Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Blir intressant att se ifall KTM släpper alla nya modeller de visat nu när de har ekonomiska problem. Förmodligen kommer de behöva banta ner utbudet för att inte binda massa kapital i olika plattformar.![]()
![]()
Grus/gat-version. Så jäkla snygg! Och prisvärd får man ju definitivt säga. Hoppas de går över till denna looken på alla äventyrshojarna.
Ser ju riktigt bra ut måste jag säga.
Gubbgissar att dom redan har tillverkat en hög med motorcyklar som dom behöver bli av med. Om det blir några ktm-26 modeller återstår att se.Blir intressant att se ifall KTM släpper alla nya modeller de visat nu när de har ekonomiska problem. Förmodligen kommer de behöva banta ner utbudet för att inte binda massa kapital i olika plattformar.
Bra längd på den stänkan!
Vackeret är bara förnamnet! Grattis !!![]()
Nu är beställning lagd på en V2 med leverans i mars
Förra V2 gick bara att trafikförsäkra, denna var betydligt bättre.
Ser fram emot en varm och fin vår!
Samma här, tungt att inte ha en V4 i garagetkänner hålet i hjärtat varje gång ljudet av en v4 når mina öron..
Tack! Hopplös väntan bara..Vackeret är bara förnamnet! Grattis !!
390? Pratar vi kubik?
399cc för att vara exakt.390? Pratar vi kubik?
Blir ingen snabb hoj fullastad med sidoväskor och toppbox399cc för att vara exakt.
nej då får man välja 1390Blir ingen snabb hoj fullastad med sidoväskor och toppbox![]()
Ingen risk i Sverige väl med tanke på terrängkörningslagen?nej då får man välja 1390Men då halkar man efter på riktig offroad.
Finns ju en del skräpiga vägar som ändå är lagliga.Ingen risk i Sverige väl med tanke på terrängkörningslagen?
165kg bara, så kan väl inte anses tungt?Tyvärr är ju dom där små KTM:erna rätt tunga. Tydligen för att dom skall klara nåt vikt/effektförhållande för att man skall få köra med A2.
Så inget för nån mer avancerad terräng än grusvägar, tyvärr.
Några kg lättare än min 890, hmm.165kg bara, så kan väl inte anses tungt?
Ja. 165kg är inte mycket på en hoj med stabil bakram och lång fjädring.Några kg lättare än min 890, hmm.
Dark är billigare än vanliga Icon, är lite osäker på om det skiljer något mer än färg. Gamla Monster Dark hade lägre specade komponenter vill jag minnas.![]()
![]()
![]()
Jävla snygg!
![]()
Har Ducati sänkt priserna? 109k låter billigt.
De är lite otydliga tycker jag. Ja, gamla Monster Dark hade bara en bromsskiva fram om jag minns rätt.Dark är billigare än vanliga Icon, är lite osäker på om det skiljer något mer än färg. Gamla Monster Dark hade lägre spexade komponenter vill jag minnas.
För 14k mer på en vanlig Icon borde det vara något mer än färg. De har dock redan en bromsskiva och är ganska basic så osäker på vad.De är lite otydliga tycker jag. Ja, gamla Monster Dark hade bara en bromsskiva fram om jag minns rätt.
På adventure-hojen är det inget problem, är nog få ägare som kommer köra annat än asfalt och grus ändå.165kg bara, så kan väl inte anses tungt?
Känns orättvist att jämföra tävlingsmaskiner med Adventure 390. Det är ju gatreggade hojar. KTM 790 Adventure är i samma segment och väger 203kg. Tenere 700 väger också strax över 200kg.På adventure-hojen är det inget problem, är nog få ägare som kommer köra annat än asfalt och grus ändå.
Tänker mer på 159 kg torrvikt för 390 enduro. Den såg ju väldigt offroad-vänlig ut på första bilderna. Jag har testat att köra lite enduro-spår med en husqvarna 701 enduro. Den väger 149 kg torr och kändes tung som ett as för en sopig offroad pilot som mig.
En riktig endurohoj som 500exc väger 106 kg torr.
Jag avbeställde mitt MIVV. Den 17e kommer de säga att den ”är på väg”. Kanske är skit samma nu när det inte är säsong, men exempelvis hojstyling.se är smidiga att ha att göra med då de inte ljuger om sitt lagersaldo som många andra.All snack om italienare och deras förmåga att lagerhålla samt logistik ville man såklart testa.
Köpte ett Mivv slip-on den 19 januari. Dom skriver på hemsidan att om du inte får ett besked inom 10 arbetsdagar om att en utleverans har börjat skulle man höra av sig.
Tolv dagar går och jag hör av mig, pga produktionsproblem kmr den inte komma till butikens logistikcenter förrän den 17 februari. Kastar ingen skugga på butiken i fråga då dom har hanterat det bra och enligt förväntat. Snarare MIVV som är boven här…
![]()
Ryktet om italienare stämmer alltså…
Det eller så är det som en kollega sa att vissa leverantörer väntar tills dom har fått in ett ex antal beställningar och sedan drar igång produktionen. Bara jag får den innan mars månad slut är jag nöjd.Jag avbeställde mitt MIVV. Den 17e kommer de säga att den ”är på väg”. Kanske är skit samma nu när det inte är säsong, men exempelvis hojstyling.se är smidiga att ha att göra med då de inte ljuger om sitt lagersaldo som många andra.
På samma system?Sparade in nästan 3k än om jag hade köpt från en svensk butik leverantör!