• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Triumph som enduro.
1000004645.png
 
Håller med @yonsson, det finns ju hur många trevliga motorcyklar som helst som är bra att skjutsa på inom budgeten, speciellt begagnat.
Men om det är utseendet du fastnat för kanske detta kan vara ett alternativ som man kanske inte direkt kommer att tänka på.
För låg effekt för att skjutsa på motorväg, men där är ju tråkigt att köra i alla fall :) .

Kolla hemsidan längst ner finns några ställen att provköra på: https://www.norrvalla.se/royal-enfield

1716983922718.png
Lågbudget men fin att glida med. Toppfart 110😂

IMG_4718.jpeg
 
KTM 👍

Delen uppdaterats men hur kan man göra så många fel från fabrik!? Där sedan kunderna själv får stå för kostnader gällande glykolläckage, ventilkåpsläckage osv.. R modellerna har 1 års garanti av vad jag hört men felen uppstår givetvis efter några år. :)

IMG_20240921_133555.jpg
Jag fick mitt åtgärdat på garanti dagarna innan 2 år (890R). Fick en flaska olja att hälla på då och då från verkstaden under tiden jag väntade på tid.
Men KTM har ju aldrig varit kända för sin tillförlitlighet. Sjukt skojiga cyklar däremot...
 
Han pratar om 6, ni nämnde 5. Är det olika generationer eller olika versioner som säljs parallellt?
Man kan fortfarande köpa generation 3 på vissa ställen. Samtliga nya generationer har fått förbättringar kontra dom äldre.
På 5 och även 6 så är däckmönstret gjort att det ska bibehålla vattenbortförseln även när det är slitet tex. Sajpningen blir bredare när det slits istället för smalare som på många däck.
Har kört på alla versioner genom åren på mina hojar. 6or monterade på Caponorden nu senast 👍
Ett riktigt bra burnoutdäck och om man är lagd åt det hållet :rolleyes:😁
 
Får nog bli ett byte till road 6 när bakre däcket är slitet. Dör inte av att inte ha scramblerutseendet på däcken.
 
Såhär ser Pirelli Diablo IV Corsa ut:

Skärmavbild 2024-09-26 kl. 17.49.08.png


Verkar hålla riktigt bra och blir varma snabbt. Har kört runt 350 mil på dom nu varav 4 bandagar och de ser nästan ut som nya...
Kan tillägga att det är ett 200/60 och är lite mer slitet nu. Men mitten är som nytt vilket är rätt galet bra när man tänker på att jag körde Supercorsa i max 200 mil.
 
Senast ändrad:
Såhär ser Pirelli Diablo IV Corsa ut:

Skärmavbild 2024-09-26 kl. 17.49.08.png


Verkar hålla riktigt bra och blir varma snabbt. Har kört runt 350 mil på dom nu varav 4 bandagar och de ser nästan ut som nya...
Kan tillägga att det är ett 200/60 och är lite mer slitet nu. Men mitten är som nytt vilket är rätt galet bra när man tänker på att jag körde Supercorsa i max 200 mil.
Har också varit sjukt nöjd med dem. Rullat snart 900mil på bakdäcket (behöver byta nu dock).
Blir likadana igen 👍🏼

IMG_8618.jpeg
 
Har precis också bytt däck, inte lika snabba som era... på asfalt 😉

Kan även instämma på pilot road serien @yonsson, har haft de på mina gatcyklar tidigare och har varit nöjd.
Annars är ju Perrelli STR rally populära till scramblers och "grushojar". Sjukt nöjd med dom på asfalt och hård torr grusväg, men hala utöver det. Kanske passar imagen bättre till din husky? 😎
 

Bilagor

  • 1000039874.jpg
    1000039874.jpg
    516.3 KB · Visningar: 1
Har precis också bytt däck, inte lika snabba som era... på asfalt 😉

Kan även instämma på pilot road serien @yonsson, har haft de på mina gatcyklar tidigare och har varit nöjd.
Annars är ju Perrelli STR rally populära till scramblers och "grushojar". Sjukt nöjd med dom på asfalt och hård torr grusväg, men hala utöver det. Kanske passar imagen bättre till din husky? 😎
IMG_0854.jpeg

Skiter i stilen vid nästa byte. Annars hade jag bytt till de däcken jag hade på 401. De är snygga tycker jag.
 
Jag tänkte gjuta hörlurar/proppar under vintern.
Tanken är att ha mjuka som dämpar mycket, och som har 3,5mm kabel och hörlurar så jag kan använda Cardon med dom.
Har någon av er gjort detta? Isåfall var?

Dela gärna erfarenheter på vad som funkar och inte funkar.
Jag har gjutna hörlurar sedan tidigare, men dessa är hårda och gör ont i öronen när hjälmen är över så de går inte att använda.

hear-nordic-acs-pro-driver-com-2.png
 
Jag tänkte gjuta hörlurar/proppar under vintern.
Tanken är att ha mjuka som dämpar mycket, och som har 3,5mm kabel och hörlurar så jag kan använda Cardon med dom.
Har någon av er gjort detta? Isåfall var?

Dela gärna erfarenheter på vad som funkar och inte funkar.
Jag har gjutna hörlurar sedan tidigare, men dessa är hårda och gör ont i öronen när hjälmen är över så de går inte att använda.

hear-nordic-acs-pro-driver-com-2.png
Låter meckigt. Funkar det inte med vanliga + Cardo?
Jag kör Alpineproppar+ Sena, funkar bra. Lyssnar i princip alltid på musik när jag kör men slipper vindljud mm.
 
IMG_0854.jpeg

Skiter i stilen vid nästa byte. Annars hade jag bytt till de däcken jag hade på 401. De är snygga tycker jag.

Fattar! Ser dock ut som Perrelli-däcken jag menar 😊

Jag tänkte gjuta hörlurar/proppar under vintern.
Tanken är att ha mjuka som dämpar mycket, och som har 3,5mm kabel och hörlurar så jag kan använda Cardon med dom.
Har någon av er gjort detta? Isåfall var?

Dela gärna erfarenheter på vad som funkar och inte funkar.
Jag har gjutna hörlurar sedan tidigare, men dessa är hårda och gör ont i öronen när hjälmen är över så de går inte att använda.

hear-nordic-acs-pro-driver-com-2.png

Håller med Yonsson, kör också proppar och Cardo. Funkar klockrent. Skulle dock vilja ha öronproppar med brusreducering om det finns på marknaden.
 
Låter meckigt. Funkar det inte med vanliga + Cardo?
Jag kör Alpineproppar+ Sena, funkar bra. Lyssnar i princip alltid på musik när jag kör men slipper vindljud mm.

Jobbigare med tinitus...
Det funkar med proppar och Cardo, men i högre hastigheter så blir jag väldigt trött i öronen, och det har börjat pipa en del så bästa är att ta tag i detta före det är för sent. Just nu kör jag full volym på Cardon med proppar och det vill jag helst undvika.
 
STR är standard på någon av de större äventyrshojarna också. Betydligt tyngre men ändå runt 150hp så borde vara okej så sett. Hittade däremot maxlut på Scramblern med dem på Gelleråsen :D

Inget för Yonsson, men de finns också som en variant som heter Rally istället för STR. Glesare mönster och betydligt bättre grepp offroad, men höll ca 300 mil…
 
Tillbaka
Topp