Sjukt snygg, stylema bromsar och bättre stötdämpare och lite bättre tryck i motorn så hade jag varit helt såld!![]()
Nära release nu!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sjukt snygg, stylema bromsar och bättre stötdämpare och lite bättre tryck i motorn så hade jag varit helt såld!![]()
Nära release nu!
Min skoltyska är väl sådär, men motordelar från 790, fjädring från 890r och så vidare, känns inte som något budgetpris är på gång?![]()
Nära release nu!
Tråkigt att de inte kör clip-on på Vitpilen. Känns som en missad möjlighet när ändå Svartpilen finns.![]()
Nära release nu!
Ah då är det ju lite bättre min tyska är obefintlig! bromsar är verkligen guld, vet inte hur ofta jag kunnat bromsa förbi andra förare på banan!Min skoltyska är väl sådär, men motordelar från 790, fjädring från 890r och så vidare, känns inte som något budgetpris är på gång?
Stylemabromsarna är grymma (som jag och @Roddan vet....) men känns nästan väl effektiva för det däcksmönstret.
Och den ser cool ut
Nej, tyvärr hamnar den nog över 790 i pris. Vi får se helt enkelt. Problemet med 701 var ju att den blev för dyr och därmed sålde dåligt.Min skoltyska är väl sådär, men motordelar från 790, fjädring från 890r och så vidare, känns inte som något budgetpris är på gång?
Nackdelen med dom låga är att dom kan bli snorhalt om man råkar köra över dom..Jag övar med de låga från biltema när barnen för, de är lite mindre "läskiga" att köra på
Ligger endel i det onekligenNackdelen med dom låga är att dom kan bli snorhalt om man råkar köra över dom..
Och man lär sig att hålla ut i svängarna om det är högre koner1,5-liters PET-flaskor har rätt höjd kontra dom koner man har vid uppkörningen sen.
Så över 103k då….Nej, tyvärr hamnar den nog över 790 i pris. Vi får se helt enkelt. Problemet med 701 var ju att den blev för dyr och därmed sålde dåligt.
120-130 är nog mer rimligt utifrån att den dessutom inte ska tillverkas i Kina som 790, utan i Österrike.Så över 103k då….
Helt missat ryktena om en Yamaha r9! Hoppas det blir en perfekt kombo av lättvikt och runt 135-145hk rad 3a![]()
Har ju ryktats om den i flera år, men det blev xsr900 gp istället. Finns nog inte marknad för båda.Helt missat ryktena om en Yamaha r9! Hoppas det blir en perfekt kombo av lättvikt och runt 135-145hk rad 3a![]()
Nä Kervin Bos gick ju ut typ igår och sa att dom kommer tävla med R9 istället för R6 2025 så förhoppningsvis får vi se även en gatlegal version.. helst vill man ju ha en rc8 för gatan dockHar ju ryktats om den i flera år, men det blev xsr900 gp istället. Finns nog inte marknad för båda.
Polaren har en äldre Busa stående som han klurar på att sälja, den kanske blir mer överkomlig i försäkring![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Den sista BMWn är en udda skapelse. Provsatt många olika men Hayabusan är en barndomsdröm. Tyvärr för dyr i försäkring för en 30-åring som mig.
Mjaa, jag kollade på en 2023 och en 2015 där den sistnämnda var ”billigast” i försäkring, men lite för gammal för min smak. Vill ju gärna inte ha en som gått så långt och är så pass gammalPolaren har en äldre Busa stående som han klurar på att sälja, den kanske blir mer överkomlig i försäkring![]()
Min 2022a är dyr men inte sporthoj dyr ändåMjaa, jag kollade på en 2023 och en 2015 där den sistnämnda var ”billigast” i försäkring, men lite för gammal för min smak. Vill ju gärna inte ha en som gått så långt och är så pass gammal![]()
Bonnevillen är bland det snyggaste jag sett![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Några fler bilder från mc-mässan.![]()
Faktiskt, den blev rå i cross-style, eller vad det kan kallas.Bonnevillen är bland det snyggaste jag sett![]()
Scrambler skulle jag nog kalla det. För jäkla tuff. Perfekt för min medelålderskrisFaktiskt, den blev rå i cross-style, eller vad det kan kallas.
De integrerade lampfästena är dock hemska. Förutom att de är fula så hamnar lampan för högt. Töntigt med fakeförgasare också. Så, nu har jag sparat dig massa pengar.Scrambler skulle jag nog kalla det. För jäkla tuff. Perfekt för min medelålderskris![]()
Haha, okej. Håller med till fullo om förgasarna. Lampan släpper jag igenom dockDe integrerade lampfästena är dock hemska. Förutom att de är fula så hamnar lampan för högt. Töntigt med fakeförgasare också. Så, nu har jag sparat dig massa pengar.
Hur räknas de 18cm då?![]()
Duke 990
Ska väl vara ett visst avstånd mellan blinkers. Fast tvärtom är väl OK? Alltså bakljus i blinkers. Det har KTM både som tillbehör och original på årets stora Duke-modeller.
Snabb googling:
”Fram ska det vara minst 24 centimeter mellan dina blinkers. Bak ska det vara minst 18 centimeter mellan dina blinkers.”
Innersta, annars försvinner ju vitsen.Hur räknas de 18cm då?
Mellan yttersta delarna eller mellan de innersta.
Nu är dock logik och statliga regler inte relaterade, därav fråganInnersta, annars försvinner ju vitsen.![]()