• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

IMG_3839.jpeg

Dagens servicehoj.
Kan konstatera att detta inte är en hoj för mig. Den är säkert bra på grus och i skog men i stan var den inte smidig, vid kurvor var den inte rolig och på motorväg var den ett vindfång. Trodde den skulle vara mycket snabbare också, ganska trött. Kul att testa däremot för den är cool, tycker jag.
 
Kan konstatera att detta inte är en hoj för mig. Den är säkert bra på grus och i skog men i stan var den inte smidig, vid kurvor var den inte rolig och på motorväg var den ett vindfång. Trodde den skulle vara mycket snabbare också, ganska trött. Kul att testa däremot för den är cool, tycker jag.
Motorn är ju identisk med XSR och MT07 så borde ju vara samma upplevelse? Däremot är väl Teneren en del tyngre. Håller med dig om att den är cool dock.
 
En sak att kolla när el bara beter sig "märkligt" är jordfel. Det kan få de mest konstiga följder.
Kom på att när man trycker på broms så tänds lampan och då blir det så att allt släcks (bränslenålen går bakåt) så igår blev det ny batteri - funkar nu finfint! 🍻 20240617_213038.jpg
Den gamla ☝️ säkert från fabriken. Den nya, biltemas (279 kr) har samma mått och har lite mer kräm 7A 👍
Passade på att byta alla lampor så jag slipper tänka på det.
 
Eftersom leveransen av 401an dröjer till efter midsommar så han man ju fått gott om tid att fundera på annat mc-relaterat.
Jag inser att det mesta av min MC utrustning är typ 20 år gammal bortsett från hjälmen, så vad kör ni andra med för ryggskydd exempelvis?
Funderar på något liknande som inkluderar bröstplatta: https://www.xlmoto.se/product/alpin...qYr09ssOwAlLXIWVehBoCooAQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Skydd för axlar och armbågar bör ju skinnstället ha.
Knox verkar vara poppis vad gäller handskar om jag läser några sidor bakåt?

Finns det någon välsorterad handlare värd att besöka på vägen mellan Örebro och Uppsala? Sulas verkar inte ha jättemycket utrustning, i alla fall inte om man kikar på deras hemsida. Lelles, något mer värt å besöka?
Sen gärna tips på Intercom också, helst för tre enheter.
 
Senast ändrad:
Varva lugnt så att du inte behöver byta kamaxlarna 🙈
Har 801 också ”shift light”?
Dem byter man väl varje gång man tankar?

Skämt åsido provade jag en splajdans 790 igår och den låter inte som min 890 när den kallstartar. Tur att min skall in och lyfta toppen för ventilkåpspackningsbyte snart...

😀

Det sagt så körde jag en risk 2 på en honda cb750 (också igår) och gillar 890n bättre även om standardavgasröret låter bättre än standard duke...
 
Sista turen med Husqvarnan
IMG_9322.jpeg


Första turen med Guzzi efter lite spontana beslut
IMG_9402.jpeg


Lite ovant när det väger 60-70kg mer men den går så fint på ojämna kurviga småvägar, kör fortare och har roligare, jag har sett ljuset och fattar grejen med äventyrssegmentet.
 
Sista turen med Husqvarnan
IMG_9322.jpeg


Första turen med Guzzi efter lite spontana beslut
IMG_9402.jpeg


Lite ovant när det väger 60-70kg mer men den går så fint på ojämna kurviga småvägar, kör fortare och har roligare, jag har sett ljuset och fattar grejen med äventyrssegmentet.
Cool, grattis!
”Äventyr”, fortfarande 17” framhjul och däck med gatdimensioner ser det ut som. Bra för gata.
 
IMG_3544.jpeg

Det går inte att se, den är fastskruvad uppifrån. Man behöver plocka av baksätet, plocka ur batteriet och skruva loss det inifrån. Som sagt, KAN vara som på 790:890, eller 990, men ingen vet.
Förstår, jobbigt.. det är lite som med min MT07. Man var tvungen att ta bort kåpor och annat för att komma åt. Gör man det jobbet så vill man gärna ha ngt som passar på en gång.
 
Förstår, jobbigt.. det är lite som med min MT07. Man var tvungen att ta bort kåpor och annat för att komma åt. Gör man det jobbet så vill man gärna ha ngt som passar på en gång.
Jag har inget emot jobbet men för en gångs skull tänkte jag vänta tills någon annan testat. Räcker att vara först med slipon, det visste jag att jag kunde lösa. Vill inte riskera att sitta med en tailtidy för 1500kr som jag inte kan montera.
 
Tillbaka
Topp