Michael.
Silver
Ungefär så Var mest ute efter lite mer avslappnad körstil. Men helt OK klipp i denna ändå.Kul vändning får man ju säga. Denna är väl kul upp hastigheten till när din förra började bli rolig. Fördelen med att inte ha kåpa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ungefär så Var mest ute efter lite mer avslappnad körstil. Men helt OK klipp i denna ändå.Kul vändning får man ju säga. Denna är väl kul upp hastigheten till när din förra började bli rolig. Fördelen med att inte ha kåpa.
Kan tänka mig det. Typ samma hp och vikt som duccen. Lite annan fartupplevelse dock.Ungefär så Var mest ute efter lite mer avslappnad körstil. Men helt OK klipp i denna ändå.
Det är snyggt med mörkt visir men jag bytte till otonat nyss. Är en styggelse att köra med när det är mörkt, dessutom har min hjälm nedfällbart solvisir så kör med det istället.Nytt visir till hjälmen. Blev inte alls så mörkt att se igenom som jag befarade och hjälmen blev i mina ögon rätt ball
Shoei NXR2.
Ja det va ju rätt lätt att byta så antingen får man väl ha ett visir med att byta till om man vet att man ska åka hem efter mörkrets intrång eller så får man ha med transparenta glasögon och köra med öppet visir antar jag. Bytte dels för det estetiska men också för att jag tycker solglasögon under hjälmen är rätt oskönt efter en stund. Har man ett nedfällbart solvisir finns det ju ingen poäng i att ha det vanliga visiret också i mörktonat.Det är snyggt med mörkt visir men jag bytte till otonat nyss. Är en styggelse att köra med när det är mörkt, dessutom har min hjälm nedfällbart solvisir så kör med det istället.
Det blev lite mer arbete än vad jag tycker är rimligt.Sluta ställ så mycket frågor och lita på mig så blir ditt mcliv enklare.
Så de passade inte? M8-skruv finns i lösvikt på BauhouseDet blev lite mer arbete än vad jag tycker är rimligt.
Brembo och ktm är inte överens om vad de skall använda
Man behöver byta skruvar också.
Näe, de är för långa. Skruvarna är försänkta i de nya byglarna men ligger ovanpå på de gamla.Så de passade inte? M8-skruv finns i lösvikt på Bauhouse
Det är snyggt med mörkt visir men jag bytte till otonat nyss. Är en styggelse att köra med när det är mörkt, dessutom har min hjälm nedfällbart solvisir så kör med det istället.
När jag kör integralhjälm har jag i 14 år kört med svart visir. När kvällen anländer kör jag med gula glasögon innanför visiret i början å sedan fäller jag upp visiret helt.Ja det va ju rätt lätt att byta så antingen får man väl ha ett visir med att byta till om man vet att man ska åka hem efter mörkrets intrång eller så får man ha med transparenta glasögon och köra med öppet visir antar jag. Bytte dels för det estetiska men också för att jag tycker solglasögon under hjälmen är rätt oskönt efter en stund. Har man ett nedfällbart solvisir finns det ju ingen poäng i att ha det vanliga visiret också i mörktonat.
Vad behöver du för längd? Jag har en liten påse med M8 liggande tror jag. Kan kolla.Näe, de är för långa. Skruvarna är försänkta i de nya byglarna men ligger ovanpå på de gamla.
Skall handla i veckan
Jäkla otyg det där.Å andra sidan så undrar man ju hur de lyckas sabba en vacker design så illa
Den sitter på Panigale V2
Jag tycker det blir för kallt med öppet visir när det kryper ner mot 5-8 plusgraderNär jag kör integralhjälm har jag i 14 år kört med svart visir. När kvällen anländer kör jag med gula glasögon innanför visiret i början å sedan fäller jag upp visiret helt.
M6 15-17 mm lång men jag vet var jag skall fixa. Tackar iaf.Vad behöver du för längd? Jag har en liten påse med M8 liggande tror jag. Kan kolla.
Ja så är det men jag är van då jag hälften av gångerna kör med öppen krukaJag tycker det blir för kallt med öppet visir när det kryper ner mot 5-8 plusgrader
Kolla med The Parts Stop i Upplands Väsby. Tyvärr är inte hemsidan den bästa så du får ringa å förklara vad du vill ha.Har någon sett något liknande att beställa från svensk/europeisk butik eller att hitta hos fysisk återförsäljare? Tanken är slangklämma för att montera värmesköld på avgassystem.
Tack, har mailat!Kolla med The Parts Stop i Upplands Väsby. Tyvärr är inte hemsidan den bästa så du får ringa å förklara vad du vill ha.
Googla exhaust heat shield mount så hittar du några butiker i eu i alla fall.Har någon sett något liknande att beställa från svensk/europeisk butik eller att hitta hos fysisk återförsäljare? Tanken är slangklämma för att montera värmesköld på avgassystem.
Färre mil än vad jag körde förra året ju
Vart en ”ny” hoj till parken. 1 ägare, -15 års modell uttagen -17. Ungefär 660 mil. Lagomt inkörd.
Där ligger jag lite i lä. Tror de vart 300-400 mil på min andraFärre mil än vad jag körde förra året ju
Enda vanliga felen på den motorn är oljeläckage. Ganska vanligt att packningar behöver bytas. Det kan vara irriterande men är ingen biggie egentligen.Ni som kan era hojar. Hur står sig en modern Triumph, säg Bonneville T120 MY2016-2020, kvalitetsmässigt mot låt säga en japan, typ Yamaha? Är det lika driftsäkert och ”bekymmersfritt” ägnade?
Plockade ut den i februari förra året och är uppe i 940mil så långtDär ligger jag lite i lä. Tror de vart 300-400 mil på min andra
Okej, tack för detta svar! Då lärde jag mig något nytt. Ska googla och läsa på liteEnda vanliga felen på den motorn är oljeläckage. Ganska vanligt att packningar behöver bytas. Det kan vara irriterande men är ingen biggie egentligen.
Kan vara bra att veta att bakre dämparna suger. Byte av dessa gör stor skillnad. Finns billiga dämpare som är bra och det är lätt att byta själv. Var en del elfel när de gick över till insprut också, typ jordfel och mätare som dog. Inte jättevanligt dock.
Nu skriver jag mot mina egna intressen eftersom jag har en Triumph 1200, men jag frågar mig hur många det gäller, hur många är det som kör mer än 1600 mil/år?Okej, tack för detta svar! Då lärde jag mig något nytt. Ska googla och läsa på lite
Jag gillar även att Triumph har satt serviceintervall på 1600 mil… bör väl vara en indikation på att de själva tror på sina grejer lite mer än många andra tillverkare
Ja med din fråga slår du verkligen huvudet på spiken för mitt dilemma - jag vet ärligt talat inte när eller till vad jag ska använda hojen.Nu skriver jag mot mina egna intressen eftersom jag har en Triumph 1200, men jag frågar mig hur många det gäller, hur många är det som kör mer än 1600 mil/år?
I min research inför köp hittade jag ingen som skrev om elfel, dåliga dämpare eller oljeläckage men säger Yonsson att det är så, är det så.
Låter som du behöver en VespaJa med din fråga slår du verkligen huvudet på spiken för mitt dilemma - jag vet ärligt talat inte när eller till vad jag ska använda hojen.
Jag älskar idén och tanken på att äga en motorcykel men i ärlighetens namn är det verkligen inget jag behöver. Har gångavstånd till allt jag behöver, inkl. jobb (12 min promenad till kontoret). 100-150 tkr plus löpande kostnader är mycket pengar för något som ev bara kommer stå och samla damm…
Men ibland köper man ju saker med hjärtat och inte hjärna…