Hör av dig om du ska göra dig av med 640n![]()
Du har första tjing!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hör av dig om du ska göra dig av med 640n![]()
Hittade ett par bilder på min. Har för mig att jag fick upp den i 220. Helvete vad jag krigade essingeleden på den hojen. Ofattbart att man fortfarande är vid liv.Ah, drömhojen som 16-åring. Det slutade med att jag köpte den större varianten som förstahoj. Färgen hade efter 20 år muterat till någon slags orange/rosa.
![]()
Är det samma antal ekrar och samma vinkling på navänden av ekrarna? Då är det "bara" att ekra om. Om navdiametern skiljer sig mycket kan du behöva nya ekrar.![]()
Hej alla![]()
Har en fråga. Jag har ett orginal framhjul 19" med trumbroms. Kan jag flytta över den till mitt 21" akront fälg? Hur gör man då? Flyttar nav och ekrar om sen klart?
Detta är till ett sportster projekt -70 talare
Byt upp dig till en 690smc om du gillar 640n, du kommer inte bli besviken!Du har första tjing!
Byt upp dig till en 690smc om du gillar 640n, du kommer inte bli besviken!![]()
Mer komfortabel, bättre drag, bättre allt..Jag gillar 640n mycket, men den är inte speciellt praktisk rent komfortmässig. Hastigheter över 80 är mindre kul under längre perioder än typ 5 min, vibrerar duktigt. Måste dra in kopplingen och låta den gå ner på tomgång för att se skyltar osv ordentligt, backspeglarna är ju bara att glömma. Laddar ogärna på i motorvägsfart med 640n, så blir ju aldrig några längre turer. Tråkiga serviceintervall också för mig som är lat.
Oavsett så är det en väldigt rolig cykel att köra, tillräckligt med kräm för mig som väger under 70, smidig i stan och på grus, tar sig fram överallt etc. Är 690 mer komfortabel?
Mer komfortabel, bättre drag, bättre allt..
Sjukt rolig enstånka och om man vill är den ruskigt busig
1000-mila serviceintervaller på de lite nyare osv![]()
Vilken omaka verktygstavla, precisionsinstrument blandat med värsta köttarverktygenNytt styre + risers på , planerar å vara klar imorgon .. Får se hur det går
![]()
![]()
![]()
Ostrypt hade den strax under 40 hästar, 0-100 på typ 5 sekunder. Inte så pjåkigt för 125cc. Tvåtakt är svårslaget.
Edit: strax under 30 hästar.
Men '96 (tror jag) kom EU-reglerna, och alla 125cc får idag ha max 11kw för att räknas som lätt mc.
Tror den har 31,5hkr (har jag för mig)
Fick upp min i 170km/h vid något tillfälle.
Sålde min NSR när jag blev 18 och köpte en FZR1000 med 145hkr, det var rätt stor skillnad![]()
170 låter som nedförsbacke, medvind och en stor mängd hemlängtan.Jag var nog uppe i kanske 140, men körde å andra sidan strypt.
Känner mig bra sugen på något som har 100+ hk. Inte ens provkört något med mer än typ 60, men nu känns det som att det är hög tid![]()
Hade tänkt ta med hjulen till min mc handlare och be han ta hem rätt ekrar till mig och så tänkte jag "ekra upp" allt själv och sen låta dom rikta de.@Fergi Ser ut som om det ska funka bra. Ska du göra det själv eller har du någon som hjälper dig?
Om du gillar KTM motarder så försök provköra en 950/990 SM, lite över hundra hästar, asbra bromsar, ställbar fjädring/handtag etc.170 låter som nedförsbacke, medvind och en stor mängd hemlängtan.Jag var nog uppe i kanske 140, men körde å andra sidan strypt.
Känner mig bra sugen på något som har 100+ hk. Inte ens provkört något med mer än typ 60, men nu känns det som att det är hög tid![]()
Om du har möjlighet så åk på Start to Ride då många märken finns representerade för testkörning. Bra tillfälle att känna på olika typer av hojar och modeller. Därefter kan det vara bra att göra en riktig provkörning då banan för ovan brukar vars begränsad.170 låter som nedförsbacke, medvind och en stor mängd hemlängtan.Jag var nog uppe i kanske 140, men körde å andra sidan strypt.
Känner mig bra sugen på något som har 100+ hk. Inte ens provkört något med mer än typ 60, men nu känns det som att det är hög tid![]()
Ansluter till knuttarna med nyförvärvet. Road King.
![]()
950in är väl rätt känd för att vara förhållandevis törstig, om man nu värdesätter sådant. Bara en tanke..Om du gillar KTM motarder så försök provköra en 950/990 SM, lite över hundra hästar, asbra bromsar, ställbar fjädring/handtag etc.
Körglädje i mängder, slitvarg och väldigt allsidig. Man kan långköra den och den är askul på bana. Relativt hög dock. V-twin (LC-8) som vibrerar lagom mycket och varvar skönt. Osar badass.
Finns schyssta lågmilare för ca 50k.
MT-09 bra skit! Gaffeln har ett rykte om sig att kunna upplevas som lite mjuk men inget jag har stört mig på men så har jag bara provkört den och inte pressat den. 07 är säkert ok men den extra effekt 09 har torde göra den gott. Annars är Street Trippel ett trevligt alternativ, gärna R versionen då.Vad säger panelen om Yamaha MT-07 och MT-09 då?
mt-07 är en sjukt prisvärd hoj. Abs är väl standard tror jag och priserna är bra. Mängder av trafikskolor har hojen. Brukar vara ett bra tecken på att grejerna funkar..Vad säger panelen om Yamaha MT-07 och MT-09 då?
Stort grattis. Vågad hoj som första hoj!![]()
Sådärja!
Per i eftermiddags får jag köra denna - även på egen hand.
Så jävla gött!
Nu ska jag bara köra så länge vädret håller i sig, men i höst vinter får det bli lite småprojekt. Sissybaren kommer att ryka, och allt lila kommer nog bli svart.
950in är väl rätt känd för att vara förhållandevis törstig, om man nu värdesätter sådant. Bara en tanke..
MT-10!!Vad säger panelen om Yamaha MT-07 och MT-09 då?