• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

IMG_2111.png

Nära release nu!
Sjukt snygg, stylema bromsar och bättre stötdämpare och lite bättre tryck i motorn så hade jag varit helt såld!
 
Min skoltyska är väl sådär, men motordelar från 790, fjädring från 890r och så vidare, känns inte som något budgetpris är på gång?
Stylemabromsarna är grymma (som jag och @Roddan vet....) men känns nästan väl effektiva för det däcksmönstret.

Och den ser cool ut
Ah då är det ju lite bättre min tyska är obefintlig! bromsar är verkligen guld, vet inte hur ofta jag kunnat bromsa förbi andra förare på banan!
 
Jag övar med de låga från biltema när barnen för, de är lite mindre "läskiga" att köra på
Nackdelen med dom låga är att dom kan bli snorhalt om man råkar köra över dom..
Och man lär sig att hålla ut i svängarna om det är högre koner🙂 1,5-liters PET-flaskor har rätt höjd kontra dom koner man har vid uppkörningen sen.
 
Helt missat ryktena om en Yamaha r9! Hoppas det blir en perfekt kombo av lättvikt och runt 135-145hk rad 3a 😁

Det vore kul men är nog kört för gata?

R7 - 73 häst
R6 - 117 häst - Endast för bana nu va?
R9 - 130-150 är nog rimligt ändå och kanske möjligt för gata eftersom R6 är borta...
R1 - 200 häst

MT07 - 73 häst
MT09 - 119hästar
R9 - 140 häst på MT09-plattformen kanske går trimma fram?

Alltid kul med nya hojar oavsett :)
 
Fan vad nice det är med mc-folk. Pratade med en kille på Hemköp idag som kört hela vintern. -14*c var lite väl kallt erkände han, annars funkade DR650 tydligen fin fint året runt. Vi samtalade om den ultimata pendlarhojen osv. Sådana spontana samtal händer bara med mcfolk eller klockfolk. 😂
 
IMG_2102.jpeg

Duke 990

Ska väl vara ett visst avstånd mellan blinkers. Fast tvärtom är väl OK? Alltså bakljus i blinkers. Det har KTM både som tillbehör och original på årets stora Duke-modeller.

Snabb googling:
”Fram ska det vara minst 24 centimeter mellan dina blinkers. Bak ska det vara minst 18 centimeter mellan dina blinkers.”
Hur räknas de 18cm då?
Mellan yttersta delarna eller mellan de innersta.
 
Tillbaka
Topp