• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Jag läste slarvigt, jag syftade på Speed 400. Scrambler 400 kanske ser lite större ut än 401, ja. Måtten är däremot väldigt lika förutom 19” framhjul på Scramblern.

Du vet ju vad jag tyckte om min 401. Jävligt smidig och rolig i stan, men man gör ju inga powerwheelies på tvåan som man gör med 801.
Ah dem känns väldigt lika men du vet att jag är en riktig sucker för retro vintage stil ;)

Jag lyckades få upp speed 400:an på bakhjulet i 2:an samt 3:an. På trean var det dock mycket gungande involverat 😂

Däremot, trident 660 tog sig fint på bakhjulen på 2-3-4. Löjligt smidig quickshifter! 🤩 1200xe ville typ upp på alla växlar men kändes lite väl läskigt med den höjden och massan 😂

Det intressanta är att HD ligger riktigt bra i pris när det kommer till försäkring. Jag får betala knappt 3k för helår (med lägsta vagnskada, 1500kr) för en Low Rider S med stora 117ci motorn. ~40år, låst utrymme i en förort till Gbg.
Jag undrar verkligen vilken jävla ”oturs-gata” jag bor på egentligen 😂
(Test med @rambo_amadeus regnr)
IMG_0389.png

Betalar du det varje år? Låter ju helt orimligt, då kan man ju lika gärna ha bara trafikförsäkring. Priset betyder ju typ ”vi vill INTE försäkra den hojen på dig”.
Det var en avställningsbar försäkring, så den kostade typ 500:- per månad avställd och typ 500:- per dag när jag ställde på den.
Sålde den dock förra året och gick ner ett par årsmodeller till förmån för ett helt annat pris. 😂

Ser ut att bli en ny Tuono V4 på EICMA. Undrar om den får 1099cc motorn. Hade gärna fått vara lite bränslesnålare också 😂

IMG_2503.jpeg

IMG_2507.jpeg

IMG_2509.jpeg
IMG_2504.jpeg
Ser ut som väldigt små förändringar. Lite större vingar fram? Ny större display kanske? Annars ser det ut som en mix av standard- och factory. Touringrutan från std och ankstjärten från factory.

Tillbaka
Topp