• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

IMG_7598.jpeg

Dang.

IMG_7599.jpeg
IMG_7601.jpeg

Grus/gat-version. Så jäkla snygg! Och prisvärd får man ju definitivt säga. Hoppas de går över till denna looken på alla äventyrshojarna.

IMG_7599.jpeg
IMG_7601.jpeg

Grus/gat-version. Så jäkla snygg! Och prisvärd får man ju definitivt säga. Hoppas de går över till denna looken på alla äventyrshojarna.
Blir intressant att se ifall KTM släpper alla nya modeller de visat nu när de har ekonomiska problem. Förmodligen kommer de behöva banta ner utbudet för att inte binda massa kapital i olika plattformar.

Tyvärr är ju dom där små KTM:erna rätt tunga. Tydligen för att dom skall klara nåt vikt/effektförhållande för att man skall få köra med A2.
Så inget för nån mer avancerad terräng än grusvägar, tyvärr.

165kg bara, så kan väl inte anses tungt?
På adventure-hojen är det inget problem, är nog få ägare som kommer köra annat än asfalt och grus ändå.
Tänker mer på 159 kg torrvikt för 390 enduro. Den såg ju väldigt offroad-vänlig ut på första bilderna. Jag har testat att köra lite enduro-spår med en husqvarna 701 enduro. Den väger 149 kg torr och kändes tung som ett as för en sopig offroad pilot som mig. :)
En riktig endurohoj som 500exc väger 106 kg torr.

På adventure-hojen är det inget problem, är nog få ägare som kommer köra annat än asfalt och grus ändå.
Tänker mer på 159 kg torrvikt för 390 enduro. Den såg ju väldigt offroad-vänlig ut på första bilderna. Jag har testat att köra lite enduro-spår med en husqvarna 701 enduro. Den väger 149 kg torr och kändes tung som ett as för en sopig offroad pilot som mig. :)
En riktig endurohoj som 500exc väger 106 kg torr.
Känns orättvist att jämföra tävlingsmaskiner med Adventure 390. Det är ju gatreggade hojar. KTM 790 Adventure är i samma segment och väger 203kg. Tenere 700 väger också strax över 200kg.

Senast ändrad:
All snack om italienare och deras förmåga att lagerhålla samt logistik ville man såklart testa.

Köpte ett Mivv slip-on den 19 januari. Dom skriver på hemsidan att om du inte får ett besked inom 10 arbetsdagar om att en utleverans har börjat skulle man höra av sig.

Tolv dagar går och jag hör av mig, pga produktionsproblem kmr den inte komma till butikens logistikcenter förrän den 17 februari. Kastar ingen skugga på butiken i fråga då dom har hanterat det bra och enligt förväntat. Snarare MIVV som är boven här…

IMG_5553.jpeg

Ryktet om italienare stämmer alltså…

All snack om italienare och deras förmåga att lagerhålla samt logistik ville man såklart testa.

Köpte ett Mivv slip-on den 19 januari. Dom skriver på hemsidan att om du inte får ett besked inom 10 arbetsdagar om att en utleverans har börjat skulle man höra av sig.

Tolv dagar går och jag hör av mig, pga produktionsproblem kmr den inte komma till butikens logistikcenter förrän den 17 februari. Kastar ingen skugga på butiken i fråga då dom har hanterat det bra och enligt förväntat. Snarare MIVV som är boven här…

IMG_5553.jpeg

Ryktet om italienare stämmer alltså…
Jag avbeställde mitt MIVV. Den 17e kommer de säga att den ”är på väg”. Kanske är skit samma nu när det inte är säsong, men exempelvis hojstyling.se är smidiga att ha att göra med då de inte ljuger om sitt lagersaldo som många andra.

Jag avbeställde mitt MIVV. Den 17e kommer de säga att den ”är på väg”. Kanske är skit samma nu när det inte är säsong, men exempelvis hojstyling.se är smidiga att ha att göra med då de inte ljuger om sitt lagersaldo som många andra.
Det eller så är det som en kollega sa att vissa leverantörer väntar tills dom har fått in ett ex antal beställningar och sedan drar igång produktionen. Bara jag får den innan mars månad slut är jag nöjd.

Sparade in nästan 3k än om jag hade köpt från en svensk butik leverantör!

Tillbaka
Topp