Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nä idag kom verkligen hösten iaf till Sthlm.Lite kyligt idag, men fint höst väder. Inte många turer kvar nu för iår. Deppigt…
Någon som testat handskar med värme? Är det ngt att ha? Om ja, vilken modell rekommenderas?
Funderade tidigare på handtagsvärmare men upplevde att det inte var tillräckligt. Kompletterar man dock med tjockare handskar så kanske det skulle vara ett alternativ. Ska dock se om man kan hitta några värmehandskar nu när många kör höstrea. Det hade varit rätt trevligt att även använda dem ruggiga morgnar när man ska skrapa rutornaInte testat men det är säkert bra men dyrt.. Har du handtagsvärmare? Det är lätt att installera annars och bra kombo med Goretex-handskar.
Jag säger inte att det är snyggt - men sådana här "muffar" gör enorm skillnad om det kombineras med handtagsvärmare. Jag körde ner till 3-4 grader när jag hojpendlade utan att frysa fingrarna av mig.@rambo_amadeus Jag använder dessa (eller liknande från Held):
Held Madoc Max Goretex handskar Svart | Motardinn
Köp Held Madoc Max Goretex - Svart, Handskar från Skydd för endast 1511.99 kr. Hitta motorcykel-erbjudanden i Motardinn | Snabb leveranswww.tradeinn.com
Idag var det runt 8-11 grader och då körde jag fullt på handtagsvärmarna och det var ok.
Men du har rätt i att det räcker inte när det blir kallare. Jag är frusen av mig också så blir nog inte så mycket mer körning i år... Om det inte är varmare.
Hittar du något så tipsa gärna.
Helt enig!Jag säger inte att det är snyggt - men sådana här "muffar" gör enorm skillnad om det kombineras med handtagsvärmare. Jag körde ner till 3-4 grader när jag hojpendlade utan att frysa fingrarna av mig.
Wunderlich handlebar muffs black
No more cold hands while riding a motorbike, in spite of minus temperatures!www.wunderlich.de
Jag tänker på foodora när jag ser muffarna men måste vara perfekt när det är kallt.Jag säger inte att det är snyggt - men sådana här "muffar" gör enorm skillnad om det kombineras med handtagsvärmare. Jag körde ner till 3-4 grader när jag hojpendlade utan att frysa fingrarna av mig.
Wunderlich handlebar muffs black
No more cold hands while riding a motorbike, in spite of minus temperatures!www.wunderlich.de
Jag körde inkl extra innerhandskar och blev kall ändå. Kylan som sådan är inga problem utan att rörligheten blir ordentligt försämrad. Skyller på dålig blidcirkulation och min misslyckade handbollskarriärHelt enig!
Jag körde i vanliga skinnhandskar när det var 6 plusgrader utan att frysa. Köpte mina från XL Moto så var väl inget fancy direkt.
Jag kör tills det är nära frost. Brukar inte köra så långt när det är så kallt, men mina aptjocka vinterhandskar räcker gott då. Har som vanligt (varje år) tappat bort dem. Hittar dem väl som vanligt när nöden kräver.Helt enig!
Jag körde i vanliga skinnhandskar när det var 6 plusgrader utan att frysa. Köpte mina från XL Moto så var väl inget fancy direkt.
Vill bara förtydliga att jag menade vanliga skinnhandskar och styrmuffar. Annars hade jag förfrusit händernaJag kör tills det är nära frost. Brukar inte köra så långt när det är så kallt, men mina aptjocka vinterhandskar räcker gott då. Har som vanligt (varje år) tappat bort dem. Hittar dem väl som vanligt när nöden kräver.
Smidigt med batteri! Man får tänka på att inte åka för långt när det är kallt bara. Alternativt ha extra batterier med sig.Efter diskussionerna ovan kikar jag på värmeväst och handskar nu. Finns ju en uppsjö västar att välja på för ganska exakt hur många pengar du vill lägga och ett fåtal handskar där Revit Freedom/Liberty samt Five HG (svåra att hitta i Sverige) verkar få bra betyg.
Allt jag kikat på verkar lösa iaf 3 timmar på högsta värmen, tror inte det blir längre turer än så nu ändå. Frågan är om det räcker värmemässigtSmidigt med batteri! Man får tänka på att inte åka för långt när det är kallt bara. Alternativt ha extra batterier med sig.
1200an är fantastisk, lite synd att de gått ner i spec på dem (iaf XE) och ökat priset från att den släpptes, oavsett en vansinnigt rolig hojBlev än vända till Johans mc för att testa på Triumph idag. Fantastiskt trevligt med 1200xe scramblern. Tråkigt bara att den omkastar ca 11kkr/årligen i försäkring på mig
1200 motorn var verkligen underbar men jäklar vad imponerad jag blev av bromsarna!1200an är fantastisk, lite synd att de gått ner i spec på dem (iaf XE) och ökat priset från att den släpptes, oavsett en vansinnigt rolig hoj
Hur var lillskramlaren?
Satans vad dyrt, min Speedtwin 1200 ligger på 2400/år helförsäkring för mig. (Norra Sverige)Blev än vända till Johans mc för att testa på Triumph idag. Fantastiskt trevligt med 1200xe scramblern. Tråkigt bara att den omkastar ca 11kkr/årligen i försäkring på mig
Tycker den lilla ser ut som ett kompetent paket. Skoj att den var bra!1200 motorn var verkligen underbar men jäklar vad imponerad jag blev av bromsarna!
Den lilla speed 400 var långt över förväntat! Chassit och fjädringen kändes löjligt bra för sin prisklass och även motorn var trevlig. Överväger en scrambler 400x efter dagens provkörning. Tyvärr kommer Johans Mc inte få in någon sådan demohoj förrän Q1 2025.
Då kan man ju lika gärna köpa en 401. Snyggare, snabbare och bättre spec. Lär finnas ett gäng nybeggade 2023or.Den lilla speed 400 var långt över förväntat! Chassit och fjädringen kändes löjligt bra för sin prisklass och även motorn var trevlig. Överväger en scrambler 400x efter dagens provkörning. Tyvärr kommer Johans Mc inte få in någon sådan demohoj förrän Q1 2025.
Grön av avund. Min speed twin 1200 (årsmodell 2019) ligger på cirka 5.000 kr och då står den i garage och jag är gubbe. Sthlms innerstad.Satans vad dyrt, min Speedtwin 1200 ligger på 2400/år helförsäkring för mig. (Norra Sverige)
Lustigt att det påverkar såpass mycket vart i landet man bor, min är i garaget med. Inte gubbe än, men snart. 36 år.Grön av avund. Min speed twin 1200 (årsmodell 2019) ligger på cirka 5.000 kr och då står den i garage och jag är gubbe. Sthlms innerstad.
GBG är dyrt. Angränsande kommuner är säkert mycket billigare.Lustigt att det påverkar såpass mycket vart i landet man bor, min är i garaget med. Inte gubbe än, men snart. 36 år.
Är lite sugen att utöka med en speed triple 1200 rs, men tyckte att den försäkringen var seg på typ 8000/år.. Kanske är billigt då
Fy fan vad skönt att inte behöva betala så mycket pengar för en hobby. Jag måste också lägga på 650kr/månad för parkering i garage Så en Scrambler 1200xe skulle gå på ca 25kkr/år för försäkring, parkering och service :/Satans vad dyrt, min Speedtwin 1200 ligger på 2400/år helförsäkring för mig. (Norra Sverige)
Nja, blir väldigt olika motorcyklar. 401:an känns mycket mindre än scrambler 400x. Samt att jag inte alls klickade med 401:an senast jag provkörde (visserligen den nya modellen). Scramblern känns mer som en hoj man faktiskt kan ta ut på lite grusvägar medans 401:an är mer stylad för de.Då kan man ju lika gärna köpa en 401. Snyggare, snabbare och bättre spec. Lär finnas ett gäng nybeggade 2023or.
Jag läste slarvigt, jag syftade på Speed 400. Scrambler 400 kanske ser lite större ut än 401, ja. Måtten är däremot väldigt lika förutom 19” framhjul på Scramblern.Nja, blir väldigt olika motorcyklar. 401:an känns mycket mindre än scrambler 400x. Samt att jag inte alls klickade med 401:an senast jag provkörde (visserligen den nya modellen). Scramblern känns mer som en hoj man faktiskt kan ta ut på lite grusvägar medans 401:an är mer stylad för de.
Det jag saknar dock i samtliga A2 hojar är vridet vid låga varv. Helt magiskt att puttra på 3 tusen varv med 1200 motorn
Det intressanta är att HD ligger riktigt bra i pris när det kommer till försäkring. Jag får betala knappt 3k för helår (med lägsta vagnskada, 1500kr) för en Low Rider S med stora 117ci motorn. ~40år, låst utrymme i en förort till Gbg.En Husqvarna Svartpilen 401 från 2023 kostade 7k för mig, 30år boende i en närförort i Sthlm och då i låst utrymme. Smaka den ni!