• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Kan tänka mig det. Jag är egentligen inte ute efter hästkrafterna... De hojar jag tycker är snygga råkar ha +100 hk.
Det bästa är att åka och provköra för att få en känsla för skillnaderna. Många modeller har nuförtiden även regn eller street läge som är lite snällare (om du köper nyare). Sedan handlar allting om hur gasglad du är. Vet du att du gärna trycker på så hade jag köpt ngt med mindre hästkrafter för man kan lätt bli fartblind/lockad att åka lite fortare.

IMG_0029.jpeg

Ledig dag så passar på att köra en rejäl vårstädning, vaxning av fälgar osv. för att senare i eftermiddag glida över till Västerås och åka med ett gäng. Ingen i tråden som bor i närheten och som är sugen på att haka på?

Lämnade in 890r imorse för ventilkåpsläckage osv fix, förhoppningsvis sista fabrikationsfelet eller så åker man på kamaxel-"slitaget" också.. :)

Fick en CF moto 450 bobber som lånehoj iaf, bekväm men lite svag - en triumph bobber hade nog varit kul glidarhoj.

IMG_20250402_084017.jpg
Cool! Remdrift stjäl väl lite extra vid kraftöverföringen? Jag spanade på Triumph Bobber ett tag men tror jag kör för aktivt för att jag ska tyckta en sådan är tillräckligt rolig.

Cool! Remdrift stjäl väl lite extra vid kraftöverföringen? Jag spanade på Triumph Bobber ett tag men tror jag kör för aktivt för att jag ska tyckta en sådan är tillräckligt rolig.
Förmodligen, kändes som en symaskin. :)

Lade även in akra-mapp, går lite bättre nu & jävlar så mycket skönare sittställning än bobbern.. Ska även bli decat när jag får lite tid över.

IMG_2863.jpeg

Blivit runt 30-mil sen i Lördags(då jag körde 30-mil på MT10). Min är den något ovanliga blåa Z1000SX(kawa ska väl vara grön?:bored:) och sambons MT10.

Jag funderar seriöst på att kränga min Z i förmån för en MT10. Galet rolig bushoj. Bakhjul 1-2-3 utan att göra annat än att vrida på rullen och ljudet är fenomenalt. Sambon vägrar decat, men CP4 med decat låter gudomligt!

Förmodligen, kändes som en symaskin. :)

Lade även in akra-mapp, går lite bättre nu & jävlar så mycket skönare sittställning än bobbern.. Ska även bli decat när jag får lite tid över.
Oklart vilken symaskin du har använt 😅 har rem på min mc och tycker det funkar fint. Tycker det är ganska skönt att slippa hålla på med kedjan men kan också vara min lathet ;)

Det blev 35 mil igår varav 1 km på grus. Den här sommaren blir det nästan bara körning på ensliga grusvägar så det jämnar ut sig så småningom. Trevlig hojsommar! Isen har inte släppt på sjön än men fortsätter vädret så här kommer det att gå fort.

IMG_4058.jpeg
IMG_4066.jpeg

Ni som kört nya Ducati de senaste åren, hur hårda är de med garanti?

Enligt säljaren på Bike kan de neka garanti för minsta lilla, ex om man satt på icke-original blinkers eller monterat något annat själv på hojen.
Låter som säljsnack i mina öron..
ÅF måste väl i så fall kunna bevisa att felet är pga. monteringen?

Tillbaka
Topp