• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Nej, de visste inte än, men i Canada kommer den gå på 105’ och 790 ligger på typ 100, så den bör ligga inom spannet 105-110’. Beror nog på vilken gaffel de väljer att sätta på den. Justerbar eller icke justerbar. 790 har inte justerbar men 401 har justerbar så lite oklart.
Känns prisvärt ändå!
 
😁
IMG_20240120_145303.jpg

IMG_20240120_165008.jpg

Plus ett gäng till😉
IMG_20240120_150019.jpg
 

Bilagor

  • IMG_20240120_141515.jpg
    IMG_20240120_141515.jpg
    932.6 KB · Visningar: 5
  • IMG_20240120_141510.jpg
    IMG_20240120_141510.jpg
    914.7 KB · Visningar: 5
  • IMG_20240120_141505.jpg
    IMG_20240120_141505.jpg
    802.8 KB · Visningar: 4
Jag äger en och älskar den, har väl kört som mest aktiv körning ca 5 timmar. Det är den roligaste hojen jag har haft.
Har kört mest "snabbare" hojar och tycker denna är roligast, framförallt pga det brutala vridet när man gasar, men även ljudet och att den är väldigt lätt att köra aktivt med. Den har även farthållare som är väldigt skönt när man kör raka vägar och behöver vila handleden lite.

Jag har köpt nya rearsets för jag vill få bak fötterna lite. Jag har också lite svårt att hitta rätt vinkel på armarna och styret men ska laborera lite med det i vår.

Sen är den "billig" också eftersom det är en touringhoj enligt försäkringsbolagen.

Vad har du kört/ägt för hojar tidigare? Vad gillar du och vad gillar du inte?
Fråga på om du undrar över något.
Grattis den är helt underbar!
 
CB1000R, trimmad, borttagen Cat och öppet system. Låter helt underbart...och högt. Exakt som det ska
Rad4or KAN inte låta bäst, så är det bara. Bra, ja, men inte bäst. Finns för övrigt inget som slår en desmo-ducce med torrkoppling. RSV4 är väl närmast därefter.

Kan för övrigt tipsa om att foxracing nu har rea på sin rea.
 
Måste lägga till Honda CBX1000 i listan välljudande mc...
Det är väl den med rad-6a? Det är ju fusk, den låter som en Formel 2. 😂

Dessa nyare duccar låter dock inte som de från runt år 2000. På de äldre kan man höra direkt att en ducce som är på väg. De lät typ trasiga vid rödljusen. Finns inget jag kan komma på som slår det.
 
Senast ändrad:
Det är väl den med rad-6a? Det är ju fusk, den låter som en Formel 2. 😂

Dessa nyare duccar låter dock inte som de från runt år 2000. På de äldre kan man höra direkt att en ducce som är på väg. De lät typ trasiga vid rödljusen. Finns inget jag kan komma på som slår det.
Jag får sålla mig till yonssons grupp även om jag egentligen tycker att 2 cylindrar är en för mycket.
V4 är rent tekniskt en bättre (den bästa faktiskt) motordesign men kan man egentligen välja efter det?
 
Jodå, jag kör till jobbet på Sveavägen fram och tillbaka med Tuono och SC-project "pipa"...
För att tillägga, de var jag som fick problem med tinnitus 😂
Sen tycker jag att de är skillnad när en riktigt potent motorcykel (som din) låter, när min xsr700 med fjuttiga 70 hästar låter som en åskstorm blir de ungefär som att ha en golf GTI från 2004 med raka rör 😂
 
Här har vi något som börjar ge mig ett rejält ”ha begär” inför sommaren 🤩😍
IMG_7660.jpeg
IMG_7661.jpeg
Riktigt trevlig hoj! Stod mellan den och Desert Sled när jag köpte. Valde bort Trajjan enbart pga större och tyngre.
Specen på de där har blivit sämre från -19 eller -20, så hittar man en bra begagnad kan den vara vettigare än ny. Bara Öhlins bak på den, men det finns gaffelkit.
 
jag har ju både rad4 och V Ducce(okej inte en av de riktigt välljudande), tycker det låter bra fast på olika sätt.
 
För att tillägga, de var jag som fick problem med tinnitus 😂
Sen tycker jag att de är skillnad när en riktigt potent motorcykel (som din) låter, när min xsr700 med fjuttiga 70 hästar låter som en åskstorm blir de ungefär som att ha en golf GTI från 2004 med raka rör 😂
Såg att jag skrev fel, "kör" ska vara "körde"... Nya hojen har rakt rör fast med mer dämpmaterial.
Haha en Golf låter ändå rätt ok idag jämfört med alla elbilar...
 
Tillbaka
Topp