• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Mina är matta versionen.

@yonsson

Hej
behöver du hjälp med Db killern jag kan fixa den om du skickar den till KM globen så plockar jag upp den av Svante så du kan låta lite mer. ;)
Det tar inte 11 timmar lol ^^ :cigar:

Till gas hand taget sätt en plast skims som finns på snabgas rullarna, så du kan gaaasa..
Ps modda bakpartiet så den inte ser så ful ut ><


//Simon
 
Senast ändrad:
Föestår verkligligen inte grejen med att "alla" måste ha avgassystem som låter som Kalle-byfåne så fort dom sätter sig på en hoj.
Borrar ni sönder avgassystemen på era bilar också? 😂
Såklart att man inte hajar grejen när man kör radfyra. Men med en stånka eller v-motor är det härligt man får lite motorljud.
 
Senast ändrad:
Jag har inte provkört 701, den är säkert grym. Gissar att det kommer lanseras en ny modell med 901-motor om något år eller så.

401 är jämförbar med Ducati Monster 600 eller Triumph Thruxton 900 tycker jag, i alla fall upp till 110km/h. Över det har 401 inte så mycket att ge. På Theuxon låg jag oftast på 3e växeln av 5. På 401 kommer man nog ligga på 5an eller 6an på kurviga vägar.

Har inte testat hur fort 401 går men gissar på att maxhastigheten är ganska låg, typ 150km/h kanske.
Vitpilen gör 158 vid varvstopp på 5an. Orkade inte till stoppet på 6an men 174 på mätaren liggandes på tanken.
 
db-killer-akrapovic-silencer_AKRA0013.jpg

1662287534297.jpeg


Ungefär så här ser det ut när man kikar in i hålet, förutom att det sitter svetsloppa både Ica på skruven och på sidan av skruven. Hålet är inte stort nog för att få in en vanlig hylsa.
Sitter det svetsat blir det ju segt med tunnväggig hylsa…
 
Sitter det svetsat blir det ju segt med tunnväggig hylsa…
Har hittat denna, skulle kanske få plats. Problemet är dock att jag inte vet vilken storlek jag behöver. Har läst både 8mm och 10mm.
 
Har hittat denna, skulle kanske få plats. Problemet är dock att jag inte vet vilken storlek jag behöver. Har läst både 8mm och 10mm.
Skulle tippa att skruvskallen blir rund, om den är svetsad. Men skadar inte att prova
 

Bilagor

  • Screenshot_20220904-145742.png
    Screenshot_20220904-145742.png
    121.9 KB · Visningar: 3
om ni ska borra i kolfibret på akra är det dessa mått som gäller, dock en riktigt ful lösning.. svetsloppan innanför sitter knappt fast så ett lätt vrid är den av och ingen risk att dra runt skruven.
 

Bilagor

  • 2600C0C7-571D-4D19-BE13-91E9152117A1.jpeg
    2600C0C7-571D-4D19-BE13-91E9152117A1.jpeg
    51.6 KB · Visningar: 3
om ni ska borra i kolfibret på akra är det dessa mått som gäller, dock en riktigt ful lösning.. svetsloppan innanför sitter knappt fast så ett lätt vrid är den av och ingen risk att dra runt skruven.
Köpte en 8mm hylsa, jävligt oklart om den passade eller inte. Den fäster men får inte skruven att vrida sig utan verkar bara dra runt.
 
om ni ska borra i kolfibret på akra är det dessa mått som gäller, dock en riktigt ful lösning.. svetsloppan innanför sitter knappt fast så ett lätt vrid är den av och ingen risk att dra runt skruven.

Var inte din skruv mindre än 8mm?
Tänker att Akra använder samma till alla system (det hade jag gjort)?
Då kan @yonsson få ett iaf ganska sannolikt svar…
 
E3F740E8-68F6-461C-86FC-130EB60F7AEE.jpeg
E198604A-1D15-41F6-B8EC-FE9FF9505CF0.jpeg


Några säger 8mm, några säger 10mm.
@yonsson

Hum
du får nog åka till Bauhaus och fixa en bits sats, eller köpa en och passar inte denna så byter du den på plats;) om du har en bitshållare så kommer du lättare åt med en fast nyckel eller stiftnyckel att vrida om med på bitsen dessa är ca 6 mm som standard, Där man faster samtliga bits

Ser du några gängor från bulten då du tittar in i db killern ? där bulten sitter eller är det svetsat där ? om detta är svetsat så en lite slip med dremel på ''insidan inne i db killern''
Går inte detta så får du borra och använda små fräsar.



//Simon
 
Jag som körde uddafågeln DR800 blev ju liiiite nostalgisk när Suzuki presenterade sin V-Strom 1050 :)
Ska dock sägas att jag inte haft någon 1050.. (än)
Suzuki DR800 90.jpg

V-STROM-1050XT-2022.jpg

Har faktiskt letat efter rätt offroadhoj några månader och där var DR800 en av kandidaterna. Men det är inte lätt att hitta gammal hoj i bra skick med hyffsat låga mil.
Diggar nya v-stromen också. Efter småbarnslivet kanske det kan bli nyare maskin. Saknar abs..
 
Har faktiskt letat efter rätt offroadhoj några månader och där var DR800 en av kandidaterna. Men det är inte lätt att hitta gammal hoj i bra skick med hyffsat låga mil.
Diggar nya v-stromen också. Efter småbarnslivet kanske det kan bli nyare maskin. Saknar abs..
Jag trattade ju dit grovmönstrat på min ETV1000RR. Egentligen alldeles för stor att bröta rätt ut i skogen med, men den funkar helt ok på grus och skogsstigar iaf 😁
IMG_20220801_200441.jpg
 

Bilagor

  • IMG_20220801_200425.jpg
    IMG_20220801_200425.jpg
    1.6 MB · Visningar: 3
Tillbaka
Topp