• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Här är min med SC-Project SC1-R, den tystare pipan :D

Kan ni se videona som jag har kopierat från Instagram?


1736251839205.png

Med Gabromapp.



Jag har inte gjort det, men jag har gjort keramisk behandling och kommer lägga nya lager som ska skydda mot stenskott och liknande.
Nice, de låter trevligt vad jag hört på video iaf. Hur löser han hålet som blir på andra sidan hojen? Annan kåpa eller låta det vara som det är?

Intressant, vilken behandling har du kört med då?
 
Nice, de låter trevligt vad jag hört på video iaf. Hur löser han hålet som blir på andra sidan hojen? Annan kåpa eller låta det vara som det är?

Intressant, vilken behandling har du kört med då?
Det blir nog någon kolfiberdel eller något. Får se hur det ser ut när det sitter på.
Gällande behandlingen så får jag återkomma. Eventuellt kanske det är värt att sätta någon skyddsfilm på mina kylarskydd (på sidorna) för de verkar vara i svart borstad aluminium. och det har redan blivit några märken efter bara några hundra mil. Plasten verkar hålla bättre.
 
Det blir nog någon kolfiberdel eller något. Får se hur det ser ut när det sitter på.
Gällande behandlingen så får jag återkomma. Eventuellt kanske det är värt att sätta någon skyddsfilm på mina kylarskydd (på sidorna) för de verkar vara i svart borstad aluminium. och det har redan blivit några märken efter bara några hundra mil. Plasten verkar hålla bättre.
Skickade meddelande till en firma för att kolla vad det skulle kosta med Xpel-film.
 
Var köper folk kolfiberdelar från?
Verkar som FullSix eller Ilmberger är det man ska ha?
Jag handlade från Carbon2race och de var ganska bra. Inte 100% passform men kanske 95%.
Det är väl bara Illemberger som är premium och har 100% fit på allt. Men de kostar också 2-3 gånger mer än alla andra.
 
Svårt att tro att KTM kommer läggas ner.
Varumärket är för mycket värt för att inte köpas upp och leva vidare i någon form, men risken finns väl för att det blir kinesiskt/indiskt med andra prioriteringar.
Det ser riktigt illa ut, personal som inte fått löner i december och januari, enorma skulder som är obetalda och pratas om att hela MotoGP och klasserna under är rökta...


Väldigt tråkigt om det inte går att lösa.
 
Om man kunde lösa de vinklarna på bana så vore man nöjd 😁
Det är inga problem, det finns två sätt, det enklaste är att bara krascha i en kurva där dom fotar.
Det svårare är att bara gasa satan och lita på däcken så får man en bra lutning...

Vanligt att man låter bolaget konka, skulder skrivas ner och sedan köps det upp.
Väldigt fult och tråkigt.
Absolut, men gissningsvis så drar de inte in några stålar på racing så det är ju bara en ren utgift på runt 300MEUR som blir svårt att ta över gissar jag...
Däremot det osålda lagret och allt annat som är kritiskt för bolaget bör antagligen någon ta över, det ryktas ju om indierna som de redan gör affärer med.
Hoppas att det löser sig och att märket och satsningarna fortsätter...
 
På Instagram (där allt är sant) skriver KTM att de ska rekonstruera och att de inte kommer försvinna.
Bara hoppas de får godkänt för det.
Är ju i grunden samma princip, men utan ägarbyte.
Fordringsägare får gå med på att minska sina krav så bolaget har en chans att vända till vinst och betala av sina skulder.
Mycket roligare om de klarar det utan byte av ägare.
 
Tillbaka
Topp