• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Ser ut som väldigt små förändringar. Lite större vingar fram? Ny större display kanske? Annars ser det ut som en mix av standard- och factory. Touringrutan från std och ankstjärten från factory.
Tuono har inga vingar nu så det är ju helt nytt.
Så här ser touring rutan ut i jämförelse. Den nya är smalare och går längre ner mot lyktan.

IMG_2513.jpeg

IMG_2514.jpeg

Var brukar folk göra däckbyte i Gbg-området?
Känns som att 4k för enbart byte är lite högt eller?

Känns som att vingen liknar årets MotoGP-hoj:

1727962964387.png

Och det verkar som ni säger att det är en till katalysator på hojen före röret vilket lär bli problematiskt...
Men vi får se, Ducati har ju lyckats behålla sina motorer så jag hoppas att även Aprilia gör det några år till.

Hoppas vi får en ny Tuono som ser lite nyare ut och även med mer innovativa nyheter som inte finns på gathojarna än...

Men eftersom jag har köpt en ny hoj så hoppas jag att inget är nytt :D

Var brukar folk göra däckbyte i Gbg-området?
Känns som att 4k för enbart byte är lite högt eller?
Det var längesedan jag gjorde det förra gången men då köpte jag däck från Tyskland och bokade in en tid hos en däckfirma i Frölunda. Åkte dit innan och lämnade däcken. Har även bytt däck akut på en däckfirma i Rollsbo. Då kom de och hämtade däcket, åkte och bytte och kom tillbaka till hojen med däcket. Minns inte vad de tog men det var inte orimligt på något sätt.

4K exclusive däck? Låter jävligt dyrt.

IMG_0027.jpeg

Kyligt när solen försvann, annars typ godkänt i 10 grader idag. Beställde en värmeväst, får se om det är
Något att ha :)

Apropå däcken så låter det dyrt om det inte är så att du lämnar in hojen.
Kollade med närmsta däckfirman för mig nu då är det drygt 4k för byte av båda däcken om jag kommer in med fälgarna.

IMG_0027.jpeg

Kyligt när solen försvann, annars typ godkänt i 10 grader idag. Beställde en värmeväst, får se om det är

Kollade med närmsta däckfirman för mig nu då är det drygt 4k för byte av båda däcken om jag kommer in med fälgarna.
Inklusive däck?

Vad menar du, kostar monteringen av däck 4 tusen? Eller är det 2 däck inklusive montering?
Det var längesedan jag gjorde det förra gången men då köpte jag däck från Tyskland och bokade in en tid hos en däckfirma i Frölunda. Åkte dit innan och lämnade däcken. Har även bytt däck akut på en däckfirma i Rollsbo. Då kom de och hämtade däcket, åkte och bytte och kom tillbaka till hojen med däcket. Minns inte vad de tog men det var inte orimligt på något sätt.

4K exclusive däck? Låter jävligt dyrt.
Jag bytte senast på Ahlqvist Mc (Honda center) har för mig jag betalade 7000kr för byte inkl uppsättning Road 6 däck på min Xsr700 :)

Kollade med närmsta däckfirman för mig nu då är det drygt 4k för byte av båda däcken om jag kommer in med fälgarna

Ja, bara bytet för 4k. Med däck blir det nästan 10k 😅
Men tack för tipsen, ska höra mig runt.

Tillbaka
Topp