Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Börja med 1-2 saker att fokusera på åt gången för du kommer inte kunna lära dig allt samtidigt.
Mitt förslag är blicken och gaskontroll. Det är viktigast men behöver övas på mycket. Speciellt i början på säsongen, då har hjärnan ställt om sig och kan inte ha blicken långt fram som man önskar.
Det är väldigt tydligt när man kör bana, går hur bra som helst i slutet på säsongen, och i början så kollar man knappt framför hojen för att man är så ovan att köra.
v4 är bara för bra, blev inspirerad och tog med en kamera ut idag... stannade på en lite avstickare där jag vet att polisen står och mäter ibland, bara för attKallt och mycket köer idag... Men solen sken iallafall... Och handtagsvärmarna kan verkligen rekommenderas.
Filmade lite härligt ljud åt er som gillar arga motorer... (men vet inte om länken funkar):
https://www.instagram.com/p/Cr9JGAoLZco/?utm_source=ig_web_copy_link
Underbart med skönsång i skogarnav4 är bara för bra, blev inspirerad och tog med en kamera ut idag... stannade på en lite avstickare där jag vet att polisen står och mäter ibland, bara för att
Detta med kat och ett nästan godkänt avgassystem
Från oss alla till dig: Grattis och TA DET LUGNT nu den första tiden
Inte min hoj, men den som jag hade på uppkörningen idag. Så sjukt kul att ha kortet!! Imorgon blir det garanterat en tur på egna hojen. Trevlig kväll allesammans!
Tack snälla!Från oss alla till dig: Grattis och TA DET LUGNT nu den första tiden
Stort grattis
Inte min hoj, men den som jag hade på uppkörningen idag. Så sjukt kul att ha kortet!! Imorgon blir det garanterat en tur på egna hojen. Trevlig kväll allesammans!
Och ljudet..!Wamkelmotor, 220hk & väger 129,5kg..
Kul när Guy blir imponerad, han vet ju hur man kör hoj.Wamkelmotor, 220hk & väger 129,5kg..
Du måste nog lägga till i vilken del av landet du huserarNågon som handleder privat möjligtvis eller har en bra skola där man kan börja?
Självfallet, har kvar för mycket storstadshybrisDu måste nog lägga till i vilken del av landet du huserar
Mina fördomar säger Stockholm.Du måste nog lägga till i vilken del av landet du huserar
Har du egen hoj? Svårt att vara handledare annars.Gått i tankarna att skaffa kortet länge nu och påbörjade lite teori innan men livet kom emellanoch dags att ta upp det nu igen.
Någon som handleder privat möjligtvis eller har en bra skola där man kan börja?
Övningsområde innanför tullarna finns inte vad jag vet. Jag tog körkort (dock BE) via Farsta trafikskola och de utbildar mängder med hojåkare. Men deras övningsområde ligger i Västerhaninge. Dock finns ju pendel dit.Gäller Stockholm, helst inom eller nära tullarna
Jag ska börja övningsköra med City Trafikskola i Sundbyberg. Gick deras risk 1 idag och fick bra intryckt av Babbis som höll i den(tror han sa att han är lärare också, . Deras övningsbana är Bromma flygplats. Flera kompis kompisar har kört där och därmed tagit kortet där, dom har varit nöjda. Bor dock i grannkommunen så nära och bra för mig!Självfallet, har kvar för mycket storstadshybris
Gäller Stockholm, helst inom eller nära tullarna
Tänkte köpa en MT07 som jag ska köra med och även uppkörning. Självklart måste jag åka utanför tullarna men tänkte mer så man inte behöver åka ut till VH bland annatHar du egen hoj? Svårt att vara handledare annars.
Misstänker att du behöver ta dig utanför tullarna om du ska övningsköra med mc…
Kolla om Blåsut körskola finns kvar, de körde MC när jag tog körkort där. Ligger närmare än VH iallafall...Tänkte köpa en MT07 som jag ska köra med och även uppkörning. Självklart måste jag åka utanför tullarna men tänkte mer så man inte behöver åka ut till VH bland annat
Tänkte köpa en MT07 som jag ska köra med och även uppkörning. Självklart måste jag åka utanför tullarna men tänkte mer så man inte behöver åka ut till VH bland annat
Det är ju Start2ride i helgen på Gillinge och +20 grader och sol. Där kan du testa hojar och träffa körskolor.Tänkte köpa en MT07 som jag ska köra med och även uppkörning. Självklart måste jag åka utanför tullarna men tänkte mer så man inte behöver åka ut till VH bland annat
Kollade på detta idag. Man måste förboka hojar och typ allt är redan bokat nu. Bara så att man inte åker dit och blir besviken.Det är ju Start2ride i helgen på Gillinge och +20 grader och sol. Där kan du testa hojar och träffa körskolor.
Ett tips är att åka dit och se vilka du gillar.
Yamaha MT7 hade jag valt eller Triumph Trident 660, 3-cylindrig och coolt utseende. Snart har jag provat båda så då kan jag säga mer.Idag skickade man in körkortsansökan för mc, nu börjar man kika på lite hojar.
Skulle görna vilja få tips o råd.. ute efter naked bikes.
Dessa är dem jag hittills kilat på och fastnat för, både prismässigt och som första hoj.
Yamaha mt 07
Honda cb650r
Cfmoto 700 cl-x heritage (denna gillar jag mest rent estetiskt)
Någon som kan komma med hjälpsamma tips kanske.