågan är hur jag gömmer den i garaget... Har ju lovat att köra sakta och säkert.... :)
 
Är inne på att sälja bågen jag tog MC-kortet med i jakt på annan hoj. Det är en Honda CB650F från 2015 som precis ska slå om till 2000 mil. Om någon här i Stockholm/Uppsala-trakten är sugen på att köpa eller byta mot Triumph Bonneville eller Street Scrambler, hör av er så kan vi säkert lösa något, tänker mig runt 50k.

IMG_9307.jpg
 

MrJL

Omega
2-Faktor
Efter 7 veckor på resande fot med bara två klockor och inget MC-åkande var det dubbel glädje att dra på Overseas och mc-hjälmen idag

7CAE209A-C0C6-4CCE-BBFF-B0A92417FEFF.jpeg
817BD0AC-F64D-48D8-81AE-991C770368D4.jpeg
Jag har börjat snegla lite på Tuonon (igen...) "eftersom den har möjligheten att vi kan åka tillsammans eftersom du kan sitta bak" :D
Jag har väl hyfsad koll men funderar på en runt 100k och får väl då runt 2016-17. Är det något jag bör ha koll på som du kan tipsa om?
Antar att det är Factoryn man vill ha men den kostar ju mer. När uppdaterades de runt de åren, och med vad?
 
Topp