Kul att se alla fina hojar! Tog kortet ifjol och hade då en 2016 mt-07 som var suverän men lite lite att köra med så i början av maj böt jag till en 2017 Street triple som bara gått 240mil, mycket nöjd med den!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Trajorna är riktigt fina. Körde Daytona 675 förut, motorn är ju underbarKul att se alla fina hojar! Tog kortet ifjol och hade då en 2016 mt-07 som var suverän men lite lite att köra med så i början av maj böt jag till en 2017 Street triple som bara gått 240mil, mycket nöjd med den!
Jag tycker det är en stor skillnad mellan den och yamman i stabilitet, aldrig att den fladdrar eller känns obalanserad. Sen är de 765 motorn i denna och den går riktigt söttTrajorna är riktigt fina. Körde Daytona 675 förut, motorn är ju underbar
Har faktiskt inte provat 765an, men tänkte triplar generelltJag tycker det är en stor skillnad mellan den och yamman i stabilitet, aldrig att den fladdrar eller känns obalanserad. Sen är de 765 motorn i denna och den går riktigt sött
Ahh då är jag med!Har faktiskt inte provat 765an, men tänkte triplar generellt
Ta ut den på bana
Lite panel på plats.
Onödigt kategoriskt formulerat av mig. Kan tyvärr inget om hojar, men inser att det kommer få kosta. Lutar starkt åt en ”nyare” MC också, mkt tack vare alla goda råd i denna tråd. Svänger snabbt i hockey@St Maxime - Kominationen ”vill inte lägga pengar” och ”kan ingenting” rimmar illa. Jag har inte mekat något själv med mina hojar, alltid lämnat in för service. Det gick bra även på studentbudget men den initiala insatsen kommer man inte ifrån.
Klart man har olika budget för olika saker. Min förra hoj (Triumph Thruxton) var från 2004 och den hade jag enda till 2017. 13 år gammal var den då alltså. Helt felfri men började rosta här och var vilket inte är så kul.Onödigt kategoriskt formulerat av mig. Kan tyvärr inget om hojar, men inser att det kommer få kosta. Lutar starkt åt en ”nyare” MC också, mkt tack vare alla goda råd i denna tråd. Svänger snabbt i hockey
Tak på plats men saknas en list längst in och massa skruv.
Blir riktigt bra ju
Panel och tak färdigt. Bara dörr kvar och lite tätning av planket.
Panel och tak färdigt. Bara dörr kvar och lite tätning av planket.
Ska du köpa en ny hoj så missa inte Triumph Trident. Ser kanske inte jättehäftig ut på bild men i verkligheten blir man riktigt imponerad över kvaliteten, design och alla hjälpmedel (ska tex ha "corner ABS" m.m.).Tusen tack för bra tips!!
Har du ngn uppfattning om vad man får betala för en vettig hoj (hustrun tycker idén om mc tillhör mina sämre så även om man inte förlora för mkt när man säljer den ska jag ändå övertala henne om att vi ska ligga ute med pengarna)? @alfgren tipsade om Kawasaki Er6 och Yamaha XJ6. Fler förslag? Är gubbe så ju mindre sporthoj desto bättre
Tyvärr ingen att övningsköra med vad jag vet på rak arm. Inser att bekantskapskrets behöver vidgas
Svartpilen 401Blir riktigt bra ju
Har du bestämt vad det blir för hoj än?
Har varit hos lokala Triumph-handlaren för provkörning men de hade ingen inne och de trodde inte de skulle få fler i år. En sådan blir det alltså inte. Men den var en kandidat.Ska du köpa en ny hoj så missa inte Triumph Trident. Ser kanske inte jättehäftig ut på bild men i verkligheten blir man riktigt imponerad över kvaliteten, design och alla hjälpmedel (ska tex ha "corner ABS" m.m.).
Tack för tipset. Inte kikat så mkt på den, men det lilla jag googlat och sett så överstiger det tänkt budget tyvärr..Ska du köpa en ny hoj så missa inte Triumph Trident. Ser kanske inte jättehäftig ut på bild men i verkligheten blir man riktigt imponerad över kvaliteten, design och alla hjälpmedel (ska tex ha "corner ABS" m.m.).
Jag skrev visserligen till @St Maxime Ok, nej de verkar ha tagit över Street triples första plats hos dom. Street triple var ju förstahandsvalet för de flesta som tog körkort när de hade 675an.Svartpilen 401
Har varit hos lokala Triumph-handlaren för provkörning men de hade ingen inne och de trodde inte de skulle få fler i år. En sådan blir det alltså inte. Men den var en kandidat.
Det står på isåfall.En liten dum fråga. Köpte för ett par år sen Motul kylarglykol och bromsvätska i hop om att använda dessa men blev inte riktigt av. Sålde min mc i våras och rensade lite i källaren och hittade 3st Motul Motocool Factory Line 1L och 2 st Motul RBF 600 Factory Line 0,5L.
Är det något att ha kvar? Finns det någon slutdatum på såna vätskor?
De är obrutna och har legat i källaren. Kanske inte helt kört….Det står på isåfall.
Bromsvätska/olja drar ju åt sig fukt så de kan du inte ha öppnat och spara.
Syntetisk olja är jag osäker på.
Just bromsvätska brukar man behöva byta årligen eftersom den drar åt sig fukt. Men det är när den är öppnad och i behållare/slangar. Är den i vakuum så är det lugnt. Men man byter ju den rätt ofta så om du märker att den är "dålig" så är det att den dragit åt sig fukt och då är det bara att byta.De är obrutna och har legat i källaren. Kanske inte helt kört….
Jaha ok. Tack!Just bromsvätska brukar man behöva byta årligen eftersom den drar åt sig fukt. Men det är när den är öppnad och i behållare/slangar. Är den i vakuum så är det lugnt. Men man byter ju den rätt ofta så om du märker att den är "dålig" så är det att den dragit åt sig fukt och då är det bara att byta.
Glykol lär inte vara något problem gissar jag på. Man använder ju den för att kyla motorn och det märker man ju snabbt om den blir för varm också.
Dörr klar. Det där var INTE roligt! Inte en rät vinkel i hålet. Dags att leta gångjärn och sätta panel på dörren.
Just bromsvätska brukar man behöva byta årligen eftersom den drar åt sig fukt. Men det är när den är öppnad och i behållare/slangar. Är den i vakuum så är det lugnt. Men man byter ju den rätt ofta så om du märker att den är "dålig" så är det att den dragit åt sig fukt och då är det bara att byta.
Glykol lär inte vara något problem gissar jag på. Man använder ju den för att kyla motorn och det märker man ju snabbt om den blir för varm också.
Vad är er uppfattning, skulle man kunna sälja allt med gott samvete? Som jag nämnde ovan så äger jag ingen hoj i dagsläget.Jag har haft glykol stående länge, och skulle inte vara brydd att använda den. Däremot ska man komma ihåg att glykolen även är korrosionshämmande och inte bara frysskydd, så det är viktigt med glykol.
(Faktum är att rent vatten kyler bättre än med inblandad glykol.)
Vad är er uppfattning, skulle man kunna sälja allt med gott samvete? Som jag nämnde ovan så äger jag ingen hoj i dagsläget.