Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vart kommer speglarna ifrån? Har funderat på nåt liknande till min italienska vilde, hela 50cc
Mina är matta versionen.HIGHSIDER VICTORY EVO bar end mirror
HIGHSIDER VICTORY EVO handlebar end mirror, black anodized aluminum head, with adapter set for steering tube inner diameter of 12 mm to 22 mm, E-approvedcafe4racer.eu
Såklart att man inte hajar grejen när man kör radfyra. Men med en stånka eller v-motor är det härligt man får lite motorljud.Föestår verkligligen inte grejen med att "alla" måste ha avgassystem som låter som Kalle-byfåne så fort dom sätter sig på en hoj.
Borrar ni sönder avgassystemen på era bilar också?
Vitpilen gör 158 vid varvstopp på 5an. Orkade inte till stoppet på 6an men 174 på mätaren liggandes på tanken.Jag har inte provkört 701, den är säkert grym. Gissar att det kommer lanseras en ny modell med 901-motor om något år eller så.
401 är jämförbar med Ducati Monster 600 eller Triumph Thruxton 900 tycker jag, i alla fall upp till 110km/h. Över det har 401 inte så mycket att ge. På Theuxon låg jag oftast på 3e växeln av 5. På 401 kommer man nog ligga på 5an eller 6an på kurviga vägar.
Har inte testat hur fort 401 går men gissar på att maxhastigheten är ganska låg, typ 150km/h kanske.
Sitter det svetsat blir det ju segt med tunnväggig hylsa…
Ungefär så här ser det ut när man kikar in i hålet, förutom att det sitter svetsloppa både Ica på skruven och på sidan av skruven. Hålet är inte stort nog för att få in en vanlig hylsa.
om man kör radtvåa då?Såklart att man inte hajar grejen när man kör radfyra. Men med en stånka eller v-motor är det härligt man får lite motorljud.
Mina polare sa att min farsas radtvå’a lät som en Amazon.. jag har ingen åsikt allsom man kör radtvåa då?
Sitter det svetsat blir det ju segt med tunnväggig hylsa…
Ju långsammare hoj desto mer högljutt avgassystem, det är sen gammalt. Om man inte kan så får man låtsas.Föestår verkligligen inte grejen med att "alla" måste ha avgassystem som låter som Kalle-byfåne så fort dom sätter sig på en hoj.
Borrar ni sönder avgassystemen på era bilar också?
Skulle tippa att skruvskallen blir rund, om den är svetsad. Men skadar inte att provaHar hittat denna, skulle kanske få plats. Problemet är dock att jag inte vet vilken storlek jag behöver. Har läst både 8mm och 10mm.MAGNETHYLSA DEWALT KOMPAKT DT6927-QZ 10MM
Mutterhylsa som bibehåller mutterns form! Kompakt hylsa med lobulär design, som minimerar risken att nöta ner mutterns hörn. En lobulär design trycker på mutterns sidor istället för att använda hörnen som hävkraft när muttern skruvas. Detta gör att muttern bibehåller sin form och inte deformeras...www.bauhaus.se
Köpte en 8mm hylsa, jävligt oklart om den passade eller inte. Den fäster men får inte skruven att vrida sig utan verkar bara dra runt.om ni ska borra i kolfibret på akra är det dessa mått som gäller, dock en riktigt ful lösning.. svetsloppan innanför sitter knappt fast så ett lätt vrid är den av och ingen risk att dra runt skruven.
Sitter svets loppan kvar ??Köpte en 8mm hylsa, jävligt oklart om den passade eller inte. Den fäster men får inte skruven att vrida sig utan verkar bara dra runt.
Ja du… Har frågat på ett hoj-forum vad det är för diameter på den, inväntar svar. Högst oklart om 8mm är för stort, för litet eller helt rätt. Helknas.Sitter svets loppan kvar ??
Finns flera ^^
Testa och mät med din iPhone finns ju ett instrument i mobilen
//Simon
kan du inte värma en lim stav som man använder till lim pistol och trycka ner så får du en mall avgjutning typ ?Ja du… Har frågat på ett hoj-forum vad det är för diameter på den, inväntar svar. Högst oklart om 8mm är för stort, för litet eller helt rätt. Helknas.
om ni ska borra i kolfibret på akra är det dessa mått som gäller, dock en riktigt ful lösning.. svetsloppan innanför sitter knappt fast så ett lätt vrid är den av och ingen risk att dra runt skruven.
Kan sno lera från sonen och testa. Smart Simon!kan du inte värma en lim stav som man använder till lim pistol och trycka ner så får du en mall avgjutning typ ?
//Simon
Var inte din skruv mindre än 8mm?
Tänker att Akra använder samma till alla system (det hade jag gjort)?
Då kan @yonsson få ett iaf ganska sannolikt svar…
@yonsson
Några säger 8mm, några säger 10mm.
En "gammal" AT !!! Gillar dom skarpt. Snacka om urfader till dagens äventyrareDet nyinfunda intresset om att åka grus gjorde att det renderade i hojköp. Perfekt att kunna förlänga säsongen, sjukt kul.
Nu behöver jag bara sälja cb650. Någon sugen?
En "gammal" AT !!! Gillar dom skarpt. Snacka om urfader till dagens äventyrare
Jag som körde uddafågeln DR800 blev ju liiiite nostalgisk när Suzuki presenterade sin V-Strom 1050Jag med! Tycker dom har åldras bra för att vara så gamla.
Jag som körde uddafågeln DR800 blev ju liiiite nostalgisk när Suzuki presenterade sin V-Strom 1050
Ska dock sägas att jag inte haft någon 1050.. (än)
Jag trattade ju dit grovmönstrat på min ETV1000RR. Egentligen alldeles för stor att bröta rätt ut i skogen med, men den funkar helt ok på grus och skogsstigar iafHar faktiskt letat efter rätt offroadhoj några månader och där var DR800 en av kandidaterna. Men det är inte lätt att hitta gammal hoj i bra skick med hyffsat låga mil.
Diggar nya v-stromen också. Efter småbarnslivet kanske det kan bli nyare maskin. Saknar abs..