• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Stor service plus montage av sidoflyttad skylt med skyltbelysning: 3,5 lax. Åk-lagaren i Alphyddan är en bra och hyfsat billig meck. Nu djävlar blir det åka av.
image.jpeg
image.jpeg
Den klockan o den hojen är en bra kombo.
 
+1. Men vad är det för hoj?

Triumph Tiger 800, sabla bra all-rounder. grym för pendling, helt ok för touring och som sagt, funkar bra att rasta sporthojar med förare som lägger mer pengar på posering än körning. Vridet i trippeln gör att man kan gå på hårt ut ur kurvorna. Enda nackdelen som jag har hittat är att den inte har slirkoppling så det är är lätt att låsa bakhjulet när man bromsar hårt in i en kurva Lätt avhjälpt dock.
 
Triumph Tiger 800, sabla bra all-rounder. grym för pendling, helt ok för touring och som sagt, funkar bra att rasta sporthojar med förare som lägger mer pengar på posering än körning. Vridet i trippeln gör att man kan gå på hårt ut ur kurvorna. Enda nackdelen som jag har hittat är att den inte har slirkoppling så det är är lätt att låsa bakhjulet när man bromsar hårt in i en kurva Lätt avhjälpt dock.

Uppsidan är att man har drag från låga varv och hela vägen upp i registret. En triple är det optimala motorvalet om man vill ha en sportig hoj som inte kräver bana för att leva ut.
 
Riktigt glad för att jag snart kan joina tråden på riktigt. Nu när jag har tagit studenten har jag tid till att faktiskt göra vad som måste göras - skaffa utrustning, hoj, övningsköra med farsan osv, någonting jag längtat efter väldigt, väldigt länge. Det blir med största sannolikhet en CB400N. Billig att äga och köpa, snygg, funkar inom A2 och ska enligt farsan vara rätt rolig. Kul med 360 graders parallelltwin med balansaxlar och 10.000 varv (även om den inte ens har 45 hästar). Läskar mig lite mer genom att prova skinnställ. :)
Har ni tips på saker att göra och tänka på för en ny MC-förare får ni gärna dela med er. Har tänkt att åka på SMC-kurser men det finns säkert mer nyttigt!
image.jpeg
 
Senast ändrad:
DSC_0467.JPG

Får göra ett inlägg och boosta upp den italienska sidan.
Håller på att sko om fröken som är en gammal skönhet. Ingen raket precis, men tuggar på med rejält skönt ljud.
Planerna är att hålla fast vid henne tills nästa år och inhandla en Triumph Tiger 1050 ev en KTM Adventure 1190. Vill testa lite fler cylindrar och ABS hade inte gjort ont heller.

Någon som ska ner till Falkenberg den 10:e på SMC:s utbildning?
 
Om det någonsin kom en ny Gixxer så...;) Ska iväg och äta med lilla mamma efteråt, annars skulle jag uppdatera med lite provisar.

Haha, men det är ny lack!? Du kan ju nästan känna dig som en MotoGP-förare nu... ;)
Missade när de var på AvaMC. Kan inte fatta varför man bara stannar en dag...

Har ni tips på saker att göra och tänka på för en ny MC-förare får ni gärna dela med er. Har tänkt att åka på SMC-kurser men det finns säkert mer nyttigt!
image.jpg
SMC Knix är grymt att köra på för att lära sig balans.
Sen är det bara att nöta. Och nöta. Och nöta... Så sitter kortet sen :)
 
Tillbaka
Topp