• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Fintvätt idag 👌
70550516378__8435709D-CF83-41A1-8BA7-74D36CF62677.jpeg
70550605755__0D3D2B2C-3CCF-427F-81B6-DE9716E8CF90.jpeg
Hade behövt tvätta min igen, oerhärt dammigt i garaget... :(
 
Hört att det är väldigt fullt i sthlm och finns knappt tider, skippar också.
Det blir mitt första event så vi får se hur jag upplever det men jag har iaf bokat 8 olika mc som jag ska prova. Det fanns tider i förrgår senast när jag var inne. Kompisen fick inte prova en ny Ducati men jag hade inga problem med något av mina val. Sannolikt är vissa mc mer heta än andra. Nu är jag nybörjare så jag valde de lite lugnare objekten.
 
Skulle egentligen kört hoj genom europa ner till Portugal för ett par år sen och besökt lite historiska siter från andra världskriget. Nu blev det inte så pga covid, jag skeppade ner en BMW som jag sen har importerat till Portugal för att ha på heltid där nere. Blev sugen på en sån resa ändå i vintras, så jag köpte en gammal KTM adventure och snart är det dags att åka neråt!

Tanken är Göteborg-Kiel, sen åka till Bastogne, efter det antingen direkt till Normandie eller ta en sväng förbi Dunkirk. Sen blir det nog mest pangande neråt - blir nåt stopp i Spanien innan jag vill komma hem till Portugal känner jag.

Blir en spännande resa, har laddat med att kolla Band of Brothers :cool:
Några stopptips längs vägen är att hålla sig längs atlantkusten förbi Biarritz och San Sebastian i Biscayabukten och fortsätta mot Bilbao, Santander och Vigo i Spaniens gröna hörn la esquina verde. Söder om Normandie på väg ner mot Biarritz är La Rochelle och Arcachon. Grymma platser allihop men olika.
 
Några stopptips längs vägen är att hålla sig längs atlantkusten förbi Biarritz och San Sebastian i Biscayabukten och fortsätta mot Bilbao, Santander och Vigo i Spaniens gröna hörn la esquina verde. Söder om Normandie på väg ner mot Biarritz är La Rochelle och Arcachon. Grymma platser allihop men olika.
Tack för tipsen, just den regionen känner jag inte till alls faktiskt så det låter perfekt!
 
Några stopptips längs vägen är att hålla sig längs atlantkusten förbi Biarritz och San Sebastian i Biscayabukten och fortsätta mot Bilbao, Santander och Vigo i Spaniens gröna hörn la esquina verde. Söder om Normandie på väg ner mot Biarritz är La Rochelle och Arcachon. Grymma platser allihop men olika.
Flyger ner till La Coruña på måndag. "Tyvärr" för segling och inte MC-körning, men kul att höra att området runt spanska nordvästkusten är fint!
 
Kollade på detta idag. Man måste förboka hojar och typ allt är redan bokat nu. Bara så att man inte åker dit och blir besviken.
Man får bara provköra hojar om man har körkort. Men om man ska ta körkort så har de körskolor där och man får testa att köra deras hojar i deras monter.
Det var så tidigare iallafall.
 
Hm, sånt ska sitta i ryggmärgen men jag som nyligen tagit A-kort inser att körskolan inte ens nämnde den faran, varken på riskettan eller risktvåan. Det måste de få in i läroplanen så det sitter. Tror inte det står någonting om det i böckerna heller.
Det kommer efter första ggn det släpper😬. Glömmer aldrig första ggn det hände mig, körde inte på 2v efter det.
 
Hm, sånt ska sitta i ryggmärgen men jag som nyligen tagit A-kort inser att körskolan inte ens nämnde den faran, varken på riskettan eller risktvåan. Det måste de få in i läroplanen så det sitter. Tror inte det står någonting om det i böckerna heller.
Friktion brorsan, det lär man sig fysiken årskurs 7. 😉😂
 
Var på Start2ride idag. Rätt ok ändå med bokningen. Det var däremot ganska dumt att de inte släppte hojarna om folk inte dök upp inom 5 minuter tex. För nu stod hojarna och man fick inte köra dom ifall den som bokat dyker upp på sin 15 minuter tid.

Fotade lite åt er som inte kunde åka dit:

IMG_7960.jpeg
IMG_7961.jpeg
IMG_7964.JPG
IMG_7965.JPG
IMG_7966.jpeg
IMG_7968.jpeg
IMG_7970.jpeg
IMG_7972.jpeg
IMG_7977.jpeg
IMG_7980.jpeg
IMG_7981.jpeg
IMG_7986.jpeg
IMG_7989.jpeg
IMG_7992.jpeg
IMG_7998.jpeg
IMG_7999.jpeg
IMG_8002.jpeg
 
Var på Start2ride idag. Rätt ok ändå med bokningen. Det var däremot ganska dumt att de inte släppte hojarna om folk inte dök upp inom 5 minuter tex. För nu stod hojarna och man fick inte köra dom ifall den som bokat dyker upp på sin 15 minuter tid.

Fotade lite åt er som inte kunde åka dit:

IMG_7960.jpeg
IMG_7961.jpeg
IMG_7964.JPG
IMG_7965.JPG
IMG_7966.jpeg
IMG_7968.jpeg
IMG_7970.jpeg
IMG_7972.jpeg
IMG_7977.jpeg
IMG_7980.jpeg
IMG_7981.jpeg
IMG_7986.jpeg
IMG_7989.jpeg
IMG_7992.jpeg
IMG_7998.jpeg
IMG_7999.jpeg
IMG_8002.jpeg
Var också där en snabbis, visste inte vad det var innan men kul koncept. Tryckte en trevlig triple cheese ✊🏻😅
 
Grabbarna åt innan jag dök upp i samma truck å hann varna mig så jag tog Curry Nam Nam bredvid å han levererade en riktigt fin trippel 👌🏻
De drog en riktig fuling idag och bytte plats så jag tog nästan samma idag igen men märkte det som tur var.

Idag körde jag en del hojar.
Dagens besvikelse var Ducati SP. Kändes som att växellådan var trasig och att den vi hostade konstant. Antagligen pga euro5. Den levde upp när man drog på men jag fick verkligen dåliga vibbar.

Dagens bästa var nog Triumph Street triple RS. Otroligt vilken rapp och lätt hoj med väldigt mycket kraft. Växellådan var väldigt bra och bromsarna var galet bra, nästan för bra för en sådan hoj som man antagligen inte kör med på bana.

Cake var rolig men kändes som en cykel som gick i 90. Lär vara perfekt inne i city. Ingen koppling bara gas.

RGNT var också väldigt rolig. Elhoj med motorn i bakhjulet. Knäpptyst och en väldigt bra broms som kombinerade fram och bak väldigt bra. Väldigt mjuk och fin känsla.
Däremot så körde jag nog den för hårt för efter två varv, kanske 3 så gick den ner i 🐢.
Jag hade tydligen kört den för hårt sa han..
Så den behövde vila…

Fick också sällskap på parkeringen 🙈😅

E55B2236-642B-4254-9379-92757C27BD58.jpeg
 
De drog en riktig fuling idag och bytte plats så jag tog nästan samma idag igen men märkte det som tur var.

Idag körde jag en del hojar.
Dagens besvikelse var Ducati SP. Kändes som att växellådan var trasig och att den vi hostade konstant. Antagligen pga euro5. Den levde upp när man drog på men jag fick verkligen dåliga vibbar.

Dagens bästa var nog Triumph Street triple RS. Otroligt vilken rapp och lätt hoj med väldigt mycket kraft. Växellådan var väldigt bra och bromsarna var galet bra, nästan för bra för en sådan hoj som man antagligen inte kör med på bana.

Cake var rolig men kändes som en cykel som gick i 90. Lär vara perfekt inne i city. Ingen koppling bara gas.

RGNT var också väldigt rolig. Elhoj med motorn i bakhjulet. Knäpptyst och en väldigt bra broms som kombinerade fram och bak väldigt bra. Väldigt mjuk och fin känsla.
Däremot så körde jag nog den för hårt för efter två varv, kanske 3 så gick den ner i 🐢.
Jag hade tydligen kört den för hårt sa han..
Så den behövde vila…

Fick också sällskap på parkeringen 🙈😅

E55B2236-642B-4254-9379-92757C27BD58.jpeg
Menar du Monster SP? Isåfall måste något varit fel. Vi hade hemma en testhoj som jag var ute med och de tendenserna fanns inte alls. Inte heller på det vanliga Monstret och den enda skillnaden för motorn är slipon Termi.
 
De drog en riktig fuling idag och bytte plats så jag tog nästan samma idag igen men märkte det som tur var.

Idag körde jag en del hojar.
Dagens besvikelse var Ducati SP. Kändes som att växellådan var trasig och att den vi hostade konstant. Antagligen pga euro5. Den levde upp när man drog på men jag fick verkligen dåliga vibbar.

Dagens bästa var nog Triumph Street triple RS. Otroligt vilken rapp och lätt hoj med väldigt mycket kraft. Växellådan var väldigt bra och bromsarna var galet bra, nästan för bra för en sådan hoj som man antagligen inte kör med på bana.

Cake var rolig men kändes som en cykel som gick i 90. Lär vara perfekt inne i city. Ingen koppling bara gas.

RGNT var också väldigt rolig. Elhoj med motorn i bakhjulet. Knäpptyst och en väldigt bra broms som kombinerade fram och bak väldigt bra. Väldigt mjuk och fin känsla.
Däremot så körde jag nog den för hårt för efter två varv, kanske 3 så gick den ner i 🐢.
Jag hade tydligen kört den för hårt sa han..
Så den behövde vila…

Fick också sällskap på parkeringen 🙈😅

E55B2236-642B-4254-9379-92757C27BD58.jpeg
Fick du provköra de blågula? 😂
 
Menar du Monster SP? Isåfall måste något varit fel. Vi hade hemma en testhoj som jag var ute med och de tendenserna fanns inte alls. Inte heller på det vanliga Monstret och den enda skillnaden för motorn är slipon Termi.

Ja precis, det var denna:
IMG_7961.jpeg

Det gick ok att växla upp med QS men ner gick knappt alls. Testade det mesta men fick det inte att lira. Började använda kopplingen och det var som att kopplingen tog väldigt sent. Men jag har upplevt det de flesta gånger jag har kört Ducati men alltid tänkt att det inte stått rätt till.
Sen körde jag de andra märkena och det funkade bra... Tur i oturen för nu sparade jag x antal hundra tusen :D

Fick du provköra de blågula? 😂

Jag slapp som tur var. Blev lite orolig att de inte skulle gilla den (hur man nu inte kan gilla den...) så tog mig snabbt där ifrån när ingen var i närheten :D
 
Det blev några provkörningar i helgen.

Husqvarna svartpilen, säkert en bra pendlarhoj men jag behöver komma upp i storlek och styrka
Yamaha Tracer 7, bra och lite tråkig
Yamaha MT7, säkert kul streethoj men den känns för liten för två
BMW F 750 GS, den hojen jag upplevde som stabilast men motorn ingav ingen kvalitetskänsla
Triumph Speedtwin 900, klart en av de roligaste och vackraste med en motorstyrka som passar mig som är lite oerfaren
Triumph Bonneville T120, kraftfull med bra bromsar och passar för två på weekendresor eller för mig på långtur tack vare den sjätte växeln
Triumph Trident 660, precis det den är en streetracer men för liten för mig
Triumph Scrambler 900, väldigt skön att köra och är väl den som mest påminner om ungdomens kraftigt trimmade mopeder
Harley Davidsson Breakout, ingenting man vänder runt med på en femöring men väldigt bra tryck på raksträckan och vacker som få. Om man bara kunde ha en utan att behöva hamna i den speciella miljö som det lätt blir med HD
Moto Guzzi V7, väldigt trevlig och lättkörd. Jag drömde mig bort till italienska slingriga vägar med snusnäsduken på sne

Resized_20230513_131816.jpg
LAH_4495.JPG
LAH_4460.JPG
IMG_8150.JPG
IMG_8140.JPG


Det blev en Yakiniku till lunch. Den var god!
IMG_8141.JPG


LAH_4487.JPG

Skärmavbild 2023-05-17 kl. 09.56.38.png
Skärmavbild 2023-05-17 kl. 09.57.16.png
Skärmavbild 2023-05-17 kl. 09.59.28.png
Skärmavbild 2023-05-17 kl. 10.00.13.png
Skärmavbild 2023-05-17 kl. 10.00.36.png
Skärmavbild 2023-05-17 kl. 10.01.30.png
Skärmavbild 2023-05-17 kl. 10.01.58.png
 

Bilagor

  • LAH_4487.JPG
    LAH_4487.JPG
    1.3 MB · Visningar: 37
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp