• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Idag kom en leverans (tusen tack Christian!).
Nu får våren ta och komma snabbt! :woot:

C4856674-5219-40B8-96CC-68BAE76CBDD8.jpeg

Några fler dekaler ska dock av och en tail tidy ska på. Så det finns lite att pilla med fram till vädret vänder i alla fall.
Riktigt snygg. Denna är en fullträff jämfört med de vanliga färgerna enligt mig.
Vad är det för dekaler som ska bort?
Synd att du bor på fel sida av Sverige, annars hade vi kunnat kört ihop :)

Riktigt snygg. Denna är en fullträff jämfört med de vanliga färgerna enligt mig.
Vad är det för dekaler som ska bort?
Synd att du bor på fel sida av Sverige, annars hade vi kunnat kört ihop :)
Tack, håller helt med!
Inte så många fler, men den röda fram ska bytas mot en transparent med svart aprilia-logga och de röda på sidorna av kutsen ska bort.
Vore kul! Om det blir en riktig långtur så hojtar jag :)
Grym! Tycker den är snygg som den är.
Grattis, riktigt snygg! 👍🙂
Tack tack! :)

Hur funkar det med laddare för lithium mc-batteri?
Svågern hade en Ctek med mode för bil och snöskoter. Funkar den och spelar det någon roll vilket läge den ställs på om den ska användas i garage?

Svågern hade en Ctek med mode för bil och snöskoter. Funkar den och spelar det någon roll vilket läge den ställs på om den ska användas i garage?
Jag kör med denna. Har inte satt mig in i exakt vad skillnaden är på dom olika laddarna men känns bättre att använda en dedikerad för Lithium.

Bilagor

• Screenshot_20230205-094419.png
    Screenshot_20230205-094419.png
    272.3 KB · Visningar: 8

Köp denna (som även daniel tipsar om):
Den klarar både bly och lithium. Allt går på automatik. Funkar klockrent.

Brukar gå att köpa på kampanj på Jula då och då.

Där har vi för övrigt billig 3kg viktbesparing för sådana som mig som har AGM-batteri. Hellre 1000kr på ett batteri än 10ggr så mycket på de-cat. :)

DSC_6625pando-2.jpg

Spontanköpte en sådan här nu när den äntligen var nedsatt. Har tightsen och de är för jäkla sköna. Har Knox skyddsjacka men denna är nog lite smidigare.

Jag har tittat på Sport Glide och Low Ride. De verkar fina och lättkörda men den här Breakout får det att rinna ur mungipan, just den oranga färgen. Ingen bra förstacykel kanske? Inte helt gratis heller men om man ska följa hjärtat så..... Är den ett bra val?

Skärmavbild 2023-02-07 kl. 10.38.11.png
Skärmavbild 2023-02-07 kl. 10.41.09.png
Skärmavbild 2023-02-07 kl. 10.41.55.png
Provkör lite olika modeller om det är första hojen Glidare är kul, i typ 20 minuter. Finns massa alternativ som är billigare, typ Yamaha Dragstar, Triumph Bobber mm.
Att byta styre till ett rakt är både billigt och lätt, så fastna inte för olika styren.

Jag har tittat på Sport Glide och Low Ride. De verkar fina och lättkörda men den här Breakout får det att rinna ur mungipan, just den oranga färgen. Ingen bra förstacykel kanske? Inte helt gratis heller men om man ska följa hjärtat så..... Är den ett bra val?

Skärmavbild 2023-02-07 kl. 10.38.11.png
Skärmavbild 2023-02-07 kl. 10.41.09.png
Skärmavbild 2023-02-07 kl. 10.41.55.png
Min vana trogen så rekommenderar jag ett italienskt alternativ :).
Mer lättkörd, billigare (tror jag?) fast inte lika fet, och inte HD, om det är viktigt.
12AFB43F-D580-4FA9-AE17-557521F47DFC.png

Tillbaka
Topp