• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Lika korkat som oskyddat sex med främling,
karatefylla med fin klocka på handleden eller köra på bakhjulet i 200km/h i shorts.
Men som de flesta korkade saker erbjuder det viss tjusning
Haha, kan hålla med om att köra på bakhjulet i 200km/h i shorts är en relevant jämförelse, men att jämföra oskyddat sex och att möjligtvis bli rånad på en fin klocka känns inte så relevanta faktiskt.. Men det spelar ingen roll, jag förstår din poäng. Förstår inte varför du skrev det dock?
Nästa fråga, varför? Försöker, tro det eller ej, inte vara dryg! :)

Nästa fråga, varför? Försöker, tro det eller ej, inte vara dryg! :)

Frihetskänsla. Min hjälm är ändå inte godkänd.

Åkte två veckor i Europa tidigare i sommar. 400 mil i t-shirt och jeans.
Kalla mig dum i huvudet men hojåkning för mig är frihet och att kränga på sig ställ, spöka ut sig med reflexer och alltid tänka "tänk om" är inte frihet för mig.

Haha, kan hålla med om att köra på bakhjulet i 200km/h i shorts är en relevant jämförelse, men att jämföra oskyddat sex och att möjligtvis bli rånad på en fin klocka känns inte så relevanta faktiskt.. Men det spelar ingen roll, jag förstår din poäng. Förstår inte varför du skrev det dock?

Korkat men skönt?! :)

Hahaha! Ja då är jag med :)

Frihetskänsla. Min hjälm är ändå inte godkänd.

Åkte två veckor i Europa tidigare i sommar. 400 mil i t-shirt och jeans.
Kalla mig dum i huvudet men hojåkning för mig är frihet och att kränga på sig ställ, spöka ut sig med reflexer och alltid tänka "tänk om" är inte frihet för mig.

Okej. Nej säger inget, undrade bara varför. Kör dock sporthoj så känns ganska självklart för min del med ställ och hjälm! :) men reflexer, det kommer jag nog fan aldrig använda!

när du sitter i rullstol totalförlamad så kan du ju tänka tillbaka på din frihet.
idiot

Varför blir du upprörd? Blivit konfronterad några gånger av killar i rullstol som alla berättat samma story;
Sporthoj, för hög hastighet, alla tänkbara skydd men ändå sitter de i rullstol. Vad hjälper då?
Tror du på riktigt att det spelar någon roll vad du har på dig om du kraschar i 120?
Har haft kortet i 6 år och känner inte att jag behöver moralpredikan. Kalla mig idiot, om du nu mår bättre av det.

Eeh... Vad svarar man på ett sådant inlägg? Man kan inte annat än bli häpen...
Jag hoppas att du har tur som den tok du är, och slipper krascha.

Varför blir du upprörd? Blivit konfronterad några gånger av killar i rullstol som alla berättat samma story;
Sporthoj, för hög hastighet, alla tänkbara skydd men ändå sitter de i rullstol. Vad hjälper då?
Tror du på riktigt att det spelar någon roll vad du har på dig om du kraschar i 120?
Har haft kortet i 6 år och känner inte att jag behöver moralpredikan. Kalla mig idiot, om du nu mår bättre av det.
Jag ska inte predika för dig. Men måste fråga, har du aldrig blivit stoppad? Vad är det för böter osv?

Han skadar ju bara sig själv, och är nog väl medveten om det.
Bättre ta fram fackeltåget när folk utsätter andra för risk, typ kör onyktra och dyl.
Jovisst är det så. Men det är illa nog att skada sig själv. Han har säker nära och kära som skulle sakna honom. Blir beklämd när jag hör sådant.

Varför utgår du från att jag ska krascha? Konstig inställning.
Jag tror jag lägger ned diskussionen. Förstår man inte varför man ska ha hjälm(laglig sådan) så känns det lönlöst att diskutera. Hoppas det går bra och givetvis så utgår jag inte att från att du ska krascha, vilket jag inte heller har sagt.

Säga vad man vill men killen har mycket attityd för att köra Savage 650.

20150816_103354.jpg

Han skadar ju bara sig själv, och är nog väl medveten om det.
Bättre ta fram fackeltåget när folk utsätter andra för risk, typ kör onyktra och dyl.
Sant att man bara skadar sig själv om man klotar utan hjälm. Dock belastar man svensk sjukvård i onödan och i förlängningen svenska skattebetalare. En idé är att folk som ej använder adekvat skyddsutrustning själva får stå för sina sjukvårdskostnader.

Edit: Detta var såklart inte riktat till dig @easy rider , jag vet ju att du kör med hemmålad kruka :)

Senast ändrad:
Sant att man bara skadar sig själv om man klotar utan hjälm. Dock belastar man svensk sjukvård i onödan och i förlängningen svenska skattebetalare. En idé är att folk som ej använder adekvat skyddsutrustning själva får stå för sina sjukvårdskostnader.

Edit: Detta var såklart inte riktat till dig @easy rider , jag vet ju att du kör med hemmålad kruka :)

Fast med det resonemanget skulle man lagstifta om så mkt mer.
Börja med att förbjuda alkohol tex, kostar samhället kopiösa summor.

Förmodligen. Men innan han konstateras död så har två ambulanser, två polispatruller och, om möjligt, helikopter med läkare (eftersom endast läkare får konstatera död) ryckt ut. Allt till en ganska saftig kostnad.
Ambulansen lär behövas även med hjälm på. Så skönt är det inte att ramla med hjälm.
Dock så stämmer inte alls det här "han skadar bara sig själv" argumentet. Vurprar du i 50 km/h med hjälm klarar du dig. Gör du samma vurpa utan hjälm är risken stor att du blir invalid. Skillnaden därimellan i kostnad för samhället är flera miljoner! Assistans dygnet runt och sjukvård kostar oerhörda summor.

Sedan så ska man vara medveten om att den vanligaste olyckan inte alls är en ung man på sporthoj. Det är en gubbe i 50 års åldern på en customhoj som kört rätt sakta. Vanligen är det inte hans fel heller utan en bil som antingen svänger ut framför eller gör nån annan korkad manöver.

Har klotat i cirka 50km/h för några är sen. Alla skydd på och gled bara på ren asfalt. Gjorde löjligt ont även om jag landade ganska bra och inte bröt något. Fick en jävulsk lårkaka och kunde inte gå riktigt på 2-3 veckor. Tror ändå jag kom lindrigt undan... Hyfsat darrig efteråt och tog ett tag innan det var kul o köra igen.

Jag drog i backen på skoter förra året, 70km/h, jeans och lågskor :facepalm:

Fick kassera alla kläder inkl hjälm.
Trots låg fart hade jag skrapat huvudet (hjälmen) i backen.
Fortfarande fula märken på vristerna.
Blev även märken i länken på Rolexen.

Olyckan var helt och hållet bilistens fel, bytte fil rätt in i mig.

Nu kör jag oftast i helt ställ.
Känner mig mer fri och ohämmad med ordentliga kläder.

Förstår dock om man poserar HD i innerstan med promenadfart, blir det varmt i ordentliga kläder.

Förstår dock om man poserar HD i innerstan med promenadfart, blir det varmt i ordentliga kläder.
Gick du i backen i 70km utan ställ menar du eller hann du bromsa ner? Kan bara föreställa mig hur ont det måste göra.

Första 10-15 meter var det surfing uppepå hojen, så hastigheten var lägre när det började göra riktigt ont.
Mins jag var på benen samma sekund jag stannat upp, skälde på soppan till bilist som mejlat ned mig.

• Like
Reactions: par

@easy rider kör allt annat än i promenadfart.. hans ändrade titel och avatar är pga hans körsätt. Det skall fan till ett under för att han skall få uppleva sin 30-årsdag.

@easy rider kör allt annat än i promenadfart.. hans ändrade titel och avatar är pga hans körsätt. Det skall fan till ett under för att han skall få uppleva sin 30-årsdag.

Så har folk sagt om mig sen jag tog körkort för 22 år sen på mc. Tom uppkörningsgubben, som kuggade mig första ggn, sa att jag kommer köra ihjäl mig.

Men med ökad ålder smyger sig förnuftet på. Så lever ännu

Tillbaka
Topp