• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Fin skogstur idag, men hojen blev lite trött..
IMG_7686.jpeg

IMG_7687.jpeg
Det där påminner om hur jag började mitt MC-liv .. 😁
Ute i skogen på smala skogsvägar på min DT125MX. Hände mer än en gång att hojen låg så och jag bredvid :D
Men iaf, skönt att det gick bra både för dig och hojen👍😍

Det där påminner om hur jag började mitt MC-liv .. 😁
Ute i skogen på smala skogsvägar på min DT125MX. Hände mer än en gång att hojen låg så och jag bredvid :D
Men iaf, skönt att det gick bra både för dig och hojen👍😍
Skogskörning är ju väldigt skoj :)
Började turen med svepande 70-vägar för att sedan utforska skogen runt nya huset. Fantastiskt med allt i närheten :)

Jaha, ännu ett träsk man ramlat ner i igen.
Sålde min förra mc 2014 inför separation. Har längtat sedan dess.

Införskaffade mig en Triumph Thruxton 900 häromveckan.
Håller nu på att försöka få den i det skick som jag vill ha den i.
Är väl originallampa du ska leta efter i förstahandsval i så fall? En Thruxton med originalrör låter som en otrimmad moppe.

Kul köp, grattis! Jag hade min (förgasarmodellen) i ganska många år. Om du ska uppgradera så börja med fjädringen bak. Lätt värt att lägga 5k på, det förändrar hela hojens köregenskaper till det bättre.

Hej.
Bakdämpare på väg in. Framgaffel uppgraderad. K&N filter. Mappad.
Vill nu bara ha slip on som är liiiite tystare än de jag har på nu. Gillar ljudet i TOR dämparna. Lite dovare än de jag har. Och ja, helt standard låter de rätt mesigt.

Hej.
Bakdämpare på väg in. Framgaffel uppgraderad. K&N filter. Mappad.
Vill nu bara ha slip on som är liiiite tystare än de jag har på nu. Gillar ljudet i TOR dämparna. Lite dovare än de jag har. Och ja, helt standard låter de rätt mesigt.
IMG_0555.jpeg
IMG_2168.jpeg

Min hade raka rör utan dämpning och decat. Den lät som satan. Den var helt original när jag köpte den men bytte rätt mycket på den. Satte bland annat på clip-on vilket gjorde mycket både för utseende och körstil. Hade den 2010-2017.

Tänkte ta med dottern och åka och köpa en glass vid Bohus fästning, men lufttrycket i bakdäcket tyckte annorlunda.
PXL_20230815_171203074.jpg

Fick testa det där däcklagningskittet jag brukar ha med på touring med både bil och MC men aldrig behövt använda.
PXL_20230815_173255117.jpg

Tur i oturen att det upptäktes hemma och inte i en kurva!

Tänkte ta med dottern och åka och köpa en glass vid Bohus fästning, men lufttrycket i bakdäcket tyckte annorlunda.
PXL_20230815_171203074.jpg

Fick testa det där däcklagningskittet jag brukar ha med på touring med både bil och MC men aldrig behövt använda.
PXL_20230815_173255117.jpg

Tur i oturen att det upptäktes hemma och inte i en kurva!
Ta det försiktigt med lagningen eller byt däck. Jag upptäckte när en sån släppte första gången jag körde min Daytona på Kinekulle, i Kvarnkurvan :bag:

Ta det försiktigt med lagningen eller byt däck. Jag upptäckte när en sån släppte första gången jag körde min Daytona på Kinekulle, i Kvarnkurvan :bag:
Ojdå!
Blir att köra lungt och sansat första tiden och kolla till den då.
Mönsterdjupet på mitten börjar säga att byte närmar sig ändå.

På tal om däck!
Sportdäck kontra sport-touring idag, vad tycker folket?
Kört Michelin Pilot Road 3 på två hojar och tyckt de fungerat bra, även på Kinekulle med bra krull ut till kanten.
Förstår att om man kör mycket bana blir man begränsad av däcken, men hur är de på gatan?
Stor skillnad mot om jag skulle köpa nya Sportec eller liknande?

Ojdå!

På tal om däck!
Kört Michelin Pilot Road 3 på två hojar och tyckt de fungerat bra, även på Kinekulle med bra krull ut till kanten.
Förstår att om man kör mycket bana blir man begränsad av däcken, men hur är de på gatan?
För gatkörning är nog lagningen lugn, men håll ett öga som du säger.

Jag körde Dunlop Sportsmart på bana innan jag gick över till banhojoch slicks. Det är ett tag sedan och jag tror det kommit en efterföljare. Jag gillade dem iaf då de gav bra våtgrepp på gata och bra grepp på bandag.

Ganska ruggiga siffror om hur många som kuggar vid uppkörning. Någon som vet varför regeringen vill göra det enklare, för det ska väl inte resultera i sämre förare. Tyvärr har de inte gjort skillnad mellan bil och mc men jag gissar att resultaten ser hyfsat lika ut.

Ojdå!

På tal om däck!
Pilot Road-serien har jag haft på alla mina hojar (Inte offroadarna förstås).
Ett däck jag känner mig riktigt trygg med i alla lägen. Gata, regn, till o med grus. Inte kört bana med det iofs. Men mycket kurvig landsväg :)
Kommer bli PR6 monterat på Caponord 1200an så snart Scorpionerna tar slut.
Körbarhet och hållbarhet med bibehållna egenskaper gör att iaf inte jag väljer annat 👍

Ojdå!

På tal om däck!
Jag var rätt säker på att den typen av lagningar var extremt temporära och bara var till för att man skulle kunna ta sig till verkstad.

Pilot Road 3 har jag haft på 2 olika hojar för många år sedan. Hade aldrig problem med det däcket. Bra i regn också.

Jag var rätt säker på att den typen av lagningar var extremt temporära och bara var till för att man skulle kunna ta sig till verkstad.

Pilot Road 3 har jag haft på 2 olika hojar för många år sedan. Hade aldrig problem med det däcket. Bra i regn också.
Den här typen av lagningar utförs på däckverkstäder också, så det ska nog vara lugnt om den utförts bra.
Om utförandet är bra är däremot ett stort frågetecken! ;)
Kladdade rätt rikligt med solution på remmen där, så jag hoppas det ska fungera.
Blir att köra lugnt och ha koll på trycket första tiden.

Däcklagning med en lapp på insidan är bättre, men då krävs att däcket krängs av naturligtvis.
Hamnar jag där får jag överväga om det inte är lika bra att byta däck.

Blir PR6 nästa sommar om detta håller, då du och @roosterman delar min uppfattning.
Michellin är duktiga på däck. Kör Primacy på båda bilarna, och de är riktigt trevliga de med.

Den här typen av lagningar utförs på däckverkstäder också, så det ska nog vara lugnt om den utförts bra.
Om utförandet är bra är däremot ett stort frågetecken! ;)
Kladdade rätt rikligt med solution på remmen där, så jag hoppas det ska fungera.
Blir att köra lugnt och ha koll på trycket första tiden.

Däcklagning med en lapp på insidan är bättre, men då krävs att däcket krängs av naturligtvis.
Hamnar jag där får jag överväga om det inte är lika bra att byta däck.
Helt enig. Rätt utförd och gärna med extra solution så håller det. 🙂
Skulle hålet sitta för långt ut på sidan däremot är jag också mer skeptisk...
Provade att dra ur en sån lagning ur ett däck.. Den satt rejält👍

Sålde hojen, klarade mig i 6 dagar och är nu påväg med sambon. 4 timmar med bil och sedan lika många timmar på hojen hem. På motorväg. Men vad gör man inte för kärleken 😅🚀
Nu får vi hålla tummarna för en torr och varm tidig höst/sen sommar…

Tillbaka
Topp