• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Precis, bilden fick mig en tankeställare också, måttat nu och det är 3cm kortare än en ordinarie.

Verkstan hade aldrig högt talas om liknande, föregående ägare verkar plöjt ned en massa pengar på denna. Blir runt 5k för att återställa fram & bak - kör nog som det är.. :)


KTM Org 63612955044 misstänker jag.

Nåväl, nyservad idag och termostat osv bytt så förhoppningsvis slipper man läckande glykol framöver.
Detta är kanske något alla har koll på, men när man sänker eller höjer en hoj fram/bak påverkas försprånget på framhjulet vilket påverkar hur hojen beter sig kraftigt.
På CBR1100 höjdes ofta bakänden några mm med en distans under bakfjäderns övre fäste vilket gjorde den mycket lättare att lägga ner i kurvor.
Höjer man baken för mycket däremot riskerar man vobbel.
Skulle vara försiktig med att experimentera med gaffelvinkel för mycket.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Blev iaf 12 mil idag, trevligt. :)

IMG_20240606_180603.jpg
 

RobinW

Cartier
2-Faktor
Blev iaf 12 mil idag, trevligt. :)

IMG_20240606_180603.jpg
Fin cykel!

Sadeln ser ut som -2 cm "comfort"-sadeln.... att kall dem för komfort är ett hån mot ordet?.. jag har samma men 0cm... i särklass det obekvämaste utanför race-sadlar man kan hitta
Ser ut som de droppat i gaffelkronorna också. Mina rör sitter nästan flushat med överkant på övre kronan... tidigare ägaren har verkligen jobbat för att få ner den!

Edit: kikade på bilder på min. Rätt position för gaffelrören är typ 1,5 streck ovanför
 
Senast ändrad:

snoozarn

Patek
2-Faktor
Fin cykel!

Sadeln ser ut som -2 cm "comfort"-sadeln.... att kall dem för komfort är ett hån mot ordet?.. jag har samma men 0cm... i särklass det obekvämaste utanför race-sadlar man kan hitta
Ser ut som de droppat i gaffelkronorna också. Mina rör sitter nästan flushat med överkant på övre kronan... tidigare ägaren har verkligen jobbat för att få ner den!
890lowRider
 

MrJL

Omega
2-Faktor
Testar höra med er igen, är det någon som vet någon kampanj eller rabatt på Knox?
Jag letar fortfarande handskar och nu har priset gått upp ännu mer pga att kronan är så svag.
Det är Handroid jag letar efter, mk5:

Skärmavbild 2024-06-07 kl. 12.36.43.png
 

Roddan

Omega
Testar höra med er igen, är det någon som vet någon kampanj eller rabatt på Knox?
Jag letar fortfarande handskar och nu har priset gått upp ännu mer pga att kronan är så svag.
Det är Handroid jag letar efter, mk5:

Skärmavbild 2024-06-07 kl. 12.36.43.png

Handroid mk5 letar jag också efter men glest mellan rabatterna

Jag har handroid mk5 och köpte på smx i Göteborg dom går att förhandla med om man handlat en del där. För övrig supersköna handlar och BOA är nice, kör dessa dock bara till bankörning
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Nu gäller detta en moppe och ingen MC, men jag frågar ändå.
Min dotter har en Peugeot Streetzone 2-taktare från 2020. Igår körde hon ner för en hög trottoarkant och slog i avgaskröken så att den lossnade från cylindern. Det verkar som om cylindern måste bytas för själva kröken verkar ok.
Nån som vet var man köper reservdelar till mopeder bäst? Jag har hittat Mohlins.se som verkar ha en del grejer, men inte originaldelar såvitt jag kan se. Tips på andra ställen att kolla på mottages tacksamt!
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Nu gäller detta en moppe och ingen MC, men jag frågar ändå.
Min dotter har en Peugeot Streetzone 2-taktare från 2020. Igår körde hon ner för en hög trottoarkant och slog i avgaskröken så att den lossnade från cylindern. Det verkar som om cylindern måste bytas för själva kröken verkar ok.
Nån som vet var man köper reservdelar till mopeder bäst? Jag har hittat Mohlins.se som verkar ha en del grejer, men inte originaldelar såvitt jag kan se. Tips på andra ställen att kolla på mottages tacksamt!
Dinhoj.se, kgi.se mfl'

Bara att google på märket och cylinder, kan ju passa på att sätta dit en 70cc
 

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
Nu gäller detta en moppe och ingen MC, men jag frågar ändå.
Min dotter har en Peugeot Streetzone 2-taktare från 2020. Igår körde hon ner för en hög trottoarkant och slog i avgaskröken så att den lossnade från cylindern. Det verkar som om cylindern måste bytas för själva kröken verkar ok.
Nån som vet var man köper reservdelar till mopeder bäst? Jag har hittat Mohlins.se som verkar ha en del grejer, men inte originaldelar såvitt jag kan se. Tips på andra ställen att kolla på mottages tacksamt!
Vad är trasigt? Pinnbultarna i cylindern eller har det lossnat något från cylindern?
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Detta är såvitt jag kan se en del av cylindern där avgaskröken sitter fast. Den har gått av i godset så jag tror jag behöver en ny cylinder.
IMG_6309.jpeg
 

herr_raev

Omega
2-Faktor
Minns inte om vi hade kvar några Ducati Scrambler-förare här, men om någon är sugen så säljer jag mitt höga QD-helsystem.
 

MrJL

Omega
2-Faktor
Handroid mk5 letar jag också efter men glest mellan rabatterna

Jag har handroid mk5 och köpte på smx i Göteborg dom går att förhandla med om man handlat en del där. För övrig supersköna handlar och BOA är nice, kör dessa dock bara till bankörning

Jag beställde hem några andra olika och testar först. Alpinestars GP pro R4 och ett par Dainese steel pro.
Knox finns på Motoin för 3400:
Knox Handroid MK V, gloves - motoin.de
 

spruff

Omega
Jag kör nån äldre version av a-stars gp pro. Riktigt nöjd med dom. Men passformen kan vara ett problem om man har korta tjocka fingrar.
 

Degnell

Cartier
2-Faktor
Nytt visir till hjälmen. Blev inte alls så mörkt att se igenom som jag befarade och hjälmen blev i mina ögon rätt ball😎
Shoei NXR2.
IMG_7822.jpeg
 

Bilagor

  • IMG_7823.jpeg
    IMG_7823.jpeg
    461.8 KB · Visningar: 1
  • IMG_7824.jpeg
    IMG_7824.jpeg
    394.5 KB · Visningar: 1
  • IMG_7825.jpeg
    IMG_7825.jpeg
    416.1 KB · Visningar: 1

Thunell

Panerai
2-Faktor
Nuså, nu kan min säsong äntligen börja. Trist att ha missat nästan två månader.

Trodde att bränslepumpen hade gett upp men efter byte så startade hojen ändå inte. Visade sig att det var ett relä som bråkade. Men nu ska jag njuta av varje mil 😊

1000033061.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Provkörning med Ducati på CEC idag.
Testade Hypermotard (den lilla) och Ducati Monster.

Hypermotarden var ingen höjdare. Man behövde varva som en dåre för att få acc. Kändes som en lite större moped.

Monstren var rolig men kändes liten. Bra fart i den, aktiv körställning.
 

RobinW

Cartier
2-Faktor
Tog också en sväng förbi CEC men det hällregnade så inget kört för min del.

Kikade lite allmänt iaf

Tror jag är lite kär

IMG_6269.jpeg



Å andra sidan så undrar man ju hur de lyckas sabba en vacker design så illa

IMG_6272.jpeg


Den sitter på Panigale V2

IMG_6273.jpeg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tog också en sväng förbi CEC men det hällregnade så inget kört för min del.

Kikade lite allmänt iaf

Tror jag är lite kär

IMG_6269.jpeg



Å andra sidan så undrar man ju hur de lyckas sabba en vacker design så illa

IMG_6272.jpeg


Den sitter på Panigale V2

IMG_6273.jpeg
Jag gillar inte de där tyskrövarna alls pga vinkeln, men som helhet är ju alla sport-Duccar jävligt snygga.
 

MrJL

Omega
2-Faktor
Jag kör nån äldre version av a-stars gp pro. Riktigt nöjd med dom. Men passformen kan vara ett problem om man har korta tjocka fingrar.

Jag har också ett par GP-Pro sedan några år, de är sköna men sömmen har lossnat i ett av fingrarna så det sticker ut.
Dags att slänga dom tror jag nog.. Beställde hem nya modellen så får se hur den känns när den kommer.

Nytt visir till hjälmen. Blev inte alls så mörkt att se igenom som jag befarade och hjälmen blev i mina ögon rätt ball😎
Shoei NXR2.

Shoeis mörka visir blir tyvärr alldeles för ljusa. Förr var det bättre för då var de riktigt mörka.
Jag testade att lägga någon film över med lite mer toning men det blev inte bra.
Jag har försökt att hitta mörka pinlock också men inte lyckats hitta något än.
Säg gärna till om du hittar något som kan göra det mörkare.
 
Topp