• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Kör och kör…aldrig ägt så många hojar och kört så få mil.

Blev faktiskt en Yonsson-pleaser i somras. Ska försöka få till lite roligt stuk på den framöver (smygstartat med det vanliga).
F630B12E-E166-4D85-AD6F-CFA5B3561844.jpeg

Denna köptes för något år sedan. Tillbaka till framtiden-kult. Besiktningsbefriad 🤤
Sen åbäket som hängt med sen 2015.

D5FA3E16-D648-406C-9265-35606D0FA8B2.jpeg

Flytt till Skåne på agendan så hoppas på längre säsong och roligare vägar.

Själv?
Kul! Sålde min Thruxton 2017 efter en säsong med 0 mil. Har precis köpt hoj igen (syns högre upp på sidan) som ska gå som pendlar-hoj.

Kul! Sålde min Thruxton 2017 efter en säsong med 0 mil. Har precis köpt hoj igen (syns högre upp på sidan) som ska gå som pendlar-hoj.
Skoj! Den ser rolig ut. Ja, sista 3-4 åren har det nog inte blivit mer än 150 mil totalt. Mina gamla häckar kostar dock knappt något i ägande (Harley och Honda är väl typ 1500 kr/år totalt för båda) så de får vara kvar.
Angående Trajjan så är det ju mysigt och bekvämt med insprut, men nog fan var fögge som jag hade på min -05 roligare.

Eftersom min son är lite äldre än @yonsson så fick han testa på övningsbanan på bananpiren. Konstaterade att 125 hästar är fler än 15….

16854938-E186-492E-A8A8-478F6096BA0F.jpeg
1EBE3FC6-9F0F-4D97-B7E6-AF69A944E6C3.jpeg

Men vilken skillnad det är. Nästan 20 år sedan jag hade gathoj och vad utvecklingen gått framåt. Med ABS känns det ju tryggt att bromsa upp sig på framhjulet…

Eftersom min son är lite äldre än @yonsson så fick han testa på övningsbanan på bananpiren. Konstaterade att 125 hästar är fler än 15….

16854938-E186-492E-A8A8-478F6096BA0F.jpeg
1EBE3FC6-9F0F-4D97-B7E6-AF69A944E6C3.jpeg

Men vilken skillnad det är. Nästan 20 år sedan jag hade gathoj och vad utvecklingen gått framåt. Med ABS känns det ju tryggt att bromsa upp sig på framhjulet…
Lång pojk! Har inte ens tänkt på att att ABS+stoppies = sant. Bara det inte blir ryckigt när ABSen jobbar…

Lång pojk! Har inte ens tänkt på att att ABS+stoppies = sant. Bara det inte blir ryckigt när ABSen jobbar…
Länge hävdade jag att han var kortare, men nu är han drygt 6 cm längre (186)

Vi jämförde ABS och Yamahans hackade lite grann (framfrallt bakbromsen) medans den inte märktes på KTMen. Nu kör jag bara på standardinställningen, men det går att justera var den tycker man lutar för mycket framåt.

Länge hävdade jag att han var kortare, men nu är han drygt 6 cm längre (186)

Vi jämförde ABS och Yamahans hackade lite grann (framfrallt bakbromsen) medans den inte märktes på KTMen. Nu kör jag bara på standardinställningen, men det går att justera var den tycker man lutar för mycket framåt.
Du måste prova Smoto läget då kan man köra kontrollerade breställ :woot:

Fick precis hem dessa, vilken jävla grej. Går att bära tighta jeans utanpå utan att det stör det minsta. Det känns som att ha ett tunt par långkallingar under jeansen. Och då får man glidskydd CE A och CE1 knäskydd.
Syns inte alls att man har på sig dem.

Finns en ny version UH3 också. Lite dyrare men ger AA-skydd. Får köpa sådana om jag lyckas slita ut dessa.

Fick precis hem dessa, vilken jävla grej. Går att bära tighta jeans utanpå utan att det stör det minsta. Det känns som att ha ett tunt par långkallingar under jeansen. Och då får man glidskydd CE A och CE1 knäskydd.
Syns inte alls att man har på sig dem.

Finns en ny version UH3 också. Lite dyrare men ger AA-skydd. Får köpa sådana om jag lyckas slita ut dessa.
Occasional är väldigt bra, väldigt trevlig. Kan varmt rekommendera ett besök om man är i Stockholm :)

Efter att ha fått så mkt hjälp i tråden, tänkte jag att jag åtminstone måste publicera en bild på vad det blev för hoj.

Ingen jättebra bild, men jag är väldigt nöjd. Känns som en mkt lämplig första motorcykel

AA9F1914-8BD5-4806-B078-CFDD2880B233.jpeg

Yamaha MT07 (från 2014).
Härligt! Den blir säkerligen kanon! Börja nu jävligt försiktigt och kör inte in för snabbt i kurvorna.

Senast ändrad:
Nog är bakändans nya look värd 2000?

Fråga då, jag hade tänkt ta bort skylthållaren, borra fast skylten och sätta en minireflex direkt på. Har någon besiktningserfarenhet av sådan lösning?

39FB2D5A-DEC2-42D4-86BC-992B4E8A7726.jpeg
FA554266-275D-4762-B806-659A135D3D92.jpeg
Nej du får inte borra i reg skylten fäst den från baksidan med stark dubbel häftande tejp eller kardborre
Eller så tar du och fäster den i den lilla plast biten som det står C-C (endast reflexen) Denna häller fast reg plåten ;)

//Simon

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp