• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Vilken grym helg det blev... Nästan 30 mil idag. Lite friskt men gick bra ändå. Lite blött i skuggorna och lite löv på vägen men vi överlevde :D

Här kommer en video på Rizoma clutch cover och första startup:
Jag tycker det blev riktigt bra för att vara meningslöst...

Åkte också till Desmo och juckade lite på nya Panigalen som var snyggare live än på bild/video. Men 380k är lite väl saftigt...
Varning för högt ljud. Barnen hjälpte mig att göra en "riktig video som inte är så tråkig"...
 
Vilken grym helg det blev... Nästan 30 mil idag. Lite friskt men gick bra ändå. Lite blött i skuggorna och lite löv på vägen men vi överlevde :D

Här kommer en video på Rizoma clutch cover och första startup:
Jag tycker det blev riktigt bra för att vara meningslöst...

Åkte också till Desmo och juckade lite på nya Panigalen som var snyggare live än på bild/video. Men 380k är lite väl saftigt...
Varning för högt ljud. Barnen hjälpte mig att göra en "riktig video som inte är så tråkig"...
Helsike vad snyggt med genomskinliga kopplingskåpan! 🤩
 
Det låter ju lite oroväckande 😬
Spännande! Ska kolla i eftermiddag. Läste någonstans att det inte är kamaxlarna utan en tidigare använd fjäder till smörjningen som varit för klen och därmed gett för lite smörjning till kamaxeln/kamaxlarna (är det en eller två?).

Har försökt hitta statistik för skadeärenden men inte lyckats googla fram det. Är ganska säker på att det finns på bilar.
 
På CEC igen med min 1290, quickshifter som strular.

Mekanikern gjorde min dag då han med ett brett flin konstaterade att jag inte fegat och pekade på bakdäcket - vill ju inte ha touringdäck 😱

Och sen en burgare, inte för kallt för att ta hojen till grillen

IMG_4450.jpeg
 
Senast ändrad:
Inte så mycket nytt men ju mer exponering det blir desto större chans att KTM gör något.

Jag frågade på CEC när jag hade min inne på ventilkåpsläckage (garanti) och de säger (officiellt iaf) att de inte sett någon maskin med kamhaveri…
Amerikaner verkar inte vara så bra på källkritik. Att säga att 10000 personer har haft fel på sina hojar baserat på antalet deltagare i en facebookgrupp är ju rätt knas. Med tanke på uppmärksamheten detta fått är det ju inte konstigt att folk vill in och läsa. -Med det sagt håller jag med dig. Ju mer uppmärksamhet, ju större chans att KTM sköter det snyggt.
 
En på jobbets polare plockade ut en KTM på Bike i Trollhättan och kom inte ens upp till trafikljuset vid 45an innan den skar.
Kollegan påpekade dock att hans polare aldrig varit vidare bra på att förstå att motorer behöver köras in och troligtvis även hunnit testa varvstoppet ett tag innan han fick leda ner den till Bike igen.
 
Amerikaner verkar inte vara så bra på källkritik. Att säga att 10000 personer har haft fel på sina hojar baserat på antalet deltagare i en facebookgrupp är ju rätt knas. Med tanke på uppmärksamheten detta fått är det ju inte konstigt att folk vill in och läsa. -Med det sagt håller jag med dig. Ju mer uppmärksamhet, ju större chans att KTM sköter det snyggt.
Näe, du har helt rätt i det.
Gruppen har typ 11000 medlemmar.(iväll) Men alla har ju inte problem. Jag och sonen är båda medlemmar men ingen av oss har problem.tex. Det har gjorts några försök att räkna ihop hur många som har pajat men de försöken jar snabbt begravts i "jag känner en men han fick skriva på en NDA med KTM"

Hursomhelst, så hoppas jag att KTM, som uu i normalfallet inte är speciellt tillförlitliga, hittar en lösning för de som har problem för kammarna skall hålla längre än så...
 
Näe, du har helt rätt i det.
Gruppen har typ 11000 medlemmar.(iväll) Men alla har ju inte problem. Jag och sonen är båda medlemmar men ingen av oss har problem.tex. Det har gjorts några försök att räkna ihop hur många som har pajat men de försöken jar snabbt begravts i "jag känner en men han fick skriva på en NDA med KTM"

Hursomhelst, så hoppas jag att KTM, som uu i normalfallet inte är speciellt tillförlitliga, hittar en lösning för de som har problem för kammarna skall hålla längre än så...
Jag tycker det blir mycket väsen för ”ingenting”, samtidigt är ju motorras det värsta som kan hända.

IMG_6572.jpeg

Det borde som sagt gå att hitta statistik för motorras i Sverige i alla fall.
 
Det blir torrkoppling i vinter och nytt drivpaket iaf, har haft den orginal i 5 år nu, tänkte det kunde vara kul med någon ändring.
Ny skorsten blir det nog inte, låter tillräckligt redan. Kolfiber är coolt men om det inte tjänar in vikt så lägger jag hellre pengar på lack av fälgar istället.
Foliera till helt nytt utseende kanske..
1000004755.png

Såg denna gula som var riktigt snygg:

1728456763152.png


Men tycker ändå din är snyggare :)
 
R-tanken i alu är ju riktigt cool.
Är man sugen på ny färg är det ju bättre att köpa kinakåpor än att totalt rasera andrahansvärdet genom att förstöra originalkåporna. Blir nog dessutom billigare än att lacka om.

Eller så köper man matt kolfiber .. dreggel

Jag var och tittade på en hoj som hade folierat borstad aluminum. Det var nästan omöjligt att se, så det är en bra lösning också, både design men också för att skydda tanken.
Här är några foton:

IMG_0024.jpeg



IMG_0046.jpeg


IMG_0048.jpeg
 

Virtual pit signal är coolt. Resten är väl lite meh... 119 hästar kan vara kul om de är rätt.
Frågan är hur det går att öppna systemet och mappa den så den inte är tokstrypt pga euro5+ eller vad det heter nu.
 
Hyfsat god stämning när den nyheten landade hos oss imorse. Tror det där blir riktigt bra :)

IMG_0075.jpeg

8-10 plus, testade värmeväst och det var riktigt trevligt. Ska bli spännande att se hur det fungerar några grader kallare. Blir ju sugen på handskar med värme också.
Kul att höra att det togs emot väl. Hoppas att Brembo använder sina muskler till att göra er ännu bättre än vad ni är redan nu!
 
Kul att höra att det togs emot väl. Hoppas att Brembo använder sina muskler till att göra er ännu bättre än vad ni är redan nu!
Det är vår förhoppning också.
Trevlig köpare. Bättre än nåt kinesiskt bolag som tycks suga upp alldeles för många företag numera. Tror den utveckling är riktigt besvärande på lång sikt.
Ja verkligen. Alltför mycket förläggs däråt utan tanke på långsiktiga konsekvenser. De må inte längre vara synonyma med låg kvalitet. men det finns så många andra nackdelar.
 
Tillbaka
Topp