• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_3824.jpeg

100mila service imorgon, sedan ska detta på, förhoppningsvis någorlunda smidigt.
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Kul, grattis! Kände det samma, svårt att tacka nej. Är det leverans eft midsommar som gäller för dig också?
Aah det lät som det. Han skrattade lite för sig själv och sa att han inte kan garantera något eftersom dom behöver få 50st körklara.
Hade de 50st 401 för 40 papp? Fick 55 för min när jag bytte in den, så tur att jag inte väntade inbytet då. 🤣
så länge annonsen va uppe kunde den bokas till det priset!

Haha ja precis, beg lär dyka nu. Påminner lite om när en viss AD i Sthlm sålde ut Speedy till en billig peng och begpriserna följde därefter!
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Hittade en flyscreen på Aliexp till 890 som jag gillade. Den är i plast men med präglat ”kolfiber” mönster. Hade varit skoj om man kunnat få den gjord i riktig kolfiber. Någon som har koll ifall det är ngn som gör sådant typ jobb?
IMG_4853.jpeg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hittade en flyscreen på Aliexp till 890 som jag gillade. Den är i plast men med präglat ”kolfiber” mönster. Hade varit skoj om man kunnat få den gjord i riktig kolfiber. Någon som har koll ifall det är ngn som gör sådant typ jobb?
IMG_4853.jpeg
Finns garanterat. Kolla motovision eller bullymachine.
Skoj.. Gick bra mycket snabbare än med det andra. Har du tagit någon smygtitt för att kolla ifall passformen verkar hyfsad?
Ska kolla imorgon, åkte på AW idag dessvärre.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Du får dra upp en guide vilka grejer vi behöver :D

IMG_0854.jpeg
IMG_9969.jpeg
IMG_0030.jpeg
IMG_0031.jpeg
IMG_0032.jpeg

Jag köpte Akrapovic-systemet som går att köpa som originaltillbehör. Det låter knappt mer än original, kostar typ 7 papp och det är i princip omöjligt att få bort db-killern.

Körde med det några veckor sedan köpte jag LV10 istället. Det låter ganska lagom (inte ashögt) och kostar under 3000kr. Kompletterade med specialbeställd framskärm, hugger och kedjeskydd i matt kolfiber från Bullymachine. Tog aslång tid att få och krävde lite tillpassning men blev toppen.

Installerade även K&N-filter och FuelX lite (lambdalurare) vilket i alla fall gav placeboeffekt av mer effekt.

Speglar från Highsider
 
Senast ändrad:

par

Patek
2-Faktor
IMG_0854.jpeg
IMG_9969.jpeg
IMG_0030.jpeg
IMG_0031.jpeg
IMG_0032.jpeg

Jag köpte Akrapovic-systemet som går att köpa som originaltillbehör. Det låter knappt mer än original, kostar typ 7 papp och det är i princip omöjligt att få bort db-killern.

Körde med det några veckor sedan köpte jag LV10 istället. Det låter ganska lagom (inte ashögt) och kostar under 3000kr. Kompletterade med specialbeställd framskärm, hugger och kedjeskydd i matt kolfiber från Bullymachine. Tog aslång tid att få och krävde lite tillpassning men blev toppen.

Installerade även K&N-filter och FuelX lite (lambdalurare) vilket i alla fall gav placeboeffekt av mer effekt.

Speglar från Highsider
Snyggt! Blinkers?
 

par

Patek
2-Faktor
IMG_0854.jpeg
IMG_9969.jpeg
IMG_0030.jpeg
IMG_0031.jpeg
IMG_0032.jpeg

Jag köpte Akrapovic-systemet som går att köpa som originaltillbehör. Det låter knappt mer än original, kostar typ 7 papp och det är i princip omöjligt att få bort db-killern.

Körde med det några veckor sedan köpte jag LV10 istället. Det låter ganska lagom (inte ashögt) och kostar under 3000kr. Kompletterade med specialbeställd framskärm, hugger och kedjeskydd i matt kolfiber från Bullymachine. Tog aslång tid att få och krävde lite tillpassning men blev toppen.

Installerade även K&N-filter och FuelX lite (lambdalurare) vilket i alla fall gav placeboeffekt av mer effekt.

Speglar från Highsider
Speglarna var riktigt bra
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bytte inte blinkers. Original är ju LED och riktigt snygga tycker jag.
Speglarna var riktigt bra
Ja, de är nice. Highsider tillverkar även originalspeglar till KTM och Husky. Finns lite olika former och finish.

Backspeglar och slipon tycker jag ”behövde” bytas. Resten var egentligen överkurs. Finns ganska många positiva recensioner på FuelX men det är väl egentligen inte en nödvändig modd.
 
  • Like
Reactions: par
Tog en tur ut till Kalmar slott i helgen som var och fastnade i poliskontroll på väg hem. Dom sa inget om varken ljudnivån (kör utan db-killer) eller om reflexen bak (mini klistrad på regplåten, ej e-märkt). Har även små omärkta speglar. Skönt!

En bild från dagsturen!
IMG_2462.jpeg
 
Topp