Vad roligt att höra. Hoppas bara de flesta tycker detsammaDet kommer funka kanon på din fz6n![]()
Bra är det inte. Livsfarligt - nä.
Dåligt är indirekt farligt när det kommer till mc ju.... Orkar du motivera?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad roligt att höra. Hoppas bara de flesta tycker detsammaDet kommer funka kanon på din fz6n![]()
Bra är det inte. Livsfarligt - nä.
Inga som helst problem! Finns inget som skulle vara dåligt med det. Huvudsaken är att däcken är fräscha.Behöver lite professionell hjälp. Jag är nybörjare när det kommer till mc och hoppas ni kan hjälpa mig. Köpte en hoj från en handlare i höstas, fz6n. Bakdäcket var 12 år gammalt men såg jättebra ut. Bytte däcket idag till Michelin pilot PRO 4. När jag köpte hojen hade handlaren monterat ett nytt framdäck från Dunlop.
Är det dåligt att ha två olika märken på en hoj? Bägge däcken är tydligen jättebra enligt många kunniga.
Vad tycker ni? Bör jag köpa ett nytt fram däck av Michelin?
Att ha olika nivå på grepp fram och bak riskerar att skapa instabilitetVad roligt att höra. Hoppas bara de flesta tycker detsamma
Dåligt är indirekt farligt när det kommer till mc ju.... Orkar du motivera?
Så länge däcken är fräscha och har ungefär samma ålder och användningsområde (para alltså inte ett cross däck med ett slicks bandäck) så finns det inte en chans att en vanlig hojåkare märker ngt sådant.Att ha olika nivå på grepp fram och bak riskerar att skapa instabilitet
Ok känns tryggt! Tusen tack för hjälpen!Så länge däcken är fräscha och har ungefär samma ålder och användningsområde (para alltså inte ett cross däck med ett slicks bandäck) så finns det inte en chans att en vanlig hojåkare märker ngt sådant.
Möjligen att ett Moto GP proffs skulle kunna känna en skillnad.
Kul att se en Rally Raid!Fasen va gott väder ikväll![]()
![]()
Jajjemen, inte världens mest vanliga hoj. Och så har den fått en 1200 Rally som kompis numera ocksåKul att se en Rally Raid!
Sweet! Jobbade med Aprilia i många år, härliga maskiner.Jajjemen, inte världens mest vanliga hoj. Och så har den fått en 1200 Rally som kompis numera också![]()
Den där nog både bra och billig som förstahoj.Såg att Vulcan S ska kunna effektbegränsas till 35kW från 45kW så man kan köra den med A2-kort.
Tror ni Vulcan S är en bra första-hoj?
Det är just den stilen jag gillar, BMW NineT är också riktigt fin men går inte att köra med A2-kort så jag funderar på en lätt begagnad Vulcan S.
Planen är att försöka fixa körkortet över sommaren alternativt att ta det efter lumpen till sommaren 2021 istället. Men jag börjar titta lite på vilka alternativ som finns.
Hur är det med service? Intervall? Kostnad?
![]()
Ja det verkar så.Den där nog både bra och billig som förstahoj.
Den är förvånansvärt "vuxen" för att vara en 650. Bra instegshoj absolut. Många som tänker som dig i det fallet. "Jag börjar med en sån i ett år eller två. " Samma motor i stort sätt som i ER6 och Versys 650nJa det verkar så.![]()
Kan tänka mig ha en sådan ett tag faktiskt, längre än två år.Den är förvånansvärt "vuxen" för att vara en 650. Bra instegshoj absolut. Många som tänker som dig i det fallet. "Jag börjar med en sån i ett år eller två. " Samma motor i stort sätt som i ER6 och Versys 650n![]()
Mycket hoj för pengarnaKan tänka mig ha en sådan ett tag faktiskt, längre än två år.Men det vet jag sen...
Den ser riktigt trevlig ut. Får provköra en när det börjar bli dags. Många säger att det ska vara en riktigt skön hoj med bra komfort. Kanske en bra cykel att köra road trips med![]()
Grymt! Ja den drar 4.4L/100kmMycket hoj för pengarnaVettig i försäkring, ägandekostnad och soppaförbrukning.
När polaren körde med sin Versys 650 var det knappt kul att köra med honom... Han behövde ju aldrig tanka kändes det som
Det blir ju bra räckvidd på roadtripsen då![]()
Hehe. Ökenråttan drar nog närmre 0.7L/milenGrymt! Ja den drar 4.4L/100km
Ja men det är ju inte så farligt ändåHehe. Ökenråttan drar nog närmre 0.7L/milenFast då snackar vi ju trots allt 1000 kubiks V-twin och och kul körning
![]()
Kul att höra, det verkar vara en bra cykel för pengarna.Gillar Vulcan. Testkörde en för ett par år sedan.
Skulle kunna ha en sån om man inte vore så förtjust i fart.
Den där jäkla farten har en förmåga att skapa ett behovGillar Vulcan. Testkörde en för ett par år sedan.
Skulle kunna ha en sån om man inte vore så förtjust i fart.
Snygg!Ska börja övningsköra och köpte igår en cykel som jag tänkte både övningsköra och ha kvar efter. Ducati café racer 2018
Elit MC? Jag var där igår ocksåSka börja övningsköra och köpte igår en cykel som jag tänkte både övningsköra och ha kvar efter. Ducati café racer 2018
Har du tänkt att ta kortet i sommar är det nog bra att boka in körprov och teori så snart som möjligt. Covid-19 har gjort att de skurit ner på antal tider vilket gör att det nästan är inne på slutet av sommaren nu för provtider.Såg att Vulcan S ska kunna effektbegränsas till 35kW från 45kW så man kan köra den med A2-kort.
Tror ni Vulcan S är en bra första-hoj?
Det är just den stilen jag gillar, BMW NineT är också riktigt fin men går inte att köra med A2-kort så jag funderar på en lätt begagnad Vulcan S.
Planen är att försöka fixa körkortet över sommaren alternativt att ta det efter lumpen till sommaren 2021 istället. Men jag börjar titta lite på vilka alternativ som finns.
Hur är det med service? Intervall? Kostnad?
![]()
Ah, tänkte inte ens på det. Då kanske det är bättre att ta det tills nästa sommar.Har du tänkt att ta kortet i sommar är det nog bra att boka in körprov och teori så snart som möjligt. Covid-19 har gjort att de skurit ner på antal tider vilket gör att det nästan är inne på slutet av sommaren nu för provtider.
https://fp.trafikverket.se/boka/#/
Du har ju hela sommaren på dig att både köra o plugga teoriAh, tänkte inte ens på det. Då kanske det är bättre att ta det tills nästa sommar.
Oj Oj. KickDu har ju hela sommaren på dig att både köra o plugga teoriBörja på och sikta på att bli klar till sensommaren. Kolla med nån polare om du kan övningsköra vetja. Då måste du ju handla den där hojen oxå
Polaren tog ut sitt julgranssubstitut från vardagsrummet idag...![]()
![]()
Idag fick han fasen ett träningspass för att få igång den, batteriet (finns elstart) var inte nog laddat för att dra runt den, så det var bara att börja kickaOj Oj. Kick. Det ger hår på bröstet att starta den hojen. Antar att den låter mer än din... Ball hoj.
Stämmer, hade ingen aning att det var ett event där men måste verkligen säga att det gavs en fantastisk service i butiken!Elit MC? Jag var där igår ocksåGrattis till en riktigt fin cykel!