Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Dom är bra! Kör samma och väldigt nöjd!
Nya dojor. Forma Swift Dry. Ska vara vattentäta. Ser ju typ ut som normala dojor. 1800kr, jävla pris.
Blev väl OK med speglarna tycker jag. Man ser bra i dem också.
Sist men inte minst; Grejer man kan göra på lunchen när man har mc.
Kör med tcx dartwood, grymt sköna, gillar dragkedja på sidan av dojjornaDom är bra! Kör samma och väldigt nöjd!
Jag valde mellan den modellen och de jag köpte men dessa fanns inte i butik och jag ville prova innan köp. Riktigt snygga de där.Kör med tcx dartwood, grymt sköna, gillar dragkedja på sidan av dojjorna
Fett! Kolla hjulaxeln.Då står den i garaget….
Jag sa till dem att jag förutsatte att de inte har lösa hjulaxlar längre. Han sa att det var KTMs fel…Fett! Kolla hjulaxeln.
Tror ändå jag håller med frugan angående backspeglarna...
Nya dojor. Forma Swift Dry. Ska vara vattentäta. Ser ju typ ut som normala dojor. 1800kr, jävla pris.
Men satan vad snygg. Kolla bakfälgen, röven, och allt... Vet inte ens var jag ska titta för det är så mycket snygga linjerBra prislapp
En så kallad ”tyskröv”. Minns när folk började med streetfighters för cirka 20 år sedan. Fanns typ 3 olika ersättningslampor man kunde köpa. Alla streetfighters såg likadana ut.Men satan vad snygg. Kolla bakfälgen, röven, och allt... Vet inte ens var jag ska titta för det är så mycket snygga linjer
Hur rolig är den på en skala då?Då står den i garaget….
Jätte! Men man måste hänga över styret för att den inte skall lätta även vid ”måttlig” accelerationHur rolig är den på en skala då?
Ändå skillnad på hemmagjuten glasfiber och italienskt hantverkEn så kallad ”tyskröv”. Minns när folk började med streetfighters för cirka 20 år sedan. Fanns typ 3 olika ersättningslampor man kunde köpa. Alla streetfighters såg likadana ut.
XLmotos billiga är riktigt bra. Har ett par stycken såna Brukar kosta 299 då o då..Några åsikter om vilka Depåstöd som är bra?
Eftersom @Chrisse tvingat mig att lägga 11 timmar på youtube om hur man drar ut db-killern på Akrasystem så vet jag hur man gör det på din hoj (men inte på min).13 mil fina vägar och sedan stadskörning med sonen (han övningskör). Landade på Linné station för middag.
Råkade också stanna för länge på Hondacenter i början så där blev det shoppat en Urbane Pro (håller med @yonsson om att storlekarna är skumma. Jag drar normalt L men här XXL för att få plats med bröstkorgen, istället blev det ”luftigt” runt magen), Knox Orsa, TCX Mood, en Shoei Neotec II och lite annat.
Tjejen som sålde slog sig samman med sonen och valde färg och mönster på hjälmen för att kompensera det faktum att det är gubbigt med öppningsbart….
Hon påpekade också ”jag vet ju inte hur gammal du är men om du inte var 8 när du fick den hjälmen så var det dags att byta”.
Tail tidy och rullar till stöd har inte kommit.
Bakändan ser förfärlig ut som den är.
Jag köpte ett utan DB-killer från början, då är det ett ickeproblem.Eftersom @Chrisse tvingat mig att lägga 11 timmar på youtube om hur man drar ut db-killern på Akrasystem så vet jag hur man gör det på din hoj (men inte på min).
Fattar du inte att du är blåst grabben? Den sorten är inte ihopfällbar! Ja Jag skulle faktiskt kunna utveckla det vidare du men jag har inte tiiid!Eftersom @Chrisse tvingat mig att lägga 11 timmar på youtube om hur man drar ut db-killern på Akrasystem så vet jag hur man gör det på din hoj (men inte på min).
Jag har besiktigat med tillfälliga ”metallmuffar” temporärt och väldigt uppenbart ditsatta endast för själva besiktningen, funkar skitbra. Bara man dämpar ljudet tillräckligt duger det gott.Fattar du inte att du är blåst grabben? Den sorten är inte ihopfällbar! Ja Jag skulle faktiskt kunna utveckla det vidare du men jag har inte tiiid!
En kvalificerad gissning är att du nog får borra bort popnitarna och plocka bort den där fjongen inifrån. Sen har du fyra år på dig att fundera på hur du skall lösa det med db-killer till besiktningen.
Jag har ju originalsystemet kvar och det tar 5-10min att byta så det är ett ickeproblem.Fattar du inte att du är blåst grabben? Den sorten är inte ihopfällbar! Ja Jag skulle faktiskt kunna utveckla det vidare du men jag har inte tiiid!
En kvalificerad gissning är att du nog får borra bort popnitarna och plocka bort den där fjongen inifrån. Sen har du fyra år på dig att fundera på hur du skall lösa det med db-killer till besiktningen.
Eftersom @Chrisse tvingat mig att lägga 11 timmar på youtube om hur man drar ut db-killern på Akrasystem så vet jag hur man gör det på din hoj (men inte på min).
Grattis till bra köp! tänk på att beställa originalpopnitar från ackra dessa är i rostfritt och med rätt dimensioner!Lyssnat på @Roddan hoj. De låter betydligt högre och med mer bas utan dB-killers. Väldigt bra faktiskt. Så jag funderar på att borra ur nitarna och plocka ur den. Det verkar väldigt lätt att montera tillbaka originalsystemet men mitt har aldrig varit startat så jag skulle helst vilja behålla det i NOS…
Vi får se.
@yonsson passerade förbi dig igår för att hämta sonen och du verkar inte ha märkt mig så det kanske jag skall ta som ett tecken på att jag låter för lite? Men jag kan köra förbi idag också, det är inte långt och om inte annat kanske det irriterar exfrun
Mitt Akra satt monterat från start, så jag fick inte välja… frågade på ett helsystem (riva bort katalysatorn också) men det blir tydligen väldigt ansträngt vid besiktningen…
Kan man få en bättre bild på hålet? Och vad är det för skruv?
För mig är db-insatsen låst med en skruv som är fastsvetsad. Tyvärr får inte en nyckel plats i hålet så enda lösningen är att borra ut popnitarna eller att borra ut själva skruven.
Lyckas inte hitta någon minihylsa som får plats i hålet.
Kan man få en bättre bild på hålet? Och vad är det för skruv?
Vart kommer speglarna ifrån? Har funderat på nåt liknande till min italienska vilde, hela 50cc