• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Snart en tur
IMG_0985.jpeg
clean, utom betskenorna på styret, men riktigt cool hoj
 
Otroligt snygg! Speed Twin 1200 är absolut högst upp på min önskelista just nu. Trodde jag ville ha en Bonnevielle T120, men denna modell klart roligare att köra upplevde jag.

Oerhört dum fråga men ställer den i alla fall då jag glömt kika de två ggr jag provkört modellen. Finns någon plats typ under sadeln för ett skivbromslås? Rätt skönt när man åker lättklädd att få med sig åtminstone det utan väska. Har bara tagit för givet att det finns men aldrig kollat.
Väldigt begränsad med plats tyvärr.. Om du inte kör med ett sånt här lås :D
IMG_5640.jpeg
 
Har ett sådant till mina sidoväskor, är till för bagage etc. Mao lär det inte vara godkänt för mc.
Aha tack, trodde det var ett skivbromslås. Kör med tung kätting nu. Det funkar bra hemma men inget jag tar med. Skivbromslåsen är rätt bra då de inte tar så stor plats och inte väger så mycket. Jag ska köpa mig ett nytt i veckan.
 
Aha tack, trodde det var ett skivbromslås. Kör med tung kätting nu. Det funkar bra hemma men inget jag tar med. Skivbromslåsen är rätt bra då de inte tar så stor plats och inte väger så mycket. Jag ska köpa mig ett nytt i veckan.
Sorry. Var ironisk, menade att det inte får plats något mc lås under sätet. Väldigt tight.
 
Jag kanske ska lämna en rapport som kan vara bra för andra att känna till. Min sidoväska ramlade av i rusningstrafik när jag var på väg in mot stockholm för ett par veckor sedan. Jag avvaktade att den skulle komma in till hittegodset men det har den inte gjort. Därför ringde jag svedea. De menar att min helförsäkring inte täcker privata saker som inte är kopplade till motorcykeln. De säger också att min hemförsäkring säkerligen inte täcker dessa saker eftersom de tappats från ett fordon. Lite moment 22 alltså. Det är inte helt klart än så saker kan ändra sig, men lite förvånade att svedea betalar väska och skivbromslås och i övrigt hänvisar till min hemförsäkring som de vet inte täcker dessa kostnader. I mitt fall var de andra grejerna de dyraste så det känns som jag blivit lurad.
 
Glöm inte kolla vad som passar till dina skivor. Alla lås passar inte alla skivor. Enklast att handla någonstans där du kan prova innan du betalar.

Aldrig får det vara enkelt.
Kolven är inte så tjock så förhoppningsvis funkar det på, men testa före. Populärt lås med sensorer så om någon tallar på hojen så löses ett ljudlarm ut.

Tror Oxford har liknande som man dessutom kan koppla upp mot en app.
 
Nån som blivit underkänd på besiktning för reflex på nummerplåten? Eller är det bara polisen som har åsikt om det?
 
Senast ändrad:
Nån som blivit underkänd på besiktning för reflex på nummerplåten? Eller är det bara polisen som har åsikikt om det?
Det verkar vara som viktigast att registreringsbeteckningen syns tydligt. Blir skylten svåravläst av reflexens placering borde det bli bannor från både polis och besiktning.
 
Tack för tipset! La intresseanmälan i lördags och blev precis uppringd! Leverans efter midsommar! Taggad som tusan, har precis tagit MC-kort så det blir min första hoj 🤩
Coolt! Grattis! Om du ska köpa avgassystem, så köp Leovince LV10, inte de dyra som säljs som originalsystem.
 
Tillbaka
Topp