• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

På Duccen körde jag bara vänsterspegeln. Sällan man behöver se den man kört om och ger en skön asymetri.
Dock var inte mina speglar så där snygga.
När jag körde Ducati Monster körde jag utan eller med en. På Triumphen hade jag 2st. Håller med om att det brukar räcka med en, får se om jag sätter på båda eller bara den ena.

2EBD0964-D1C4-4E2C-9B45-DFC7F2D4A75B.jpeg

Jag är inte bra på allt men shoppa, det kan jag.

*Ny skyddsjacka Knox Urbane Pro 2
*Aramid-flanellskjorta
*Aramidjeans
*Hjälm Shoei GT Air 2
*Nyckelring

Behöver dock köpa handskar. Någon som har tips på några bra höst-handskar som inte kostar typ 800kr?

2EBD0964-D1C4-4E2C-9B45-DFC7F2D4A75B.jpeg

Jag är inte bra på allt men shoppa, det kan jag.

*Ny skyddsjacka Knox Urbane Pro 2
*Aramid-flanellskjorta
*Aramidjeans
*Hjälm Shoei GT Air 2
*Nyckelring

Behöver dock köpa handskar. Någon som har tips på några bra höst-handskar som inte kostar typ 800kr?
Har butiken återkommit gällande mcn?

Jag köpte ett par Richa, söker du långa eller korta?

• Like
Reactions: par
Har butiken återkommit gällande mcn?

Jag köpte ett par Richa, söker du långa eller korta?

Bra tips! Har glömt kolla deras shop. Korta vill jag ha.

Ja, hojen ska vara färdig senast fredag. De har erbjudit mig låne-mc men jag har avböjt hittills. De bjuder på första servicen, det verkar vara den kompensation de tycker är lämplig.

Bra tips! Har glömt kolla deras shop. Korta vill jag ha.

Ja, hojen ska vara färdig senast fredag. De har erbjudit mig låne-mc men jag har avböjt hittills. De bjuder på första servicen, det verkar vara den kompensation de tycker är lämplig.
Du kanske skall fråga om de tänker skruva åt hjulaxlarna efter de tagit loss hjulen? Eller om det inte är en service de tillhandahåller....

;)

Jag skall till till CEC för att kolla på en ny Duke 890 i närtid. Jag skall hinta till dem att ryktet går att deras leveranskontroll har lite övrigt att önska och hur man kompenserar i sådana fall.

17EED74E-7701-44CB-8BC8-8C58D775E12B.jpeg

Återkom med hur du tycker att course är. Köpt deras billiga allvädersställ till sambon när hon skulle åka med lite. Jackan känns okej, byxorna sådär och allväder var lögn :p
Xlmotos egna märke, kassa enligt mig. Som handske kanske det funkar men inga bra erfarenheter här heller.
Beror nog på lite vad man har för ambitioner med plaggen. Jag har precis köpt aramid-flanelljacka och aramidjeans från Coarse. Jag har bara provat dem snabbt men de känns rätt OK som lättare skydd för kortare rundor. Tanken är att ha Knox-skyddsjackan och vanligt plagg utanpå vid längre mc-rundor.

Beror nog på lite vad man har för ambitioner med plaggen. Jag har precis köpt aramid-flanelljacka och aramidjeans från Coarse. Jag har bara provat dem snabbt men de känns rätt OK som lättare skydd för kortare rundor. Tanken är att ha Knox-skyddsjackan och vanligt plagg utanpå vid längre mc-rundor.
Ambitionen är att överleva, inte skada sig. Skydd är det sista jag snålar med nuförtiden, sålde av allt som är course och behöll alpinestars.

Ambitionen är att överleva, inte skada sig. Skydd är det sista jag snålar med nuförtiden, sålde av allt som är course och behöll alpinestars.
Jo Jo, givetvis, men om jag ska köra 10min i 50-70km/h så känns det gött att kunna ha en lätt och smidig jacka (med CE1/2-skydd) att slänga på mig.
Vad gäller just aramid/kevlar-jeans så har jag provat ett gäng och tycker inte Coarse-brallorna är sämre än något annat.

Några varningsklockor som ringer gällande denna eller känns det som skicket är vettigt?

Vad som ej framgår i annons. Den är servad på verkstad med ifylld servicebok fram till 2018 därefter har säljaren (hennes man) bytt olja och fixat det som behövs inför säsongen. instruktionsbok medföljer 2 stycken nycklar + ytterligare 1 som är någon specialnyckel.
Säljaren uppger inga funktionsmässiga fel vad hen vet. Estetiskt finns några repor den är ju använd men inget som sticker ut (enligt säljaren) Skyddsplasten på displayen är lite ful längst ner men inget som ska påverka funktionen. Skall besiktigas 2023-08-31. Den har haft 3 ägare.

Tack!!

Några varningsklockor som ringer gällande denna eller känns det som skicket är vettigt?

Vad som ej framgår i annons. Den är servad på verkstad med ifylld servicebok fram till 2018 därefter har säljaren (hennes man) bytt olja och fixat det som behövs inför säsongen. instruktionsbok medföljer 2 stycken nycklar + ytterligare 1 som är någon specialnyckel.
Säljaren uppger inga funktionsmässiga fel vad hen vet. Estetiskt finns några repor den är ju använd men inget som sticker ut (enligt säljaren) Skyddsplasten på displayen är lite ful längst ner men inget som ska påverka funktionen. Skall besiktigas 2023-08-31. Den har haft 3 ägare.

Tack!!
Kommer behöva en 2k-mila service (nya tändstift osv) om det bara är gjort olje/filter hemma, den är lite större, betalade nog runt 5k för den. Men räkna med det, går säkert serva nästa år.

Sålde min nyservade -14 med 2,2k mil för samma pris, dock två år sedan.

Tack!!
Kan inte tänka mig att det blir några problem. Japanska hojar går inte sönder så länge man bara byter olja på dem.

@snoozarn @alfgren - STORT tack! Ovärderligt med hjälpande och uppmuntrande ord.

När det gäller MT-07 vad skulle ni säga är värt mer allt annat lika. Förre mil eller nyare årsmodell? Många till salu från 2014 och 2016 där miltalen är alltifrån knappa 500 till 3400. Bättre att köpa en med 1000 mil på mätaren från 2014 eller en från 2016 med dubbla antalet mil?

@snoozarn - hur ofta är det s.k stor service på dessa?

@snoozarn @alfgren - STORT tack! Ovärderligt med hjälpande och uppmuntrande ord.

När det gäller MT-07 vad skulle ni säga är värt mer allt annat lika. Förre mil eller nyare årsmodell? Många till salu från 2014 och 2016 där miltalen är alltifrån knappa 500 till 3400. Bättre att köpa en med 1000 mil på mätaren från 2014 eller en från 2016 med dubbla antalet mil?

Nyare är ju alltid trevligare, miltalet är inte jätteviktigt/säger inte så mycket om hur den har körts innan. Som alltid köp säljaren.

För att ställa till ekvationen ytterligare, få ägare tycker jag är viktigare än mil. Hellre en -14 med en ägare än en från -16 med fem.

Jag har haft alpinestars och dainese prylar där sömmarna släppt så det är inte alltid de är bäst. Har lite course prylar, bl.a handskar och de känns bra. Bäst stövlar är Daytona Security Evo, haft mina rätt många år nu. Inte särskilt snygga, men säkerheten för fötterna är oslagbar. MC prylar får man aldrig för mycket av, problemet är all plats de tar :cool:

265E227E-BF07-4050-97A8-AEB8AECFE019.jpeg

Shoei GT Air 2 ska tydligen vara framtagen i vindtunnel. Det märktes dock inte, låter mer än min 7 år gamla Shoei. Satan vad den lät, blir till att köra med proppar för det mesta.

Nu är hojen hemplockad igen förresten. Inget ytterligare var skadat. Bult och mutter bytt.

Tillbaka
Topp