Ja, det i SS räcker ju… Men känns som kraften är oändlig härLite mer skjuts i denna jämfört med SS ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, det i SS räcker ju… Men känns som kraften är oändlig härLite mer skjuts i denna jämfört med SS ?
Minns när den kom att man sa att den gör väl 120km/h på ettans växel.Ja, det i SS räcker ju… Men känns som kraften är oändlig här
Tack! Köpte med 20% på Flyingeagle för 3 veckor sedan, blev under 3kkr då
Det där påminner om hur jag började mitt MC-liv ..Fin skogstur idag, men hojen blev lite trött..
Skogskörning är ju väldigt skojDet där påminner om hur jag började mitt MC-liv ..
Ute i skogen på smala skogsvägar på min DT125MX. Hände mer än en gång att hojen låg så och jag bredvid
Men iaf, skönt att det gick bra både för dig och hojen
Ooh… En Hajabuske!Första turen avklarad, beställt lite grejer som inte dykt upp än(bla kuts eftersom dynan är så ful…)
Jäkla monster alltså
Är väl originallampa du ska leta efter i förstahandsval i så fall? En Thruxton med originalrör låter som en otrimmad moppe.Jaha, ännu ett träsk man ramlat ner i igen.
Sålde min förra mc 2014 inför separation. Har längtat sedan dess.
Införskaffade mig en Triumph Thruxton 900 häromveckan.
Håller nu på att försöka få den i det skick som jag vill ha den i.
Min lokala Hondahandlare (Sisjön/Gbg) säger att det ska komma en ny version våren 2024.Riktigt bra! När slutade man sälja den i Sverige?
Mumma! Sänkt och säkert trimmad Speedster. Underbara att köra. Fegade dock ur och valde en Miata som är bantrimmad istället då jag åker nedcabbat till jobbetTvå dagar gamla bilder från liten tur mot Hällingsjö. I brist på mc körande polare fick jag ta med med mig en bilförare i så liten bil som möjligt
Hej.
Bakdämpare på väg in. Framgaffel uppgraderad. K&N filter. Mappad.
Vill nu bara ha slip on som är liiiite tystare än de jag har på nu. Gillar ljudet i TOR dämparna. Lite dovare än de jag har. Och ja, helt standard låter de rätt mesigt.
Ta det försiktigt med lagningen eller byt däck. Jag upptäckte när en sån släppte första gången jag körde min Daytona på Kinekulle, i KvarnkurvanTänkte ta med dottern och åka och köpa en glass vid Bohus fästning, men lufttrycket i bakdäcket tyckte annorlunda.
Fick testa det där däcklagningskittet jag brukar ha med på touring med både bil och MC men aldrig behövt använda.
Tur i oturen att det upptäktes hemma och inte i en kurva!
Ojdå!Ta det försiktigt med lagningen eller byt däck. Jag upptäckte när en sån släppte första gången jag körde min Daytona på Kinekulle, i Kvarnkurvan
För gatkörning är nog lagningen lugn, men håll ett öga som du säger.Ojdå!
Blir att köra lungt och sansat första tiden och kolla till den då.
Mönsterdjupet på mitten börjar säga att byte närmar sig ändå.
På tal om däck!
Sportdäck kontra sport-touring idag, vad tycker folket?
Kört Michelin Pilot Road 3 på två hojar och tyckt de fungerat bra, även på Kinekulle med bra krull ut till kanten.
Förstår att om man kör mycket bana blir man begränsad av däcken, men hur är de på gatan?
Stor skillnad mot om jag skulle köpa nya Sportec eller liknande?
Pilot Road-serien har jag haft på alla mina hojar (Inte offroadarna förstås).Ojdå!
På tal om däck!
Kört Michelin Pilot Road 3 på två hojar och tyckt de fungerat bra, även på Kinekulle med bra krull ut till kanten.
Förstår att om man kör mycket bana blir man begränsad av däcken, men hur är de på gatan?
Jag var rätt säker på att den typen av lagningar var extremt temporära och bara var till för att man skulle kunna ta sig till verkstad.Ojdå!
På tal om däck!
Den här typen av lagningar utförs på däckverkstäder också, så det ska nog vara lugnt om den utförts bra.Jag var rätt säker på att den typen av lagningar var extremt temporära och bara var till för att man skulle kunna ta sig till verkstad.
Pilot Road 3 har jag haft på 2 olika hojar för många år sedan. Hade aldrig problem med det däcket. Bra i regn också.
Helt enig. Rätt utförd och gärna med extra solution så håller det.Den här typen av lagningar utförs på däckverkstäder också, så det ska nog vara lugnt om den utförts bra.
Om utförandet är bra är däremot ett stort frågetecken!
Kladdade rätt rikligt med solution på remmen där, så jag hoppas det ska fungera.
Blir att köra lugnt och ha koll på trycket första tiden.
Däcklagning med en lapp på insidan är bättre, men då krävs att däcket krängs av naturligtvis.
Hamnar jag där får jag överväga om det inte är lika bra att byta däck.
Vad blev det?Sålde hojen, klarade mig i 6 dagar och är nu påväg med sambon. 4 timmar med bil och sedan lika många timmar på hojen hem. På motorväg. Men vad gör man inte för kärleken
Nu får vi hålla tummarna för en torr och varm tidig höst/sen sommar…
RSV4?Sålde hojen, klarade mig i 6 dagar och är nu påväg med sambon. 4 timmar med bil och sedan lika många timmar på hojen hem. På motorväg. Men vad gör man inte för kärleken
Nu får vi hålla tummarna för en torr och varm tidig höst/sen sommar…
Bilder!