• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

BDF8BC5A-4E8C-4D2B-AF42-E39E391D31AC.jpeg
F7BD71DC-B94D-4C41-B41E-0A6382FBE722.jpeg
A6F133C0-D5F4-4A58-B772-867E372ADCB3.jpeg

Äntligen! Svartpilen 401 in da house. Asnöjd förutom… Ren jävla tur att jag inte dog på vägen hem. Är inte helt nöjd nu.
Vad hände?

Fin hoj iaf!

Hjulaxeln skruvade ur sig och höll på att ramla ur.

Hårigt! Har för mig att hjulaxelmuttern sitter på väster sida på 401:an, dvs. på drevsidan. Från bilden att döma är axeln införd från fel håll då muttern suttit på höger sida. Om just detta bidragit till att den kommit loss vet jag inte men en felmontering är det iaf.

54DD319A-B49A-4763-A50D-98CF1C3599D1.jpeg

På sprängskissen verkar den sitta rätt? Bulten på vänster sida, muttern på höger? När jag hämtade den satt bulten där så den var väl dåligt åtdragen och vibrerade loss. Tog foto efter 15km och då var muttern borta.

Ja på sprängskissen är det ju rätt förstås. Där går ju bulten från höger (bromsskivesidan) ut mot vänster (drevsidan) där muttern sitter. Färdriktningen på sprängskissen är ju mot nedre vänstra hörnet. På din hoj är det ju monterat tvärtom alltså fel. Tur att du hann stanna i tid som sagt.

Ja på sprängskissen är det ju rätt förstås. Där går ju bulten från höger (bromsskivesidan) ut mot vänster (drevsidan) där muttern sitter. Färdriktningen på sprängskissen är ju mot nedre vänstra hörnet. På din hoj är det ju monterat tvärtom alltså fel. Tur att du hann stanna i tid som sagt.
Nu skrev du typ ”du har rätt”…. Men sprängskissen visar tvärt om. 😂
Bulten är ju till vänster på min hoj.

Edit: Never mind. Ser nu att sprängskissen är från ”fel håll”. Well spotted.

Vaknade och tänkte på det här 🙂 Jäkla tur att du upptäckte det innan en olycka va ett faktum, tänk om skiten glidit ut på motorvägen. Får lite ågren av att tänka på det. Nyfiken på hur återförsäljaren har reagerat?
Jag var rätt chockad igår måste jag erkänna.

Efter några km hörde jag något vibrera/skramla. Trodde det var nycklarna som låg mot tanken så tog bort alla andra nycklar än tändningsnyckeln. Körde vidare och det lät fortfarande när jag kom upp i 70-80km/h. Stannade igen och funderade på vad det kunde vara, tänkte att det kunde vara fotpinnarna bak (klassiker) så fällde ner dem.

Det lät fortfarande så jag tänkte ”skit samma, ny hoj, säkert något normalt men som jag inte är van vid”. Körde vidare, fick lite sladd och bakbromsen var dålig. Tänkte ”nya bromsbelägg och nya däck, kanske inte så konstigt”. Körde vidare…

Jag har bara pratat med säljaren än så länge och han tog det på allvar. Har även fått meddelande från försäljningschefen som ska ringa mig på måndag. De kommer kolla vem som gjort slutkontroll, hur det kan ha missats osv, samt givetvis laga hojen och kolla så allt är rakt och som det ska.

61FA2070-9B57-433C-82E1-2DE84A31D2AA.jpeg

Bärgaren har varit och hämtat hojen nu.

Jag var rätt chockad igår måste jag erkänna.

Efter några km hörde jag något vibrera/skramla. Trodde det var nycklarna som låg mot tanken så tog bort alla andra nycklar än tändningsnyckeln. Körde vidare och det lät fortfarande när jag kom upp i 70-80km/h. Stannade igen och funderade på vad det kunde vara, tänkte att det kunde vara fotpinnarna bak (klassiker) så fällde ner dem.

Det lät fortfarande så jag tänkte ”skit samma, ny hoj, säkert något normalt men som jag inte är van vid”. Körde vidare, fick lite sladd och bakbromsen var dålig. Tänkte ”nya bromsbelägg och nya däck, kanske inte så konstigt”. Körde vidare…

Jag har bara pratat med säljaren än så länge och han tog det på allvar. Har även fått meddelande från försäljningschefen som ska ringa mig på måndag. De kommer kolla vem som gjort slutkontroll, hur det kan ha missats osv, samt givetvis laga hojen och kolla så allt är rakt och som det ska.

61FA2070-9B57-433C-82E1-2DE84A31D2AA.jpeg

Bärgaren har varit och hämtat hojen nu.

Återigen, galen tur att det inte gick åt helvete. Har ingen aning om hur man kan tänkas kompenseras, men hoppas ni enas om nåt som känns bra för dig. Hade du bott i the land of freedom hade en stämning legat nära till hands 🙂 Men hoppas också du kommer känna dig trygg m hojen framöver, kan onekligen sätta lite spår en sån här grej.

Vafan. Har varit ren i fem år sedan jag sålde min Monster S4a och det har gått rätt bra.
Hållit mig borta från Sporthoj.com och inte ens funderat på att klicka på denna tråd, och så går @yonsson och lägger upp porr på insta!
Det börjar ju darra direkt!

Den där hojen, bortsett från bakaxelmontaget såklart, är ju jäkligt mycket pang för pengen!!
Någon som har koll på ungefär vad den kostar i försäkring för en 40+ i utkanten av GBG i försäkring?

Vafan. Har varit ren i fem år sedan jag sålde min Monster S4a och det har gått rätt bra.
Hållit mig borta från Sporthoj.com och inte ens funderat på att klicka på denna tråd, och så går @yonsson och lägger upp porr på insta!

Den där hojen, bortsett från bakaxelmontaget såklart, är ju jäkligt mycket pang för pengen!!
Någon som har koll på ungefär vad den kostar i försäkring för en 40+ i utkanten av GBG i försäkring?

Bilagor

• Screenshot_20220828-015505.png
    Screenshot_20220828-015505.png
    121.6 KB · Visningar: 16

Den är riktig billig i försäkring tack vara låga HK. Billigaste jag hittade var 286kr/mån, är 40 år bor som du beskriver. Bilsport och mc, IF mm var någon hundring dyrare.

Den är riktig billig i försäkring tack vara låga HK. Billigaste jag hittade var 286kr/mån, är 40 år bor som du beskriver. Bilsport och mc, IF mm var någon hundring dyrare.
Det är ju kanon!
Denna har man ju råd att ha även om man inte kör så mycket.
Ducatin blev för dyr med försäkring på drygt 8k när man mest pendlade med den till jobbet.

Det är ju kanon!
Denna har man ju råd att ha även om man inte kör så mycket.
Ducatin blev för dyr med försäkring på drygt 8k när man mest pendlade med den till jobbet.
Exakt! Det var därför jag sålde förra hojen. Tror jag körde 150mil totalt sista två åren jag hade förra hojen. Då är 750kr/mån rätt saftigt. Fick lite lätt ångest varje gång jag gick förbi hojen.

Exakt! Det var därför jag sålde förra hojen. Tror jag körde 150mil totalt sista två åren jag hade förra hojen. Då är 750kr/mån rätt saftigt. Fick lite lätt ångest varje gång jag gick förbi hojen.
Precis.
Vädret hjälpte inte direkt till de två åren, så när frun berättade att vi skulle bli tre var det bara att inse att det inte kommer bli mer körande nästa sommar.

Varför ska det alltid vara dåligt väder när man har planerat en hojtur? Någon annan som känner igen sig? Fan va lack jag blir...jävla skitland att leva i sett till MC väder 😅
Du skulle vart med här nere igår då.. 😉
162 startande kom och körde vårt rally i solande strålsken med ca 28grader i luften😃
Sen att dom blev grillade både praktiskt och teoretiskt fick dom som bonus😁
Fast dom blev ju iofs belönade med ett riktigt vasst prisbord iaf😍
IMG_20220827_120207.jpg
IMG_20220827_120810.jpg
IMG_20220827_152234.jpg
IMG_20220827_155212.jpg
IMG_20220827_155246.jpg

Vi skulle åka och kolla på flyguppvisning i Uppsala, det gick åt pipsvängen, maken till större trafikkaos får man leta efter…

Vi hittade en spot en bit bort och kunde få ta del av showen därifrån, mäktigt vad flygplanen låter!!

Ett annat tips: Se nya Top Gun, helt suverän! ✈️

E156C599-DFEF-4869-BFA8-F2F690D03292.jpeg

Tillbaka
Topp