• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

par

Patek
2-Faktor
Om jag minns rätt så hade de väl 30 st under kontroll. Några av dessa var på väg hem och några fanns redan på plats som syns på mina bilder.
Sen var det många hojar som de väntade på regnummer på i kombination med själva fysiska hojarna också, troligen därför ni inte hört något. Jag var nog ganska snabb på bollen.

Men vilket trist ställe, maken till oengagerad personal, dit åker jag inte tillbaka igen i onödan. Kan hända att man får annorlunda behandling om man köper en Indian för +200 kkr å ingen Husqvarna moppe för 40 kkr.. 🤷🏼‍♂️
Ja de verkar leva i stenåldern. Inga direktnummer eller Mail till säljarna, växeln är stängd på helgen fastän butiken är öppen.
 
Italiensk lineup i Nynäshamn ikväll 😎

IMG_5017.jpeg
 

Veratio

Cartier
Såg Zacks köra-till-jobbet på Revzilla nu, "nya" KTM 1390 Superduke. Köpte en ny 1290 Superduke för några år sedan och den var galet kul. Körde den för lite och den var inte billig att ha (bodde mitt i Malmö då), samt att den kändes som att man kan köra ihjäl sig med den. Har en GSX1400 och en Vespa nu, känns bättre på alla sätt.

Men fasen, vilken jäkla härlig hoj det verkar vara. Någon som har en? Någon som provkört?
 
Nu har jag på något märkligt sätt lyckats spamma (nej då...) tillräckligt, efter typ 10 år som medlem, för att få skriva även här.

Gillar det ni skriver. Själv startade jag faktiskt "den stora klocktråden" på ett tämligen insomnat MC-forum för typ 15 (eller är det ännu längre sedan?), så det har ju nåt.

Kör numera en väldigt digert modifierad M1100S från 2009. Blir dock inte många mil per år. Snart dags för det återkommande körförbudet då jag inte orkat mecka för att klara besiktningen.

Styr snyggt!
 

Bilagor

  • 1000015265.jpg
    1000015265.jpg
    417.6 KB · Visningar: 1
  • 1000010608.jpg
    1000010608.jpg
    278.7 KB · Visningar: 3
  • 1000010881.jpg
    1000010881.jpg
    1.5 MB · Visningar: 1
  • 1000016250.jpg
    1000016250.jpg
    663.7 KB · Visningar: 1

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Såg Zacks köra-till-jobbet på Revzilla nu, "nya" KTM 1390 Superduke. Köpte en ny 1290 Superduke för några år sedan och den var galet kul. Körde den för lite och den var inte billig att ha (bodde mitt i Malmö då), samt att den kändes som att man kan köra ihjäl sig med den. Har en GSX1400 och en Vespa nu, känns bättre på alla sätt.

Men fasen, vilken jäkla härlig hoj det verkar vara. Någon som har en? Någon som provkört?
Körde en på Start2Ride i maj. Helt galet kul hoj! Roligaste jag testade på hela dagen och hade lätt kunnat tänka mig äga en om det inte vore för galna försäkringspremier.
 

Becs9310

Omega
2-Faktor
Såg Zacks köra-till-jobbet på Revzilla nu, "nya" KTM 1390 Superduke. Köpte en ny 1290 Superduke för några år sedan och den var galet kul. Körde den för lite och den var inte billig att ha (bodde mitt i Malmö då), samt att den kändes som att man kan köra ihjäl sig med den. Har en GSX1400 och en Vespa nu, känns bättre på alla sätt.

Men fasen, vilken jäkla härlig hoj det verkar vara. Någon som har en? Någon som provkört?
Körde en i våras hos en ÅF. Skitrolig bushoj. Men jag köper hellre japanskt. Sen är jag emot KTMs strategi angående att man ska betala för att låsa upp funktioner på hojen. Vill inte stödja den utvecklingen.
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Om någon här är på jakt efter en Knox Urbane pro Mk3 i storlek L till bra pris så är de bara skicka ett meddelande. Annons kommer upp snart :)
IMG_9217.jpeg
 
Senast ändrad:

supreeme

Omega
Om någon här är på jakt efter en Knox Urbane pro Mk3 i storlek L till bra pris så är de bara skicka ett meddelande. Annons kommer upp snart :)
IMG_9217.jpeg
Synd att det inte var en XL, då hade jag varit väldigt intresserad!
Provade en sån förra veckan, det enda som kändes lite mysko var hur tunt och kort ryggskyddet är, det kändes inte så förtroendeingivande. Men det ska vara kort och är level 2 enligt säljaren i butiken. Inte precis likt mitt gamla Dainese i plast..
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Synd att det inte var en XL, då hade jag varit väldigt intresserad!
Provade en sån förra veckan, det enda som kändes lite mysko var hur tunt och kort ryggskyddet är, det kändes inte så förtroendeingivande. Men det ska vara kort och är level 2 enligt säljaren i butiken. Inte precis likt mitt gamla Dainese i plast..
Välkommen till 2024. 😉
Många skyddsmaterial som är tunnare och lättare nu jämfört med för 20 år sedan. Vet inte om jag tycker det är så kort, men visst, jättelångt är det inte.

(Jag tycker moderna mcskor känns mer tveksamma än kläderna).
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Välkommen till 2024. 😉
Många skyddsmaterial som är tunnare och lättare nu jämfört med för 20 år sedan. Vet inte om jag tycker det är så kort, men visst, jättelångt är det inte.

(Jag tycker moderna mcskor känns mer tveksamma än kläderna).
Fast hellre ett långt ryggskydd än ett kort.

Kör mitt Dainese Mainis varje dag till skillnad från de korta inbyggda i alpinestars jackan, täcker hellre hela ländrygg & nacke än mittparti på rygg.

dainese_manis_d1_back_protector_zoom.jpg

alpinestars-nucleon-kr-1i-back-protector.jpg
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Dagens lånehoj. Initiala känslan är att den påminner väldigt mycket om KTM 890R vilket kanske inte är så konstigt. Bra kombo med 890Rs ställbara dämpare men med mer ”lagom” hk för stadskörning.
IMG_4900.jpeg
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Fast hellre ett långt ryggskydd än ett kort.

Kör mitt Dainese Mainis varje dag till skillnad från de korta inbyggda i alpinestars jackan, täcker hellre hela ländrygg & nacke än mittparti på rygg.

dainese_manis_d1_back_protector_zoom.jpg

alpinestars-nucleon-kr-1i-back-protector.jpg
Klokt.
Alltid ryggskydd spänt mot kroppen före ett fladdrande i iläggs ficka 👍🏻
 
Topp