• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Den där är rätt läcker (som sig bör med tanke på prislappen, antar jag).
Lite grann som en Ferrari Testarossa på två hjul.
Ja, själv hade jag hellre lagt pengarna på den här:)

Ducati+Desmosedici+RR+2010+%25288%2529.jpg
 
Shit vad avis jag blir... Får nöja mig med Knix och Mantorp i Juli...

Fick hem och installerade nya pipan idag:
Skärmavbild 2016-06-15 kl. 21.01.59.png

Vägde i princip ingenting, knappt 1kg för pipa och länkrör. Och satan vad fint det låter. @Clark Kent :)

Det där ser så jäkla bra ut...synd att man inte kan posta filmer, hade varit grymt att höra ljudet.
Är det Valter Motos skylthållare du har också?
 
Det där ser så jäkla bra ut...synd att man inte kan posta filmer, hade varit grymt att höra ljudet.
Är det Valter Motos skylthållare du har också?
Jag ska försöka filma lite med ljud, har precis köpt en extern mic från Kina till min actioncam så micken kan sitta fast vid kutsen.
Det är Valter moto hängare och R&G bad boy hållare :)
Satte även på carbon-stålslangar fram och back... Rätt kul att hålla på och pimpa.
 
Jag ska försöka filma lite med ljud, har precis köpt en extern mic från Kina till min actioncam så micken kan sitta fast vid kutsen.
Det är Valter moto hängare och R&G bad boy hållare :)
Satte även på carbon-stålslangar fram och back... Rätt kul att hålla på och pimpa.

Det är inte bara kul...det är förbannat kul :)

Hur petiga är polisen nuförtiden med nummerplåtarna? På min K5:a hade jag tryckt upp ett klistermärke som en mindre regplåt och hade klistrad undertill. Men jag blev aldrig någonsin stoppad. Minns att det var en mc-polis som muttrade något om det när vi var vid Tyresö-rakan och körde, men absolut inga böter eller så.
 
Shit vad avis jag blir... Får nöja mig med Knix och Mantorp i Juli...

Fick hem och installerade nya pipan idag:
Skärmavbild 2016-06-15 kl. 21.01.59.png

Vägde i princip ingenting, knappt 1kg för pipa och länkrör. Och satan vad fint det låter. @Clark Kent :)
Roligt som f*n och utvecklande. Har nog kapat 10-15 sek på den 1,8 km långa banan sedan förra året tack vare bra instruktörer.

Knix lär vara väldigt roligt, ska skriva upp mig på någon efter sommaren.
 
Här är min moppe. V4, drygt 1200 kubik, 173 hästar och den bästa kompromiss jag kunde hitta. Det ställer upp på allt jag ber den; daglig pendling på korta eller längre sträckor, kvällsturer på småvägar, långsemestrar med riktigt långa dagsetapper, lite skjutsning ibland, Knix och rentav några varv på Ringen.

SBAGKfv.jpg
 
@Clark Kent Org bromspump?
Provat någon med bättre pump? Jag kastar ur mig att Suzuki har de risigaste hejdarna i R-hojsligan, ett pumpbytw hade legat som prio ett för mig om jag hade haft en...
 
@Clark Kent Org bromspump?
Provat någon med bättre pump? Jag kastar ur mig att Suzuki har de risigaste hejdarna i R-hojsligan, ett pumpbytw hade legat som prio ett för mig om jag hade haft en...

Jag vet faktiskt inte än. Åker och hämtar den på söndag...men jag skulle tro att det är original då han inte har sagt något annat.
Kommer att ha sprängt sommarens budget redan första milen, men vad byter man till och vad kostar det i sådana fall?
 
Det är bara att boka tid för bromspumpbyte. Jag gjorde min hos Din MC och den andra på AVA MC, går väldigt snabbt och prioriteras.
Man märker rätt snabbt om det är en dålig pump :)
 
Tillbaka
Topp