• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Så har folk sagt om mig sen jag tog körkort för 22 år sen på mc. Tom uppkörningsgubben, som kuggade mig första ggn, sa att jag kommer köra ihjäl mig.

Men med ökad ålder smyger sig förnuftet på. Så lever ännu

Körde du också om och låg i mötande fil innan backkrön, stannade mitt i vägen på en trafikerad landsväg för att påpeka att du såg en hund samt tog selfies på dig i 90-km/h? Då är det ett under att du lever..

@easy rider kör allt annat än i promenadfart.. hans ändrade titel och avatar är pga hans körsätt. Det skall fan till ett under för att han skall få uppleva sin 30-årsdag.

Ibland är det ju kul att åka fort. Smiska svampig FXR på Bulten förra helgen var hur kul som helst och du höll ju inte igen.
Men ja, är väl dags att lugna ner sig. Igår gick det i beskedligt tempo i 35 mil, mkt pga en -72 Shovel som sällskap.

Tyvärr är det ju väldigt ofta bilister som orsaker olyckor. Det och hög hastighet.
Finns det något schysst litet ryggskydd att ha under jackan när man ska ut och åka?

Körde du också om och låg i mötande fil innan backkrön, stannade mitt i vägen på en trafikerad landsväg för att påpeka att du såg en hund samt tog selfies på dig i 90-km/h? Då är det ett under att du lever..
Kört fort många ggr, ofta på gränsen. Men vill nog påstå att jag inte vart hur korkad som helst.

Blev den färdig i dag? Hur många kusar extra?
Visa kurvor!!! "This thread is useless without pics"!
image.jpg

Någon av "moraltanterna" förklarade exakt varför det var korkat att åka ut hjälm. Ni fattade inte detta alltså?
Men sluta sura. Övervikt och alkoholkonsumtion kostar samhället sjukt mycket mer än de få fallen av hjälmlös-vurpa per år.

Edit: Vill på inget sätt antyda något om dig, utan bara två exempel på egenförskyllda sjukdomar som är dyra för samhället.

Menar varken att hissa eller dissa. Alla gör som dom vill men man kan ju tänka på att skona efterlevande genom att ordna med donationsregistret så de slipper beslut om hur de vill göra med ens organ om det riktigt skiter sig sig. Bara en tanke i all välmening..

Back on topic:
Jag har själv inget MC-kort än men tanken är att ta det nästa sommar med polaren men han ska gå å bli farsa (och jag gudfar!) så jag lär få greja det själv. Hjärtat säger HD, hjärnan motard eller typ Ducati Scrambler och definitivt inte sporthoj men vad är vettigt att börja med? Vet inte om det är problem om man är 195cm men jag sitter långt ifrån bekvämt på syrrans sänkta hoj..

Men sluta sura. Övervikt och alkoholkonsumtion kostar samhället sjukt mycket mer än de få fallen av hjälmlös-vurpa per år.

Edit: Vill på inget sätt antyda något om dig, utan bara två exempel på egenförskyllda sjukdomar som är dyra för samhället.

Sluta mesa nu. Var en man och åk hjälmfritt! ;)
Är det en sjukdom att åka utan hjälm alltså? Vad heter den sjukdomen i så fall?
(tycker också om att retas)

Med alla MC trådar här blir jag ruskigt sugen på att skaffa hoj igen. Har inte kört sen tonåren typ. Finns det något bra forum/blog/sida etc. man kan surfa in på och nörda in sig på? Svenskt forum typ KS men för MC typ. Alla tips mottages!

Mest intresserad av kortare etapper på slingriga asfalterade vägar.

Tillbaka
Topp