• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

snoozarn

Patek
2-Faktor
@Scipio, den gör jobbet men för några hundringar till hade man fått den med detektorer & larm. :)

 

Scipio

Patek
2-Faktor
@Scipio, den gör jobbet men för några hundringar till hade man fått den med detektorer & larm. :)

De nämnde, precis som jag läst, att larmen har en benägenhet att tjuta även när de inte ska. Ja ja, nu får det bli så här den här gången. Tror det blev hälften så dyrt också.
 
Senast ändrad:

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
@snoozarn Det blev Abus bromskivelås. Det är godkänt av försäkringsbolagen. Troligen inte lika bra som det du rekommenderade men förhoppningsvis bra nog. Jag köpte det hos en Triumph ÅF. Made in Germany kännns tryggt.
IMG_2709.jpeg
Har likadant, funkat kanon. Har Abus tjockaste låsbult för MC, så bättre går inte att få.

Skippade också larm pga. att de ibland tjuter när de inte ska.
 

supreeme

Omega
Jag satt nu och kollade på Alpinestars Tech Air 7x, tänkte att då får man air-bag och ryggskydd i ett, snyggt förpackat under en skyddsjacka / skinnställ. Men då ser jag att ryggskyddet bara är klassat till Level 1. Men det måste ju vara utan air-bag inräknad?
Ex vis Knox Urbane Pro MK3 är ju klassat som Level 2 och det provade jag förra veckan, det kändes ju väldigt tunt.

EDIT: nvm, det är level 2 för air-bag enheten som utgör ryggskydd.
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
... Kevlarjeans och Knox är säkert också bra men man skulle vilja se hur bra de är i verkligheten när något händer, helst på film så man slipper prova själv.
Här kan du läsa Panodmotos crash reports från de som kört med deras grejer.
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
@snoozarn Det blev Abus bromskivelås. Det är godkänt av försäkringsbolagen. Troligen inte lika bra som det du rekommenderade men förhoppningsvis bra nog. Jag köpte det hos en Triumph ÅF. Made in Germany kännns tryggt.
IMG_2709.jpeg
Hade ett sånt många år, (kanske fortfarande kvar? 🤷)
Stabilt och bekvämt med gummeringen, men en form som gör den svår att få ner under sitsen på endel hojar.
Gillade det!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hade ett sånt många år, (kanske fortfarande kvar? 🤷)
Stabilt och bekvämt med gummeringen, men en form som gör den svår att få ner under sitsen på endel hojar.
Gillade det!
Jag har också haft det. Tungt som satan, funkar bra. Finns fäste till det också som man kan fästa på hojen.
 

RobinW

Cartier
2-Faktor
Fick äntligen tummen ur att printa adapterplattor till miniblinkers.
1000033127.jpg
1000033134.jpg

Nu sitter de bakre på plats, men sen kom duggregn så jag la ner. Blinkar tokfort så får fixa dit några motstånd nån dag.
1000033179.jpg
1000033183.jpg
1000033184.jpg

Inte säkert att det funkar på Trajan men på lillBMWn (G310GS) så blinkar den tokfort tills man startar motorn då helt plötsligt är det normal fart (original ha glödlampa men numera kinadioder)

Jag sa många olämpliga ord när jag testade runt och bytte en efter en med bara tändning på.
Tydligen beror det på om man har ett riktigt relä eller som BMWn styr det via elektronik om jag fattat rätt
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Inte säkert att det funkar på Trajan men på lillBMWn (G310GS) så blinkar den tokfort tills man startar motorn då helt plötsligt är det normal fart (original ha glödlampa men numera kinadioder)

Jag sa många olämpliga ord när jag testade runt och bytte en efter en med bara tändning på.
Tydligen beror det på om man har ett riktigt relä eller som BMWn styr det via elektronik om jag fattat rätt
Det ska jag testa!

Det beror på ett lagkrav som säger att föraren måste meddelas om en blinkerslampa är trasig. Lättast sätt att medela på är att blinka för fort och lättast sätt att upptäcka det på är att mäta strömmen.
Med led blir strömmen så låg att datorn tror den är trasig.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Hitta en tailtidy som passar så får du en guldstjärna.
Får mäta vid tillfälle, men tror denna passar eller går att få till att passa

 

rstattin

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
In kommer jag i tråden för första gången med trådens fetaste hoj 😂 Nä men skämt å sido, denna fick följa med mig hem igår och kommer få agera färdmedel ut på fisketurerna + kanske lite fram och tillbaka genom stan.
En liten 125a som gör jobbet alldeles tillräckligt. Planen är att även fräscha upp den under tiden där det behövs, än så länge gillar jag den skarpt! :D
IMG_5050.jpeg

IMG_5051.jpeg
 
Topp