• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Scipio

Patek
2-Faktor
Provade Speed Twin 1200 idag. Gillade! Tyckte absolut att körglädjen var stor även här. Hade mentalt nästan bestämt mig för Bonnevielle, men nu blev det svårt igen….

Fick även chansen att prova en Ducati Scramblern igen. Den är ju också stört kul men känns som att passagerare inte sitter jättebekvämt där.
Ducati scrambler hade jag bokat på Gillinge men kom för sent. Jag vet inte hur du tänkt använda den men ingen gör dig besviken om du gillar stilen. Man ska älska det man ser när man tittar på den man köpt. Gör man det blir man inte besviken. Vill du ha möjlighet att anpassa hojen efter dina behov tror jag bonneville har mest möjligheter. Du går upp en nivå oavsett vad du väljer.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
custombike show

IMG_4810.jpeg
IMG_4805.jpeg
Fyller på med bilder från Custom Bike show.
Perfekt väder och massor med hojar!

Börjar med denna Honda cbx 1000. Sexcylindrig sporthoj som den borde varit från fabrik.
IMG_2567.jpeg

IMG_2455.jpeg

Den här killen bygger helt galna byggen!
IMG_2562.jpeg
IMG_2558.jpeg


Här stod vi länge och fånglodde. Kanske den fränaste hojen på träffen. Från -37 i ett bra bruksskick.
IMG_2538.jpeg
IMG_2513.jpeg



Finskt baklyse
IMG_2499.jpeg
IMG_2495.jpeg



IMG_2459.jpeg


Rd 500 ♥️
IMG_2444.jpeg
IMG_2446.jpeg




Över 20 mil enkel till Norrtälje med denna ”Hinkley Ripper” är inte att rekommendera. Känns som att ha gått en rond med Tyson.
Det får vara värt det. Älskar låga clip-on!
IMG_2396.jpeg
 

St Maxime

KS Explorers Club
Ducati scrambler hade jag bokat på Gillinge men kom för sent. Jag vet inte hur du tänkt använda den men ingen gör dig besviken om du gillar stilen. Man ska älska det man ser när man tittar på den man köpt. Gör man det blir man inte besviken. Vill du ha möjlighet att anpassa hojen efter dina behov tror jag bonneville har mest möjligheter. Du går upp en nivå oavsett vad du väljer.
Sant. Tror jag mest behöver landa i faktumet att jag nog inte får allt jag vill ha i en hoj. Tråkigast är ju som läget är nu - ingen mc.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Senast ändrad:

snoozarn

Patek
2-Faktor
Till sist har jag kommit ut ur hörnan och beställt speglar. Blev vad jag tror är KTM original fast brandade Highsider, eller ser de inte misstänkt lika ut?



Några sidor bak diskuterade vi hur man ska göra med mässingsvikterna i styret, låt oss veta hur du gör eller om du skippar helt & känner av mer vibrationer.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kan R ha annan dimension på styret?

Jag fattar inte varför de inte skulle funka annars?

IMG_6236.jpeg
IMG_6234.jpeg


Edit: den finns på listan för ”vanliga” Duke men inte R.
Jag tror det är samma styre. Man kan köpa styre till både 790 och 890R. De har samma produktnummer. Men om du mäter diametern på ditt styre så kan jag mäta diametern på min hojs styre.

790 och 890R har dock samma reglage och 801 har samma reglage som 990. Så lär vara samma diameter.
 
IMG_2437.jpeg

Då har jag fått på mitt slip-on, tail tidy och nya speglar på hondan. Återstår bara tre saker kvar att göra tills jag kan känna mig helt nöjd 🙂👍

1). En transparent vinyl över tanken för att inte repa den ytterligare (mjuk lack). Tips på vart jag kan köpa det mottages gärna.

2). Nytt överdrag till sadeln.

3). Lacka den blanka biten vid infästningen på slip-on:et till mattsvart likt övriga delar.

Trevlig kväll på er!
 

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
IMG_2437.jpeg

Då har jag fått på mitt slip-on, tail tidy och nya speglar på hondan. Återstår bara tre saker kvar att göra tills jag kan känna mig helt nöjd 🙂👍

1). En transparent vinyl över tanken för att inte repa den ytterligare (mjuk lack). Tips på vart jag kan köpa det mottages gärna.

2). Nytt överdrag till sadeln.

3). Lacka den blanka biten vid infästningen på slip-on:et till mattsvart likt övriga delar.

Trevlig kväll på er!
Nr1, vart håller du hus?
Närmsta reklamfirma som håller på med dekaler till bilar eller wrapställe.
 

RobinW

Cartier
2-Faktor
Jag tror det är samma styre. Man kan köpa styre till både 790 och 890R. De har samma produktnummer. Men om du mäter diametern på ditt styre så kan jag mäta diametern på min hojs styre.

790 och 890R har dock samma reglage och 801 har samma reglage som 990. Så lär vara samma diameter.
Jag beställde också idag. Gav mitt regnr i samband med beställning och de sa inget om att det inte skulle passa 🤷‍♂️


Ringde dem igen med artikelnummer i handen.
Fick detta:
-båda styrena har samma ytterdiameter 25,8mm
-styrena har olika artikelnummer i standardspecen men de vet inte vad som skiljer
-de vet inte varför ktm inte listar den som tillbehör till 890r
-de skall återkomma imorgon med mer info

Jag kollade på artikelnummret på nätet. Majoriteten av de jag såg listar den inte som kompatibel med 890r men vissa gör det….
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ringde dem igen med artikelnummer i handen.
Fick detta:
-båda styrena har samma ytterdiameter 25,8mm
-styrena har olika artikelnummer i standardspecen men de vet inte vad som skiljer
-de vet inte varför ktm inte listar den som tillbehör till 890r
-de skall återkomma imorgon med mer info

Jag kollade på artikelnummret på nätet. Majoriteten av de jag såg listar den inte som kompatibel med 890r men vissa gör det….
Möe jobb för ingenting. Sätter min högra lilltå på att det passar. Bredd och rise på styrena kan skilja mellan 790/890 men det spelar ju noll roll i sammanhanget.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_2437.jpeg

Då har jag fått på mitt slip-on, tail tidy och nya speglar på hondan. Återstår bara tre saker kvar att göra tills jag kan känna mig helt nöjd 🙂👍

1). En transparent vinyl över tanken för att inte repa den ytterligare (mjuk lack). Tips på vart jag kan köpa det mottages gärna.

2). Nytt överdrag till sadeln.

3). Lacka den blanka biten vid infästningen på slip-on:et till mattsvart likt övriga delar.

Trevlig kväll på er!
Det blev riktigt stor skillnad! Måste vara skönt att slippa det enorma avgassystemet. Du måste ju sparat typ 11kg. 🤣
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Försöker hitta en tail tidy till 890 där man behåller org.lampan. Verkar dock vara lättare sagt än gjort. Har dock hittat en 3D printfil som gör just detta. Någon som är en fena på 3D printning och kan se ifall detta är ngt som går att använda samt om filen går att modifiera för att passa original blinkers samt svenska regplåtar :)

 

herr_raev

Omega
2-Faktor
Försöker hitta en tail tidy till 890 där man behåller org.lampan. Verkar dock vara lättare sagt än gjort. Har dock hittat en 3D printfil som gör just detta. Någon som är en fena på 3D printning och kan se ifall detta är ngt som går att använda samt om filen går att modifiera för att passa original blinkers samt svenska regplåtar :)

Shapr3D som jag kör har inget bra eller enkelt sätt att modifiera STL-filer tyvärr. Men det ser inte ut att vara en speciellt svår design, vart finns du och motorcykeln?
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Försöker hitta en tail tidy till 890 där man behåller org.lampan. Verkar dock vara lättare sagt än gjort. Har dock hittat en 3D printfil som gör just detta. Någon som är en fena på 3D printning och kan se ifall detta är ngt som går att använda samt om filen går att modifiera för att passa original blinkers samt svenska regplåtar :)

Den såg gräslig ut :bag:

Evotech, Bagoros alt R&G är mina tips.
 
Topp