• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

FDDCC881-52FD-468B-9B96-CD680236CBE0.jpeg

Jag hade min Thruxton i rätt många år och var väldigt nöjd med den.

Nej, det är ju utanför EU.

Det där är en anpassad Bonnieville. :)
Thruxton 900 är fina, snyggare än nya 1200. 👍

Stämmer att den gråa är en Bonneville. Moddad av Gabriel Alares på Kismo Motors.

Hur var det, hade du UH02 eller UH03 i byxorna/understället? Borde man gå på UH 03 med sin CE AA klassning?
Jag har UH2. Köpte dem på rea då de fasar ut den versionen nu. Hade UH3 haft samma pris så hade jag köpt UH3 istället. Jag misstänker att UH3 är lika smidiga som UH2. UH2 kan man köra under jeans i någon/några timmar (vid möten och liknande) utan att behöva fundera på det.

DSC_6625pando-2.jpg

Spontanköpte en sådan här nu när den äntligen var nedsatt. Har tightsen och de är för jäkla sköna. Har Knox skyddsjacka men denna är nog lite smidigare.
Är det en skyddsjacka också? Skillnad mot Knox? Jag skulle behöva något enklare för varma sommardagar, skicka gärna länk.
Vad är den för säkerhetsklass?

Edit: Såg ditt svar efter jag hade skickat inlägget... Något fel på uppdateringen.

Senast ändrad:
Jag har tittat på Sport Glide och Low Ride. De verkar fina och lättkörda men den här Breakout får det att rinna ur mungipan, just den oranga färgen. Ingen bra förstacykel kanske? Inte helt gratis heller men om man ska följa hjärtat så..... Är den ett bra val?

Skärmavbild 2023-02-07 kl. 10.38.11.png
Skärmavbild 2023-02-07 kl. 10.41.09.png
Skärmavbild 2023-02-07 kl. 10.41.55.png
Köp den hjärtat vill ha. Man kan alltid byta om man vill... Klart du ska ha en sådan. Den lär dock vara lite tung som första hoj men vad gör det....
Den är riktigt fet live, bilderna gör inte den rättvisa.

Är det en skyddsjacka också? Skillnad mot Knox? Jag skulle behöva något enklare för varma sommardagar, skicka gärna länk.
Vad är den för säkerhetsklass?

Edit: Såg ditt svar efter jag hade skickat inlägget... Något fel på uppdateringen.
Pando Moto-jackan är CE A, man behöver köpa till ryggskydd för fullgott skydd. Jag har inte provat den men tanken med köpet är att den antagligen är tunnare än Knox-jackan, som en tunn tröja, typ. Tightsen är så smidiga att de känns som att ha på sig långkallingar. En sådan jacka hade varit smidig tänker jag.

Länk till UH2, alltså version 2.

Urban Rider har grymma recensioner på nätet. Brukar alltid kolla deras rekommendationer innan jag shoppar.

Senast ändrad:
Jag har tittat på Sport Glide och Low Ride. De verkar fina och lättkörda men den här Breakout får det att rinna ur mungipan, just den oranga färgen. Ingen bra förstacykel kanske? Inte helt gratis heller men om man ska följa hjärtat så..... Är den ett bra val?

Skärmavbild 2023-02-07 kl. 10.38.11.png
Skärmavbild 2023-02-07 kl. 10.41.09.png
Skärmavbild 2023-02-07 kl. 10.41.55.png
Grym hoj! Köp om du gillar den! Är den svårkörd? Inte direkt, det är bara lite mer tyngd och mer eftertanke på parkeringar etc.
Att jämföra med att man kan köpa något japanskt eller brittiskt 900cc är inte relevant, vi pratar 117 cui känsla nu.

Du kommer njuta av den även i låga farter och inse att det kan vara kul att köra långsamt:)

Senast ändrad:
Pando Moto-jackan är CE A, man behöver köpa till ryggskydd för fullgott skydd. Jag har inte provat den men tanken med köpet är att den antagligen är tunnare än Knox-jackan, som en tunn tröja, typ. Tightsen är så smidiga att de känns som att ha på sig långkallingar. En sådan jacka hade varit smidig tänker jag.

Länk till UH2, alltså version 2.

Urban Rider har grymma recensioner på nätet. Brukar alltid kolla deras rekommendationer innan jag shoppar.
Ok, ja där är väl Knoxen överlägsen för den är väl "komplett" med alla skydd inkl ryggskydd?
Kanske blir en Dainese mesh för mig till sommarens varmaste dagar.

Grym hoj! Köp om du gillar den! Är den svårkörd? Inte direkt, det är bara lite mer tyngd och mer eftertanke på parkeringar etc.
Att jämföra med att man kan köpa något japanskt eller brittiskt 900cc är inte relevant, vi pratar 117 cui känsla nu.

Du kommer njuta av den även i låga farter och inse att det kan vara kul att köra långsamt:)
Ingen har väl jämfört med japanskt? ;)

Skämt åsido, @Scipio , den där var en av de snyggaste HD jag sett. Köp.

Inte jag heller. Jag hade en Dragstar som första hoj. Ganska tråkigt hela tiden faktiskt. Inte kul när det går fort och inte kul när det svänger, inte heller smidigt i stan. Triumph Bobber tycker jag är cool men det är nog så långt jag kan sträcka mig.
Går ju inte jämföra en dragstar…

Inte jag heller. Jag hade en Dragstar som första hoj. Ganska tråkigt hela tiden faktiskt. Inte kul när det går fort och inte kul när det svänger, inte heller smidigt i stan. Triumph Bobber tycker jag är cool men det är nog så långt jag kan sträcka mig.
Triumph Bobber är riktigt snygg men jag vill ha med en spätta. Då ligger Triumph Speedmaster, Bonneville eller Speed twin närmare. Jag vill inte åka med ryggsäck jämt så en väska vore praktiskt. Nu håller jag på att göra iordning en Triumph Street Triple så jag söker något annorlunda från den.

Jag hade en XR1200 som jag fick i inbyte mot en ducce ett tag. Förvånansvärt kul hoj måste jag säga. Annars har jag inte mycket till övers för glidare, annat än att jag gillar motorcyklar rent generellt :)

Tillbaka
Topp