• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

dauit

Panerai
2-Faktor
Hur går det för er? Någon förutom @supreeme som fått positivt besked om leverans? Lite trögt för min del, hojen har inte anlänt från Österike och ingen regskyllt.

Tog körkort 1/6 och inte rullat en meter sedan uppkörningen. Kliar i hela kroppen. Om någon i tråden övningskör eller funderar på att ta kortet.... köp hoj direkt :)
Inte hört något, jag har inte hört av mig då jag inte är i Sverige kommande två veckor. Så passa på att försöka få er innan jag börja gubbgnälla också!
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Hur går det för er? Någon förutom @supreeme som fått positivt besked om leverans? Lite trögt för min del, hojen har inte anlänt från Österike och ingen regskyllt.

Tog körkort 1/6 och inte rullat en meter sedan uppkörningen. Kliar i hela kroppen. Om någon i tråden övningskör eller funderar på att ta kortet.... köp hoj direkt :)
Tråkigt.. hoppas du får leverans snart. Jag tog kortet för nästan lika länge sedan och är eventuellt inne på min tredje hoj redan 😂
Testade denna idag. Helt klart än mer avslappnad körstil jmf med min 890R. Frågan är om man skulle sakna 890R agilitet.
IMG_4879.jpeg


Heads up på en schysst 890R om någon är intresserad 😂

IMG_4770.jpeg
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Är nog ingen kvartskristall inblandad utan ett minne i kretskortet som tillhör displayen. Men ja, kvartskristaller åldras, delar slits.
I datorer och telefoner och annat microchipsande så gör man som du säger. Man sparar tiden man stänger av, sen räknar en krets ocileringar som fortlöper medan det är avstängt och när man startar igen plusar man ihop värdena. Dock är det en kvartskristall som ocilerar precis på samma sätt som i en klocka, men knappast HAQ 😉
Gissar att man skiter i termokompensering helt och hållet och använer enkla kristaller.
 

par

Patek
2-Faktor
Hur går det för er? Någon förutom @supreeme som fått positivt besked om leverans? Lite trögt för min del, hojen har inte anlänt från Österike och ingen regskyllt.

Tog körkort 1/6 och inte rullat en meter sedan uppkörningen. Kliar i hela kroppen. Om någon i tråden övningskör eller funderar på att ta kortet.... köp hoj direkt :)
Inget än, våra är gissningsvis i samma batch
 

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
Verkar smidigt. Har varit sugen på att skaffa en skåpbil för att kunna frakta ner hojen till alperna. Och nån vintertur till spanien kanske... :)
Hur bra som helst, sitter och är lite förbannad på mig själv att jag inte kommit iväg tidigare.
Tar typ 3 minuter att lasta eller lossa hojen.
Skåpet går ganska billigt så ca 100mil mellan tankningarna gör att man kan hålla uppe snitthastigheten ganska bra. Jag kommer garanterat köra söderut också framöver.
 

Michael.

Rolex
Hur långt ut är ni? Det blir en lång dag på hojen imorgon för mig, verkar bli dåligt väder på lördag.
Sitter och funderar på en rutt nu. Myre eller Andenes kanske, ska ner till sydspetsen på lördag med bussen.
Körde ifrån Narvik till mitt på ön typ. Idag har vi kört ner till spetsen och tillbaka. Sitter och väntar på färjan nu mot Bodö. Ett tips är att köra nattetid. Helt öppna vägar kslike Guld kväll idag att köra.
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Det regnade inget alls på väg till Kolmåååården idag🙄
IMG_20240628_082152.jpg

IMG_20240628_154836.jpg
IMG_20240628_183440.jpg
 

Bilagor

  • IMG_20240628_192238.jpg
    IMG_20240628_192238.jpg
    2.1 MB · Visningar: 1
  • IMG_20240628_205009.jpg
    IMG_20240628_205009.jpg
    1.9 MB · Visningar: 1
  • IMG_20240628_205802.jpg
    IMG_20240628_205802.jpg
    1.8 MB · Visningar: 1
  • IMG_20240628_205830.jpg
    IMG_20240628_205830.jpg
    1.8 MB · Visningar: 1
  • IMG_20240628_205911.jpg
    IMG_20240628_205911.jpg
    1.7 MB · Visningar: 2

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
Var är kurvorna?? :)
Skönt väder. Sist och enda gången jag var i Norge så ösregnade det från Stockholm och tillbaka i 4 dagar... Det var ett moln över hela Sverige och Norge. Vi åkte under det :D
Dom kommer där raksträckorna tar slut😀
Kommit på en bra grej till med lyx/fusk mc semester.
Inga problem med regn och väntetid på färja, krock i en tunnel ut mot sydspetsen och upp mot 6 timmar för att få igång trafiken gjorde att jag tog en liten omväg på 10mil och en färjetur för att komma runt, inte bara jag som väntar här men helt ok i garaget.
1000003012.jpg
 

supreeme

Omega
Okej, han som inget om de andra hade anlänt :)
Om jag minns rätt så hade de väl 30 st under kontroll. Några av dessa var på väg hem och några fanns redan på plats som syns på mina bilder.
Sen var det många hojar som de väntade på regnummer på i kombination med själva fysiska hojarna också, troligen därför ni inte hört något. Jag var nog ganska snabb på bollen.

Men vilket trist ställe, maken till oengagerad personal, dit åker jag inte tillbaka igen i onödan. Kan hända att man får annorlunda behandling om man köper en Indian för +200 kkr å ingen Husqvarna moppe för 40 kkr.. 🤷🏼‍♂️
 
Topp