• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Trevlig köpare. Bättre än nåt kinesiskt bolag som tycks suga upp alldeles för många företag numera. Tror den utveckling är riktigt besvärande på lång sikt.
Ja, allt för många köps upp av kineser eller riskkapitalbolag som bara skär kostnader och säljer vidare efter 2 år till nåt annat PE bolag.
Blir nog bra detta, enda orosmolnet är att ägaren är 84 bast. Vi får se vad arvingarna hittar på när dom tar över rodret om några år. 😄
 
Service mellan skurarna.
Oris får tjänstgöra som greese monkey.
1000037490.jpg
 
Tycker den var klart snyggast av japanerna. Och riktigt bra pris, 8990 pund i england borde betyda 125000 här om inte svenska generalagenten går bananas.
Fast jag tycker nog ändå den gamla cb1000r var snyggare och kändes lite mer premium.
 
Den var verkligen skittråkig.
Men lite fantasi har japanerna iallafall, eller retrokänsla:
1729071694700.png


1729071613862.png


1729071808506.png


Men det är ju tyvärr inga fler som jag kommer att tänka på just nu.
CBRen är sjukt mumma!
GPn är dock riktigt ful och tyckte inte den var bättre i verkligheten. Retro är inte alltid bra.

En ny CBR900RR hade dock varit fantastiskt.
IMG_2613.jpeg
 
Hur mycket ger det i effekt? Vet du?
Ger inte mer effekt, men kan väl liknas vid att man justerar utväxlingen. Lättare variatorvikter gör att den börjar driva vid högre varvtal, vilket ger rätt mkt bättre knuff i starten. Gjorde förvånansvärt stor skillnad upplevde jag, min Vespa är bara på 125cc och har obefintligt vridmoment på låga varv så det här gjorde gott. Tror den är kalibrerad för en italienare på 55 kg från fabrik 😄
 
16 grader varmt och sol är riktigt trevligt väder, men detta blev nog sista turen för i år.
Vägarna torkar inte upp i skuggorna och mycket löv, så ta det fint ni som fortsätter köra ett tag till.
1000037757.jpg

NXR-2 är trevlig.
1374g uppmätt vikt gör den ganska lätt, och att vid 30km/h och 13 grader ute hålla visiret imfritt utan pinlock tycker jag är bra.
Hela 5 gram tyngre än den XR1100 den ersätter dock. 😅
1000037758.jpg
 
Tillbaka
Topp