Asbilligt, jaSulas säljer ut svartpilen 401 för 40k, årsm 2023. Riktigt kap?!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Asbilligt, jaSulas säljer ut svartpilen 401 för 40k, årsm 2023. Riktigt kap?!
Det är ingen liten hoj och för det priset kan du ju köra den ett år och sälja den med vinst. 196cm vill väl dock ha stor jävla äventyrshoj..Jag såg också det.. Vad säger panelen, hur funkar den hojen för en som är 196cm lång? Man blir ju sugen
Man använder aldrig rent aluminium precis som man aldrig har rent järn.Undrar om du tänker på lite äldre motorer? Sen kan man undra om det skiljer mellan var de är byggda? Min Scrambler är gjort i England, bonneville 900/1200 i Thailand. Ingen aning, spekulerar bara. Jag har nyss läst ut hela instruktionsboken och i ett av slutkapitlen tar de upp hur man ska sköta om aluminiumdetaljerna. Jag tolkade det som rent allmänt för aluminium och inte specifikt aluminium som sitter på en Triumph. Om jag minns det periodiska systemet korrekt är aluminium ett grundämne. Om det är ren aluminium i delar som används på fordon i allmänhet borde egenskaperna vara detsamma oavsett märke?
Vem är Sulas om man får fråga? En mc- handlare?Sulas säljer ut svartpilen 401 för 40k, årsm 2023. Riktigt kap?!
Ja. Googla och du skall finna.Vem är Sulas om man får fråga? En mc- handlare?
Coolt retroutseende på systemet!Fick de glömda delarna på en dag så nu är allt på! Riktigt trevlig finish och passform, djupt, mysigt mullrande
Tycker det passar riktigt braCoolt retroutseende på systemet!
Skulle vara en mindre skur, blött överallt. Vitt & orange lirar inte med regn.
Fronten är ju stenhård.Jäklar vad rå 890 ser ut med race delarna. Man blir lite sugen på att montera race seat och belly pan.
Skön sittplats. Finns massa schyssta belly pans i bland annat kolfiber.Jäklar vad rå 890 ser ut med race delarna. Man blir lite sugen på att montera race seat och belly pan.
En av anledningarna till att jag väntar med tail tidy på min senaste hoj. Värsta jag vet när man blir skitig bak på hela ryggen och hjälmen
På tal om det. BMW kör ju på deras GS något stänkskydd som fäster i svingen. Är det en lösning för att slippa svanhalsen i bak?
Det är framförallt där skon klämmer. Tycker den är som en kyrkbänk så som den är nu. Racesits gör det nog inte bättreSkön sittplats. Finns massa schyssta belly pans i bland annat kolfiber.
Nu är även min 890R ”snopplös”. På bromssidan så använde jag samma skruv som innan. Skruven är bredare än själva försänkningen så då valde jag att behålla org.skruvarna. Tror inte att det ska innebära någon försvagning iom det. På kopplingssidan var det dock mer jobb. Där var skruvarna för långa. Valde att kapa org.skruvarna c.a 5mm för att inte riskera att köpa med fel stigning och dra sönder gängan.Näe, de är för långa. Skruvarna är försänkta i de nya byglarna men ligger ovanpå på de gamla.
Skall handla i veckan
Otroligt snygg! Speed Twin 1200 är absolut högst upp på min önskelista just nu. Trodde jag ville ha en Bonnevielle T120, men denna modell klart roligare att köra upplevde jag.Påtal om Triumph. Fortf nykär
Fotposition och styre kan göra en hel del, även däckdimension. Är väl bättre spec på Speedtwin dessutom?Otroligt snygg! Speed Twin 1200 är absolut högst upp på min önskelista just nu. Trodde jag ville ha en Bonnevielle T120, men denna modell klart roligare att köra upplevde jag.
Oerhört dum fråga men ställer den i alla fall då jag glömt kika de två ggr jag provkört modellen. Finns någon plats typ under sadeln för ett skivbromslås? Rätt skönt när man åker lättklädd att få med sig åtminstone det utan väska. Har bara tagit för givet att det finns men aldrig kollat.
Tack! Absolut är det så, sen tycker jag att de upplever jag den som klart lättare (även om 20 kg kanske inte är enorm skillnad när man kör som jag gör men ändå tacksamt)zFotposition och styre kan göra en hel del, även däckdimension. Är väl bättre spec på Speedtwin dessutom?
-Finns fästen att sätta på ramen som man kan fästa låset på, om det är en dealbreaker att kunna kunna köra utan fickor.
Du får nog kolla hur det ser ut på just den modellen, men jag tror det finns utrymme under sadeln. På min är sadeln fastlåst och öppnas med samma nyckel som till tändningen. Låser man upp kan man komma åt ett litet utrymme där man bl a. Kan sätta mobilen på laddning. Jag tror det borde gå att lägga ett bromsskivelås där, även om jag inte försökt. Du borde kunna hitta instruktionsboken på Triumphs hemsida.Otroligt snygg! Speed Twin 1200 är absolut högst upp på min önskelista just nu. Trodde jag ville ha en Bonnevielle T120, men denna modell klart roligare att köra upplevde jag.
Oerhört dum fråga men ställer den i alla fall då jag glömt kika de två ggr jag provkört modellen. Finns någon plats typ under sadeln för ett skivbromslås? Rätt skönt när man åker lättklädd att få med sig åtminstone det utan väska. Har bara tagit för givet att det finns men aldrig kollat.
Mycket bra start på dagen!
Man är lite avundsjuk.. Varje gång jag tänkt ge mig ut så har det börjat regna
praktiskt ja, men tycker du verkligen att det är snyggt ?
Finns massa hojar som har det, bland annat Svartpilen 401 (-2023). Jag tycker det är både snyggt och praktiskt men det är inte så lätt att hitta en bra lösning för en hoj som inte har det som standard.