Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Petflaskor med vatten fungerar utmärktHar en polare som ska börja övningsköra till våren, någon som har övningskörnings väst och ev lite koner liggandes?![]()
Har en polare som ska börja övningsköra till våren, någon som har övningskörnings väst och ev lite koner liggandes?![]()
Petflaskor med vatten fungerar utmärkt![]()
Inte jättedyrt att köpa nya.![]()
![]()
Niiiiice! Man kan ju tycka att Husqvarna borde visa nya 801 om de nu ska låtsas vara ett svenskt företag.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Några bilder från mc-mässan.![]()
Om den fanns på mässan missade jag den. Efter en Eriksberg köpte jag en egen motorcykel utan att förstå vad som hände Nu ska jag vara med i Distinguished Gentlemens Ride.Niiiiice! Man kan ju tycka att Husqvarna borde visa nya 801 om de nu ska låtsas vara ett svenskt företag.
Vad blev det då? Gissar att du inte blev så full på en öl.Om den fanns på mässan missade jag den. Efter en Eriksberg köpte jag en egen motorcykel utan att förstå vad som hände Nu ska jag vara med i Distinguished Gentlemens Ride.
![]()
Nej, jag blev inte full men jag köpte en efter att ölen var i magen. Hur mycket den påverkade vet jag inte. Nu har jag väntat 2 år så det var dags och ett roligt exemplar fanns på plats. Det blev en Triumph Scrambler 1200 XC. Efter att det gått några dagar blir jag mer och mer övertygad att det var helt rätt val för mig. Den kommer jag att ha roligt med.Vad blev det då? Gissar att du inte blev så full på en öl.![]()
Nu när jag googlat häcken av mig på Duke 790 trail tidys inför en eventuell Svartpilen 801 så undrar jag två saker.Nog är bakändans nya look värd 2000?
Fråga då, jag hade tänkt ta bort skylthållaren, borra fast skylten och sätta en minireflex direkt på. Har någon besiktningserfarenhet av sådan lösning?
![]()
![]()
Originalhållaren alltså... Why?Nu när jag googlat häcken av mig på Duke 790 trail tidys inför en eventuell Svartpilen 801 så undrar jag två saker.
1: Vart köpte du den?
2: Blir blinkersen varm? Har läst på flera ställen att det finns stor risk för smält blinkers om man har tailtidy och högt draget avgassystem på just Duke-modellerna.
Originalhållaren alltså... Why?
Stort grattis!! Kul!Nej, jag blev inte full men jag köpte en efter att ölen var i magen. Hur mycket den påverkade vet jag inte. Nu har jag väntat 2 år så det var dags och ett roligt exemplar fanns på plats. Det blev en Triumph Scrambler 1200 XC. Efter att det gått några dagar blir jag mer och mer övertygad att det var helt rätt val för mig. Den kommer jag att ha roligt med.
![]()
du får köra på något som denna:![]()
Nej, med tail tidy. Blinkers bak hamnar direkt i utblåset.
Tack, jag tror den blir bra. Funkar på motorväg, grus och i roliga kurvor så rätt användbar inom flera områden. Det är enbart för nöjes skull så ingen pendlarhoj. Då hade jag säkert tänkt annorlunda.Stort grattis!! Kul!
Sjukt finNej, jag blev inte full men jag köpte en efter att ölen var i magen. Hur mycket den påverkade vet jag inte. Nu har jag väntat 2 år så det var dags och ett roligt exemplar fanns på plats. Det blev en Triumph Scrambler 1200 XC. Efter att det gått några dagar blir jag mer och mer övertygad att det var helt rätt val för mig. Den kommer jag att ha roligt med.
![]()
Är ju tyvärr inte godkänt med blinkers i baklampan här. Blir böter och körförbud/besikting om polisen är på det humöret.du får köra på något som denna:
![]()
Den funkar nog toppen till pendling också.Tack, jag tror den blir bra. Funkar på motorväg, grus och i roliga kurvor så rätt användbar inom flera områden. Det är enbart för nöjes skull så ingen pendlarhoj. Då hade jag säkert tänkt annorlunda.
Lampan och blinkers är ju separerade.Är ju tyvärr inte godkänt med blinkers i baklampan här. Blir böter och körförbud/besikting om polisen är på det humöret.![]()
Är ju tyvärr inte godkänt med blinkers i baklampan här. Blir böter och körförbud/besikting om polisen är på det humöret.![]()
Det är min uppfattning också men allting gick så fort så jag hoppas jag tycker likadant när värmen kommer och jag får se den igen.Sjukt fin![]()
Ja det tror jag också, men känner jag mig själv rätt så hade jag lagt större vikt på kostnad/mil än jag gör nu. Nu vill jag bara njuta och låta kurser via SMC få igång mig, inte minst på grus.Den funkar nog toppen till pendling också.
Köptes på CEC när jag köpte hojen. Fick den installerad på köpet.Nu när jag googlat häcken av mig på Duke 790 trail tidys inför en eventuell Svartpilen 801 så undrar jag två saker.
2: Blir blinkersen varm? Har läst på flera ställen att det finns stor risk för smält blinkers om man har tailtidy och högt draget avgassystem på just Duke-modellerna.
Japp, det är 18cm som blir problem med dom flesta integrerade.![]()
Duke 990
Ska väl vara ett visst avstånd mellan blinkers. Fast tvärtom är väl OK? Alltså bakljus i blinkers. Det har KTM både som tillbehör och original på årets stora Duke-modeller.
Snabb googling:
”Fram ska det vara minst 24 centimeter mellan dina blinkers. Bak ska det vara minst 18 centimeter mellan dina blinkers.”
Har satt r&g-grejer på en väldigt många hojar av olika märken. Alltid riktigt bra kvali. Ofta rätt så tunga tail tidys, men å andra sidan brukar de vara väldigt stabila.Köptes på CEC när jag köpte hojen. Fick den installerad på köpet.
https://www.rg-racing.com/browsetype/Tail_Tidies/KTM/790_Duke/LP0248BK/
Finns svensk återförsäljare men det tog lite tid
CEC glömde installera heatshielden på blinkersen men av någpn anledning blir den inte varm. Från början tänkte jag monteraa den, men jag ser inte ens små tecken på att plasten varit varm. Antingen kör jag som den gubbe jag är eller så vinklar Akra avgasflödet förbi.
Snyggare blir det men inte mycket lättare. Original är gjuten i glasarmerad nylon och tailtidyn verkar vara pulverlackad plåt....
Har satt r&g-grejer på en väldigt många hojar av olika märken. Alltid riktigt bra kvali. Ofta rätt så tunga tail tidys, men å andra sidan brukar de vara väldigt stabila.
Jag kör med bageros modell på min 890Nu när jag googlat häcken av mig på Duke 790 trail tidys inför en eventuell Svartpilen 801 så undrar jag två saker.
jag kör med bageros tailtidy funkar helt ok och har en liten skyddsmetall mot avgasröretNu när jag googlat häcken av mig på Duke 790 trail tidys inför en eventuell Svartpilen 801 så undrar jag två saker.