• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

par

Patek
2-Faktor
IMG_0028.jpeg
IMG_0854.jpeg

Finns lite olika färger. Jag tycker nog svart är coolast.
Tycker samma, hel-svart blir för svart men hel titan/stål blir ev fel med färgerna
 

supreeme

Omega
Jag förstod det som att de sålde 60 st totalt.
Hunnit beställa några delar?
Jag gick på @yonsson väg med Slip-On
Näe, jag sitter mest å klurar på lite ny skyddsutrustning, å Intercom.
Tänker att den ska köras in först å servas innan man hänger på slipon iaf.

Så många fick jag inte uppfattning att det var men det kan säkert stämma 😊
 
Skitsnygg! Har en 2009, dvs den förra modellen. Supernöjd. Snyggt med enkelsving tex!
Tog du bort catten med? Den väger en del den med.
Ja reghållaren är massiv.
Min är rensad på allt ovan.
Tackar! Honda är 🙂👍
Dom gamla är också snygga/tuffa. Var sugen på en sån som komplement men eftersom jag köpte denna så får det bli en annan typ av motorcykel istället.

Har du provat den nya modellen? Ryktas om att en cb1000r hornet är på gång.

Nej, jag behöll den på. Mig veterligen ingen som kan mappa om denna modellen än (i Sverige iaf) så det fick bli slip-on utan db killer. Mycket djupare ljud och lagom hög ljudnivå, inte alls det där öronbedövande som många upplever när man tar bort katalysatorn.
 

Laban

Omega
Näe, jag sitter mest å klurar på lite ny skyddsutrustning, å Intercom.
Tänker att den ska köras in först å servas innan man hänger på slipon iaf.

Så många fick jag inte uppfattning att det var men det kan säkert stämma 😊
Finns det någon nackdel med att sätta på slipon innan den är inkörd/första service?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Finns det någon nackdel med att sätta på slipon innan den är inkörd/första service?
Tror jag inte. Läs dock instruktionsboken så du vet hur du ska köra under inkörningen. 401 är ökända för att vara snålt mappade, så ska man göra mer än slipon så bör man däremot använda lambdalurare.
 

supreeme

Omega
Kan varmt rekommendera att prova grejer innan köp om du har möjlighet. Skiljer ganska mycket i känsla mellan olika material. De nya helt perforerade jackorna är så jäkla sköna.
Ja absolut ska det provas, tänker i så fall att det kan få bli Sulas och ev Lelles om ingen har tips på svinbra ställe i Stockholm (bor i Örebro).
Jag tänker egentligen vanligt skinnställ, egentligen helställ men det kan ju se lite muppigt ut med puckel på ryggen på en liten 401a 😂
Lite sugen på någon typ av jeans och stilren skinnjacka men ett krav är nog att det går att koppla ihop så man inte får en glipa om man vurpar.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ja absolut ska det provas, tänker i så fall att det kan få bli Sulas och ev Lelles om ingen har tips på svinbra ställe i Stockholm (bor i Örebro).
Jag tänker egentligen vanligt skinnställ, egentligen helställ men det kan ju se lite muppigt ut med puckel på ryggen på en liten 401a 😂
Lite sugen på någon typ av jeans och stilren skinnjacka men ett krav är nog att det går att koppla ihop så man inte får en glipa om man vurpar.
Prova som sagt. Jag hatar skin, blir asvarmt. Har haft perforerad skinnjacka tidigare, blev inte bra. Föredrar något som är rejält perforerat som man kan dra ett yttre skal över och anpassa skal utifrån väder.
 

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
Ja absolut ska det provas, tänker i så fall att det kan få bli Sulas och ev Lelles om ingen har tips på svinbra ställe i Stockholm (bor i Örebro).
Jag tänker egentligen vanligt skinnställ, egentligen helställ men det kan ju se lite muppigt ut med puckel på ryggen på en liten 401a 😂
Lite sugen på någon typ av jeans och stilren skinnjacka men ett krav är nog att det går att koppla ihop så man inte får en glipa om man vurpar.
handelsboden, västerås har en hel del utrustning.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Ja absolut ska det provas, tänker i så fall att det kan få bli Sulas och ev Lelles om ingen har tips på svinbra ställe i Stockholm (bor i Örebro).
Jag tänker egentligen vanligt skinnställ, egentligen helställ men det kan ju se lite muppigt ut med puckel på ryggen på en liten 401a 😂
Lite sugen på någon typ av jeans och stilren skinnjacka men ett krav är nog att det går att koppla ihop så man inte får en glipa om man vurpar.
Sväng förbi skinnhandlaren mellan Lillån och Hovsta, bredvid det gamla varuhuset Wessels. De kan nog ha bra skinnplagg. Skinn är väl fortfarande det som tål mest om man glider på asfalt.

Jag vet inte hur de är nu men tidigare var det mesta kvalitetsläder från Malung.

 
Senast ändrad:

RobinW

Cartier
2-Faktor
Riktigt fet förstahoj! Hoppas det är lätt att ta bort strypningen. När jag körde A2 satt strypningen kvar i 10minuter efter reg bes. 😀

Vi får väl se. tanken är att lillebror skall ha den sedan när han skall köra upp. Men det kanske går ändå...

Men det är en fin cykell. Gav 3000 mer än en mt07 och då får man mer riders aids ocg bättre körställning samt bättre fjädring verkar det som

Kommer snart till ett kvarter nära dig :cool:
 
Topp