Köps det någon mc enbart på spec?Speedtwin 1200? Är inte den jävligt dyr i förhållande till spec?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Köps det någon mc enbart på spec?Speedtwin 1200? Är inte den jävligt dyr i förhållande till spec?
Ducati scrambler hade jag bokat på Gillinge men kom för sent. Jag vet inte hur du tänkt använda den men ingen gör dig besviken om du gillar stilen. Man ska älska det man ser när man tittar på den man köpt. Gör man det blir man inte besviken. Vill du ha möjlighet att anpassa hojen efter dina behov tror jag bonneville har mest möjligheter. Du går upp en nivå oavsett vad du väljer.Provade Speed Twin 1200 idag. Gillade! Tyckte absolut att körglädjen var stor även här. Hade mentalt nästan bestämt mig för Bonnevielle, men nu blev det svårt igen….
Fick även chansen att prova en Ducati Scramblern igen. Den är ju också stört kul men känns som att passagerare inte sitter jättebekvämt där.
Fyller på med bilder från Custom Bike show.custombike show
Man köper med hjärtat Fick bra känsla för den.Speedtwin 1200? Är inte den jävligt dyr i förhållande till spec?
Sant! De är jäkligt coola. Jag gillade verkligen min Thruxton. Tror även jag råkade komma in på en specialmodell som kostade nästan 10 papp extra.Man köper med hjärtat Fick bra känsla för den.
Sant. Tror jag mest behöver landa i faktumet att jag nog inte får allt jag vill ha i en hoj. Tråkigast är ju som läget är nu - ingen mc.Ducati scrambler hade jag bokat på Gillinge men kom för sent. Jag vet inte hur du tänkt använda den men ingen gör dig besviken om du gillar stilen. Man ska älska det man ser när man tittar på den man köpt. Gör man det blir man inte besviken. Vill du ha möjlighet att anpassa hojen efter dina behov tror jag bonneville har mest möjligheter. Du går upp en nivå oavsett vad du väljer.
Till sist har jag kommit ut ur hörnan och beställt speglar. Blev vad jag tror är KTM original fast brandade Highsider, eller ser de inte misstänkt lika ut?
Highsider - 2x EVO Edge Backspegel för styrände - Hojstyling.se
En backspegel för styrände till motorcykel med mycket hög finish och läcker design.www.hojstyling.se
Products
KTM PowerParts give you the confidence needed to keep pushing, even when you do not know what lies ahead.www.ktm.com
Några sidor bak diskuterade vi hur man ska göra med mässingsvikterna i styret, låt oss veta hur du gör eller om du skippar helt & känner av mer vibrationer.Till sist har jag kommit ut ur hörnan och beställt speglar. Blev vad jag tror är KTM original fast brandade Highsider, eller ser de inte misstänkt lika ut?
Highsider - 2x EVO Edge Backspegel för styrände - Hojstyling.se
En backspegel för styrände till motorcykel med mycket hög finish och läcker design.www.hojstyling.se
Products
KTM PowerParts give you the confidence needed to keep pushing, even when you do not know what lies ahead.www.ktm.com
Dags att göra hojen snoppfri.
Kan antagligen printa något om du vågar, men det känns risky när de håller broms/koppling. Går ju iofs att lösa någon förstärkning i metall innanför.Tyvärr säger cec att de inte funkar för duke.... sorgligt
Inga snoppfria dukear
Faan jag som beställde precis..Tyvärr säger cec att de inte funkar för duke.... sorgligt
Inga snoppfria dukear
Tyvärr säger cec att de inte funkar för duke.... sorgligt
Inga snoppfria dukear
Dessa är ju till Duke, det var under tillbehörsdelen till Duke 790 jag hittade dem.Faan jag som beställde precis..
Kan R ha annan dimension på styret?Dessa är ju till Duke, det var under tillbehörsdelen till Duke 790 jag hittade dem.
Jag tror det är samma styre. Man kan köpa styre till både 790 och 890R. De har samma produktnummer. Men om du mäter diametern på ditt styre så kan jag mäta diametern på min hojs styre.Kan R ha annan dimension på styret?
Jag fattar inte varför de inte skulle funka annars?
Edit: den finns på listan för ”vanliga” Duke men inte R.
Jag beställde också idag. Gav mitt regnr i samband med beställning och de sa inget om att det inte skulle passaKan R ha annan dimension på styret?
Jag fattar inte varför de inte skulle funka annars?
Edit: den finns på listan för ”vanliga” Duke men inte R.
Hälit att rekti götebosska kablas ut i världen!Me so funny…
Alla jävlar utanför Sverige uttalar det fel
Nr1, vart håller du hus?
Då har jag fått på mitt slip-on, tail tidy och nya speglar på hondan. Återstår bara tre saker kvar att göra tills jag kan känna mig helt nöjd
1). En transparent vinyl över tanken för att inte repa den ytterligare (mjuk lack). Tips på vart jag kan köpa det mottages gärna.
2). Nytt överdrag till sadeln.
3). Lacka den blanka biten vid infästningen på slip-on:et till mattsvart likt övriga delar.
Trevlig kväll på er!
Jag tror det är samma styre. Man kan köpa styre till både 790 och 890R. De har samma produktnummer. Men om du mäter diametern på ditt styre så kan jag mäta diametern på min hojs styre.
790 och 890R har dock samma reglage och 801 har samma reglage som 990. Så lär vara samma diameter.
Jag beställde också idag. Gav mitt regnr i samband med beställning och de sa inget om att det inte skulle passa
Möe jobb för ingenting. Sätter min högra lilltå på att det passar. Bredd och rise på styrena kan skilja mellan 790/890 men det spelar ju noll roll i sammanhanget.Ringde dem igen med artikelnummer i handen.
Fick detta:
-båda styrena har samma ytterdiameter 25,8mm
-styrena har olika artikelnummer i standardspecen men de vet inte vad som skiljer
-de vet inte varför ktm inte listar den som tillbehör till 890r
-de skall återkomma imorgon med mer info
Jag kollade på artikelnummret på nätet. Majoriteten av de jag såg listar den inte som kompatibel med 890r men vissa gör det….
VäxjöNr1, vart håller du hus?
Närmsta reklamfirma som håller på med dekaler till bilar eller wrapställe.
Det blev riktigt stor skillnad! Måste vara skönt att slippa det enorma avgassystemet. Du måste ju sparat typ 11kg.
Då har jag fått på mitt slip-on, tail tidy och nya speglar på hondan. Återstår bara tre saker kvar att göra tills jag kan känna mig helt nöjd
1). En transparent vinyl över tanken för att inte repa den ytterligare (mjuk lack). Tips på vart jag kan köpa det mottages gärna.
2). Nytt överdrag till sadeln.
3). Lacka den blanka biten vid infästningen på slip-on:et till mattsvart likt övriga delar.
Trevlig kväll på er!
Det blev riktigt stor skillnad! Måste vara skönt att slippa det enorma avgassystemet. Du måste ju sparat typ 11kg.
Shapr3D som jag kör har inget bra eller enkelt sätt att modifiera STL-filer tyvärr. Men det ser inte ut att vara en speciellt svår design, vart finns du och motorcykeln?Försöker hitta en tail tidy till 890 där man behåller org.lampan. Verkar dock vara lättare sagt än gjort. Har dock hittat en 3D printfil som gör just detta. Någon som är en fena på 3D printning och kan se ifall detta är ngt som går att använda samt om filen går att modifiera för att passa original blinkers samt svenska regplåtar
KTM 790 Tidy Tail by ecapox
Tidy tail for a KTM 790. DO NOT USE WITH STOCK EXHAUST. IT WILL MELT.This tidy tail is for use with stock tail light and aftermarket turn signals. The ones i purchased on amazon are these:https://www.amazon.com/Justech-Universal-Waterproof-Motorcycle-Motorbike/dp/B07CSS4LLLOnly other thing you...www.thingiverse.com
Den såg gräslig utFörsöker hitta en tail tidy till 890 där man behåller org.lampan. Verkar dock vara lättare sagt än gjort. Har dock hittat en 3D printfil som gör just detta. Någon som är en fena på 3D printning och kan se ifall detta är ngt som går att använda samt om filen går att modifiera för att passa original blinkers samt svenska regplåtar
KTM 790 Tidy Tail by ecapox
Tidy tail for a KTM 790. DO NOT USE WITH STOCK EXHAUST. IT WILL MELT.This tidy tail is for use with stock tail light and aftermarket turn signals. The ones i purchased on amazon are these:https://www.amazon.com/Justech-Universal-Waterproof-Motorcycle-Motorbike/dp/B07CSS4LLLOnly other thing you...www.thingiverse.com
Haha, jag håller med att designen har lite mer att önska Därav undrade jag om det gick att modifiera. Av de jag sett så tycker jag att Bagoros ser bäst ut.Den såg gräslig ut
Evotech, Bagoros alt R&G är mina tips.