• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Det kanske är det? Jag har bara sett en till i Stockholm. Därför blev jag glad när jag såg de här i Oslo häromdagen. Jag antar att det bara är Triumph själva som har riktig försäljningsstatistik.
Triumph är väldigt poppis i GBG, antagligen för att Johans Mc som säljer Triumph funnits så länge. De flesta som rullar omkring är dock Bonneville.

Blev en runda på några mil idag, sol och runt 8° 😍

1000030772.jpg

Jag har varit på Barcelona -23 och -24 och har några bra tips om du vill ha.
Det bästa med Barcelona är att du kan köra en långweekend (om tex sällskapet inte gillar motorcyklar lika mycket) med god (billig) mat, bad om man vill och shopping (Motocard har 3 butiker i city som är kul att besöka).

Sen är det väldigt lätt att åka till banan från city och tar ca 40 minuter. Väldigt bra organiserat också så ingen trängsel på tågen.
En sak som jag inte visste före är att dom öppnar upp banan när racet är klart så får alla gå fram och fira. Riktigt kul och speciellt.

2023 så var jag där i september och det var runt 30° varmt. Dubbel seger till Aprilia det året så otroligt häftigt.

Skärmavbild 2025-10-18 kl. 14.54.38.png

2024 åkte jag dit i maj och då var det runt 25-30° vilket var härligt eftersom man kom från vintern hemma.

Skärmavbild 2025-10-18 kl. 14.53.37.png

Skärmavbild 2025-10-18 kl. 14.54.06.png

Skärmavbild 2025-10-18 kl. 14.53.52.png

Nu har jag varit där 2 gånger så tänkte testa de italienska banorna nästa gång. Men det har varit lite svårare att åka till dom med flyg och boenden så därför blev det Barcelona.

Ett tips är att du bokar plats på den delen där tex MM eller någon annan fanclub finns, där är det lite extra tryck.
Men om du har gott om stålar eller bra kontakter så är ju vip-paket det man vill ha, dock dyrt (typ +1000€ per person) men då ingår det att hänga i boxarna, mat på området osv... Men det är mest folk i branschen som hänger där (har jag uppfattat det som) så det är nog roligare ute bland fattiglapparna ;)
Tack för input. Låter som att det är ett jättebra alternativ 😊 Får nog bli det.

Triumph är väldigt poppis i GBG, antagligen för att Johans Mc som säljer Triumph funnits så länge. De flesta som rullar omkring är dock Bonneville.
Bonneville är bättre om man vill ha med lite packning på väg till havet och man behöver inte ligga långa sträckor på motorvägen för att komma dit om man bor i Göteborg. Det blir nog ett besök på Johan mc nästa gång.

Snyggt där att passa på, börjar ju bli riktigt kallt så skippade turen idag men börjar ångra mig så får ge mig ut en sväng imorrn! 🏍️🤠

Ja det börjar tyvärr bli det, så lika bra att passa på när det går 😃

Helt rätt, ser ut som att det ska bli någon grad varmare imorgon också, Iaf där jag befinner mig 😊🏍🕺🏽

Prisnivån känns ju vettig dessutom, kul att det äntligen görs vettiga skärmar på mc :)

Dessutom touch screen. Varför har ingen gjort det tidigare?
Ser bättre ut än panigale v4-skärmen 😍

Den är gjord för att följa någon typ av reglemente, därav ej elektronisk fjädring. De byggs i oktober och kommer till butikerna tidigt under vintern.

Osäker, men gissar att detta är de nya mellanklassen där även Yamaha R9 och Panigale V2 är? Osäker på vilken cup dock, om det finns någon. Kanske kommer 2026...

Dessutom touch screen. Varför har ingen gjort det tidigare?
Ser bättre ut än panigale v4-skärmen 😍

Osäker, men gissar att detta är de nya mellanklassen där även Yamaha R9 och Panigale V2 är? Osäker på vilken cup dock, om det finns någon. Kanske kommer 2026...
Tuchscreen funkar väl sådär med handskar? +Att den blir lätt repig om det inte är riktigt glas.

WSBK SSP, altså gamla supersport 600. Klassen under WSBK 1000.

Senast ändrad:
Tuchscreen funkar väl sådär med handskar? +Att den blir lätt repig om det inte är riktigt glas.

Reptålighet både på glas och plast kan uppnås med ytbehandling, typ som keramiskt lackskydd.
Telefondisplayer är ett typiskt användningsområde, men även polykarbonat-rutor på diverse utryckningsfordon.

Reptålighet både på glas och plast kan uppnås med ytbehandling, typ som keramiskt lackskydd.
Telefondisplayer är ett typiskt användningsområde, men även polykarbonat-rutor på diverse utryckningsfordon.
Jag är skeptisk 😄
Tror repskydd funkar sådär på plast utomhus på en motorcykel där det snabbt blir ett tunt lager smuts/vägdamm som agerar sandpapper. Men det lär väl visa sig, och det kanske går att polera bort isf.
Touch verkar ju dessutom vara extrautrustning?

Tillbaka
Topp