• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Hon är inte redo för det och saknar a-kort. Vi måste få plats med en svampkorg också, en termos kaffe och hembakade bullar. Du hör, en Bobber/Sportster är inte rätt val denna gång :D
Jag var sjukt nära att köpa en Ducati 1000 Sport men fick höra hemifrån att jag var tvungen att köpa en hoj jag kunde skjutsa på. Hon åkte med en gång under 5 år.

Någon som testat byta från blybatteri till litiumbatteri? Man sparar 3kg. Dyrare hojar kommer ju med litiumbatteri från början. Undrar över start i kallt väder, om det varit ett problem med litium…

Jag har tittat på Sport Glide och Low Ride. De verkar fina och lättkörda men den här Breakout får det att rinna ur mungipan, just den oranga färgen. Ingen bra förstacykel kanske? Inte helt gratis heller men om man ska följa hjärtat så..... Är den ett bra val?

Skärmavbild 2023-02-07 kl. 10.38.11.png
Skärmavbild 2023-02-07 kl. 10.41.09.png
Skärmavbild 2023-02-07 kl. 10.41.55.png
Har du kört något på två hjul tidigare?

Om denna är ett bra val som första hoj? Kort svar: Nope. Men..
Försök få till en provkörning, tycker du att den känns ok, köp den.

Har du kört något på två hjul tidigare?

Om denna är ett bra val som första hoj? Kort svar: Nope. Men..
Försök få till en provkörning, tycker du att den känns ok, köp den.
Honda hornnet. Same same. Det är väl vid krypkörning som det blir lite tyngre. Tänkte träna mer ben på gymet eller köpa en Triumph Trident 660. Jag förstår din poäng 😀

Räknas cykel? 😀
Han har ju A-körkort…

HD är väl lite som Rolex?
Kul att köpa, tråkigt att äga…
Haha, tänkte mer på moped/cross, provkörningar på "inhägnat område" eller liknande. Lite balanskänsla som redan sitter i ryggraden.

Själv har jag inte mycket till övers för hd eller att åka med fötterna först, men alla gillar olika som tur är.

Någon som testat byta från blybatteri till litiumbatteri? Man sparar 3kg. Dyrare hojar kommer ju med litiumbatteri från början. Undrar över start i kallt väder, om det varit ett problem med litium…
Jag kör inte när det är kallt. Men litium har alltid funkat bäst för mig i varmare temperaturer. Snabba starter och lång hållbarhet trots korta körningar på runt 7*20 min som mest på en dag.

Viktskillnaden märks dock inte av..

Haha, tänkte mer på moped/cross, provkörningar på "inhägnat område" eller liknande. Lite balanskänsla som redan sitter i ryggraden.

Själv har jag inte mycket till övers för hd eller att åka med fötterna först, men alla gillar olika som tur är.
Balansträning har jag med mig i olika sporter. Moped har jag kört mycket. Jag växte upp nära en grusgrop där vi körde upp för branter och hoppade. Mc jag kört är Maico 400, Husqvarna 400, moto guzzi 125” och speedway så helt nybörjare är jag inte, men jag är äldre nu. Jag vet att jag inte är som förr så farten kommer jag att vara försiktig med. Jag söker inga kickar. Jag vill åt den frihetskänslan en mc kan ge och samtidigt minimera riskerna.

Hon är inte redo för det och saknar a-kort. Vi måste få plats med en svampkorg också, en termos kaffe och hembakade bullar. Du hör, en Bobber/Sportster är inte rätt val denna gång :D
Synd. Skitsnygg ju.
Runt 2018-19 tyckre jag HD hade otroligt fina järn.
Soltail o Fatbob är mina favvisar, kolla bara!
Första bilden tex 👍

Balansträning har jag med mig i olika sporter. Moped har jag kört mycket. Jag växte upp nära en grusgrop där vi körde upp för branter och hoppade. Mc jag kört är Maico 400, Husqvarna 400, moto guzzi 125” och speedway så helt nybörjare är jag inte, men jag är äldre nu. Jag vet att jag inte är som förr så farten kommer jag att vara försiktig med. Jag söker inga kickar. Jag vill åt den frihetskänslan en mc kan ge och samtidigt minimera riskerna.
Då borde det vara helt lugnt som första hoj.
Kbk 👍

Honda hornnet. Same same. Det är väl vid krypkörning som det blir lite tyngre. Tänkte träna mer ben på gymet eller köpa en Triumph Trident 660. Jag förstår din poäng 😀
Som @daniel svensson säger, provkör - massa! Misstänker att allt för många ofta köper drömhojen direkt, baserat på estetiken. Komfort är minst lika viktigt så åk runt när det blir lite varmare till alla handlare i din närhet & provkör alla modeller du är intresserad av.

Synd. Skitsnygg ju.
Runt 2018-19 tyckre jag HD hade otroligt fina järn.
Soltail o Fatbob är mina favvisar, kolla bara!
Första bilden tex 👍

Det är en sådan på auktion här, bara en dag kvar.

harley-davidson-street-bob

Skärmavbild 2023-02-09 kl. 10.52.04.png

Jag hittade något som jag tror är vår fd bil. Farsan köpte den ny med ekerfälgar och vingformade centrummuttrar. Jag fick krypa upp i hatthyllan när jag var runt 9 år.
Skärmavbild 2023-02-07 kl. 20.38.17.png

Senast ändrad:
Som @daniel svensson säger, provkör - massa! Misstänker att allt för många ofta köper drömhojen direkt, baserat på estetiken. Komfort är minst lika viktigt så åk runt när det blir lite varmare till alla handlare i din närhet & provkör alla modeller du är intresserad av.
Ja, kloka råd. Det får bli så. Det kan aldrig bli fel så länge man kan byta. Jag har en gammal Triumph Speed Triple som jag kommer att ha i vår så ett andraval är inte bråttom. Man har med sig en del från barndomen vad som var en riktig motorcykel, sen har tiderna förändrats.

Kort OT men nya ägaren är en vän till mig (han finns även på KS), om det är den dvs. :) Riktigt cool irl.
Oj, jag har starka minnen av den bilen. Som jag minns det lånade en snickare bilen och körde ner för en slänt. Sen försvann den så jag undrar hur skadad den blev då. Pappa var inte glad. Hoppas han är rädd om den och bevarar den. Kanske har jag någon gammal bild på den? Jag ska leta bland diabilderna.

Ser grymt ut! Är det en Bell-hjälm?
Nope, en gammal Fly. Vet inte ens om märket finns längre. Mycket prisvärda på sin tid.

Det ser onekligen väldigt trevligt ut. Bilderna triggar igång adrenalinet och jag som skulle ta det lugnt.
Den dagen tror jag inte att jag var över 50 knyck många gånger. Fördelen med lite offroad-iga hojar är att det inte behöver gå så fort för att vara spännande.

Nope, en gammal Fly. Vet inte ens om märket finns längre. Mycket prisvärda på sin tid.

Den dagen tror jag inte att jag var över 50 knyck många gånger. Fördelen med lite offroad-iga hojar är att det inte behöver gå så fort för att vara spännande.
Jag har faktiskt kollat på den typen av hojar också. Det finns många svenska grusvägar kvar att upptäcka.

Tillbaka
Topp