• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

På tal om däck, jag behöver nya ostar till min för nästa säsong, ska man kosta på en ny lack på fälgarna samtidigt? Vilken kulör isåfall? Lite sugen på brons/guld. Typ denna. Eller kanske den mattgrå som går över tanken.
1000004753.png

1000002505.jpg
Vad man gillar är ju personligt så det är ju upp till dig.
Men jag tycker den är riktigt snygg med svarta fälgar. Det är så mycket färger och vinklar på den så det känns som att lägga ytterliggare en färg på hojen blir för mycket?

Någon som har Photoshop kanske kan visa?

Den är ju riktigt snygg som den är.
Jag skulle först och främst tagit bort reflexerna på oken. Sen satsat på Rizoma stealth-speglar, kolfiberskärm fram och bak och en Rizoma clutch cover i svart och silver och sedan bytt till ett Arrow-system.
Sen skulle jag vara nöjd :D
 
Vad man gillar är ju personligt så det är ju upp till dig.
Men jag tycker den är riktigt snygg med svarta fälgar. Det är så mycket färger och vinklar på den så det känns som att lägga ytterliggare en färg på hojen blir för mycket?

Någon som har Photoshop kanske kan visa?

Den är ju riktigt snygg som den är.
Jag skulle först och främst tagit bort reflexerna på oken. Sen satsat på Rizoma stealth-speglar, kolfiberskärm fram och bak och en Rizoma clutch cover i svart och silver och sedan bytt till ett Arrow-system.
Sen skulle jag vara nöjd :D

Det blir torrkoppling i vinter och nytt drivpaket iaf, har haft den orginal i 5 år nu, tänkte det kunde vara kul med någon ändring.
Ny skorsten blir det nog inte, låter tillräckligt redan. Kolfiber är coolt men om det inte tjänar in vikt så lägger jag hellre pengar på lack av fälgar istället.
Foliera till helt nytt utseende kanske..
1000004755.png
1000004754.png
1000004756.png
 
Det blir torrkoppling i vinter och nytt drivpaket iaf, har haft den orginal i 5 år nu, tänkte det kunde vara kul med någon ändring.
Ny skorsten blir det nog inte, låter tillräckligt redan. Kolfiber är coolt men om det inte tjänar in vikt så lägger jag hellre pengar på lack av fälgar istället.
Foliera till helt nytt utseende kanske..
1000004755.png
1000004754.png
1000004756.png
Den är ju så snygg som den är, och ganska limiterad också.
Fattar om du tycker det är tråkigt med samma i 5 år.
Torrkoppling blir häftigt! Det är väldigt roligt när man hör torrkopplingen som låter mer än originalsystemet :)
Hörde precis en V4 SP2 med den setupen. Komiskt men magiskt :)
 
Torrkoppling blir häftigt! Det är väldigt roligt när man hör torrkopplingen som låter mer än originalsystemet :)
Jag gillar hojar. Jag gillar motororer. Gillar fordon i allmänhet. Men jag har ALDRIG förstått vad som är coolt med en koppling som skrapar när den är intryckt? Kan nån upplysa mig vad jag missar?
 
Jag gillar hojar. Jag gillar motororer. Gillar fordon i allmänhet. Men jag har ALDRIG förstått vad som är coolt med en koppling som skrapar när den är intryckt? Kan nån upplysa mig vad jag missar?
Det är ju torrkoppling = öppen koppling, väger mindre, enklare att byta (tyvärr måste man göra det oftare än blöt koppling), sen är det coolt att våga vara annorlunda? :)
När den dessutom låter högt så låter den trasig och det hörs mer än originalsystemet när du är på kiosken :D
 
Det är ju torrkoppling = öppen koppling, väger mindre, enklare att byta (tyvärr måste man göra det oftare än blöt koppling), sen är det coolt att våga vara annorlunda? :)
När den dessutom låter högt så låter den trasig och det hörs mer än originalsystemet när du är på kiosken :D
Så med andra ord.
Torrkoppling = mc världens motsvarighet till tourbillion? 🤩 (coolt men om man ska vara helt ärligt rätt så meningslöst?) 🤩
 
Igår plockade jag isär hojen och gjorde en rejäl tvätt och sedan keramisk behandling på nästan alla delar.
Blir att plocka loss framhjulet i vinter och montera bort skivorna för att kunna fixa framfälgen.

Blev riktigt bra iallafall. Går ju tyvärr inte visa på bild med före och efter men den ser väldigt ny ut nu.

Tillbringat dagen med att skruva lite:

Före, under och efter:

IMG_0762.jpeg IMG_0763.jpeg IMG_0765.jpeg
IMG_0767.jpeg IMG_0773.jpeg
IMG_0783.jpeg


Också "helt meningslöst" men riktigt coolt :)
 

Bilagor

  • IMG_0788.jpeg
    IMG_0788.jpeg
    508.6 KB · Visningar: 4
Älskar torrkoppling! Låter helt trasigt. Älskar även den gamla bulliga Monsterlooken, mycket snyggare än de nya.
Jag med!
Riktig rör-ram och avskalat.
Var och provkörde en S4 innan jag köpte trippeln men det tog emot att betala 20k mer än vad jag själv fick 6 år tidigare.
Sedan kände jag att jag ville ha något som inte gick så rått som den gör, men fan vad jag älskade den.
 
Rensar vinden innan flytt till mindre. Har varken crossen eller gubbhojen kvar. Äre Myrorna som gäller eller kan man ta en tusing per kit? Helt ok Dainese gore-tex med skydd.
IMG_0976.jpeg
IMG_0972.jpeg
Ingen aning vad som kan tänkas vara rätt pris för grejorna, men skadar väl aldrig att göra ett försök att sälja dem. Jag köpte mitt första set här på KS, tyckte det var kanon att kunna köpa ngt för en ganska modest summa pengar innan jag viste om det ens skulle bli A-kort.
 
Senast ändrad:
Jag med!
Riktig rör-ram och avskalat.
Var och provkörde en S4 innan jag köpte trippeln men det tog emot att betala 20k mer än vad jag själv fick 6 år tidigare.
Sedan kände jag att jag ville ha något som inte gick så rått som den gör, men fan vad jag älskade den.
Jag testkörde en ny Monster nyligen. Den med lilla motorn. Den var rätt tråkig och väldigt liten. Den med stora motorn är nog roligare.

Provade även lilla hypermotarden. Extremt tråkig. Tyvärr hade de inte den stora för test den dagen.
 
Jag testkörde en ny Monster nyligen. Den med lilla motorn. Den var rätt tråkig och väldigt liten. Den med stora motorn är nog roligare.

Provade även lilla hypermotarden. Extremt tråkig. Tyvärr hade de inte den stora för test den dagen.
De gamla levde mycket på charmen.
En ny tycker jag tävlar mot nya hojar och då behöver den mer pulver för att vara intressant i mina ögon.
 
På tal om däck, jag behöver nya ostar till min för nästa säsong, ska man kosta på en ny lack på fälgarna samtidigt? Vilken kulör isåfall? Lite sugen på brons/guld. Typ denna. Eller kanske den mattgrå som går över tanken.
1000004753.png

1000002505.jpg

Vad man gillar är ju personligt så det är ju upp till dig.
Men jag tycker den är riktigt snygg med svarta fälgar. Det är så mycket färger och vinklar på den så det känns som att lägga ytterliggare en färg på hojen blir för mycket?

Någon som har Photoshop kanske kan visa?

Den är ju riktigt snygg som den är.
Jag skulle först och främst tagit bort reflexerna på oken. Sen satsat på Rizoma stealth-speglar, kolfiberskärm fram och bak och en Rizoma clutch cover i svart och silver och sedan bytt till ett Arrow-system.
Sen skulle jag vara nöjd :D
Scrollar ofta i den här tråden när hojsuget slår till. Såg din fråga om Photoshop och tänkte att det fixar jag snabbt – vilket det också var. Men sen fick jag lite "feeling" och ändrade mer än bara fälgarna. :)
Ducati.jpg


Försökte matcha guldfärgen från originalbilden, men jag kan enkelt göra fler justeringar eller byta färg om du vill

Vänligen,
Martin
 
Scrollar ofta i den här tråden när hojsuget slår till. Såg din fråga om Photoshop och tänkte att det fixar jag snabbt – vilket det också var. Men sen fick jag lite "feeling" och ändrade mer än bara fälgarna. :)
Ducati.jpg


Försökte matcha guldfärgen från originalbilden, men jag kan enkelt göra fler justeringar eller byta färg om du vill

Vänligen,
Martin
Läckert, kan du matcha fälgarna med färgen på kopplingskåpan/motorn?
 
Tillbaka
Topp