Babywipes som inte har olja i sig är det smidigaste, tycker jag.Vad kör ni för medel och process när ni tvättar hojarna?
Nåt speciellt att tänka på (bortsett att inte använda högtryckstvätt)?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Babywipes som inte har olja i sig är det smidigaste, tycker jag.Vad kör ni för medel och process när ni tvättar hojarna?
Nåt speciellt att tänka på (bortsett att inte använda högtryckstvätt)?
Hm, låter lite upplagt för repor?Babywipes som inte har olja i sig är det smidigaste, tycker jag.
Kör såpa.Använder produkter från Tershine
Det repar inte. Har använt det både på mc och cykel senaste 10 åren.Hm, låter lite upplagt för repor?
Det finns ju mattpasta men jag är tveksam. Borde finnas kolfiberdelar som matchar. Jag hade letat vidare.Jag har hittat en del i kolfiber som jag funderar på att köpa.
Men den är blank. All kolfiber på min hoj är matt.
Går det att lacka om den till matt? Vad behöver jag göra? Slipa ner ytan för att matta lacken ska fästa?
Något annat? Går det överhuvudtaget att göra eller ska jag skippa det?
Finns matt folie du kanske kan lägga på?Jag har hittat en del i kolfiber som jag funderar på att köpa.
Går det att lacka om den till matt? Vad behöver jag göra? Slipa ner ytan för att matta lacken ska fästa?
Bara att våtslipa så blir det matt. Beror på hur stor del och hur matt övrigt är. Gjort det med en hel motorlös cykel. Annars är det bara att lägga en ny lack. Matta lacker är dock rätt ömtåliga så slits blanka snabbt.Jag har hittat en del i kolfiber som jag funderar på att köpa.
Bara plast man slipar.Leta vidare, slipa kolfiber låter inte sunt.
Problemet är att det inte är alltid kolfibern under lacken är helt slät. Vid billigare kolfiber kan det vara lite gropigt under lacken vilket inte syns förrän man nöter ner lacken.Bara att våtslipa så blir det matt. Beror på hur stor del och hur matt övrigt är. Gjort det med en hel motorlös cykel. Annars är det bara att lägga en ny lack. Matta lacker är dock rätt ömtåliga så slits blanka snabbt.
Man ska inte slipa ned lacken, bara matta upp den.Problemet är att det inte är alltid kolfibern under lacken är helt slät. Vid billigare kolfiber kan det vara lite gropigt under lacken vilket inte syns förrän man möter ner lacken.
Hur gör ni rent kedjan och smörjer in den?
Lampolja, har kört det i alla år. Sen brukar jag smörja med litiumfett. Räcker egentligen med lampoljan, men litiumfettet sitter kvar längre.Hur gör ni rent kedjan och smörjer in den?
Jag kör maxima vax. Då slipper man göra rent, bara spreja på nytt efter 50-100 mil + att man slipper oljestänk på bakfälgen.Hur gör ni rent kedjan och smörjer in den?
Helt underbar! Sjukt habegär.Premiärturen avklarad, efter 35km började känseln i händerna att försvinna.
Men så värt det, helt underbar känsla!
Kunde inte varit nöjdare med hojen i alla fall
Det finns ju mattpasta men jag är tveksam. Borde finnas kolfiberdelar som matchar. Jag hade letat vidare.
Leta vidare, slipa kolfiber låter inte sunt.
Finns matt folie du kanske kan lägga på?
Jag körde också lampolja på racehojen och där funkade det bra eftersom man fixade det nästan dagligen.Lampolja, har kört det i alla år. Sen brukar jag smörja med litiumfett. Räcker egentligen med lampoljan, men litiumfettet sitter kvar längre.
Det är bara en bakskärm:Bara att våtslipa så blir det matt. Beror på hur stor del och hur matt övrigt är. Gjort det med en hel motorlös cykel. Annars är det bara att lägga en ny lack. Matta lacker är dock rätt ömtåliga så slits blanka snabbt.
Har ni torrt på västkusten? Här är det snö fortfarande.Premiärturen avklarad, efter 35km började känseln i händerna att försvinna.
Men så värt det, helt underbar känsla!
Kunde inte varit nöjdare med hojen i alla fall
Skulle gissa att det kommer se bra ut om du bara våtslipar den med över 1000 i kornstorlek. Men det bör ju bli lite slipmärken även om jag inte sett dem på mina delar. Jag hade våtslipat iaf. Hatar blankt kolfiber med ett dekorlager duk överst....Det är bara en bakskärm:
Kolfibern som sitter på hojen original är inte jättematt. Tittade på den idag och skulle nog säga att det är en blandning mellan blankt och matt..
Tycker jag du gör helt rätt i!Helt underbar! Sjukt habegär.
Torrsatt i januari och de är ännu läckrare live.
Ska testa denna, Tuono och de större 1100 V4-modellerna
Ja, idag var det snustorrt, sol och blå himmel.Har ni torrt på västkusten? Här är det snö fortfarande.
Fin hoj. Förstår att du är nöjd.
Är nog bara några veckor kvar nu tills det blir lite torrare och varmare.Ja, idag var det snustorrt, sol och blå himmel.
Hoppas våren börjar titta fram hos er med snart!