• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
30 över på 40kmh+ samt 20 över på 30kmh väl?
Jag har bara blivit stoppad en gång. Körde i 98km/h på en 70-väg med en elev i bilen som var sen till BUP. Dyrt blev det, över 3000kr har jag för mig, fick dock behålla kortet. Eleven tyckte det var askul och skrattade varje gång han såg mig i flera veckor efteråt.
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Jag har bara blivit stoppad en gång. Körde i 98km/h på en 70-väg med en elev i bilen som var sen till BUP. Dyrt blev det, över 3000kr har jag för mig, fick dock behålla kortet. Eleven tyckte det var askul och skrattade varje gång han såg mig i flera veckor efteråt.
Var faktiskt första ggn jag åker på böter på mina 24 år jag haft körkort, så det känns som ett rätt bra facit ändå.
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Nu dog tråden lite för tidigt i år va? :D
Hahaha! Håller med!
Själv har jag kört hojen till jobbet senast veckan för de är i princip bättre väder än under Juli :p

Även nu införskaffat en SP hållare för mobilen så längre resor blir lite roligare med GPS.
71739991334__47C9A8DD-D735-40DB-9BFC-5B9EBC7B2F46.jpeg
 

Owaysis

Cartier
En sak jag undrar över är varför moped/skoter inte är mer populärt bland vuxna som ett färdmedel?
Folk lägger hutlösa summor på elcycklar istället för att köpa en moped som går snabbare, är mer bekvämt och bättre på alla sätt som färdmedel till och från jobb.
 

rickards

Rolex
2-Faktor
En sak jag undrar över är varför moped/skoter inte är mer populärt bland vuxna som ett färdmedel?
Folk lägger hutlösa summor på elcycklar istället för att köpa en moped som går snabbare, är mer bekvämt och bättre på alla sätt som färdmedel till och från jobb.
FaceSwapImage-558.jpg

110 vilda cc. Kör den till jobbet varje dag så får frugan ta bilen. Funkar väl bra typ 9 månader om året. Billigare är svårt att åka, och roligare än bilen 😊
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
En sak jag undrar över är varför moped/skoter inte är mer populärt bland vuxna som ett färdmedel?
Folk lägger hutlösa summor på elcycklar istället för att köpa en moped som går snabbare, är mer bekvämt och bättre på alla sätt som färdmedel till och från jobb.
Är inte försäkringspremierna lite av boven tro?
För mig blev det samma pris att försäkra en 700cc Yamaha som en 50cc vespa primavera.
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Är inte försäkringspremierna lite av boven tro?
För mig blev det samma pris att försäkra en 700cc Yamaha som en 50cc vespa primavera.

Så fort det blir motorcykel så går premien ner. Har en yamaha cygnus 125, kostar knappt nåt alls att försäkra. Moped däremot kostar huggorm.
Precis så, minns inte riktigt vad jag betalar men omkring en hundralapp i månaden för helförsäkring. Överkomligt.
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Tyvärr så kostar en Vespa GTS 300 ca 500kr i månaden för mig att försäkra :( skulle den ligga på under 200 skulle det vara fantastiskt! 🤩🤩
Aha, skulle vilja ha en GTS300 jag med egentligen. Men de är rejält mycket dyrare i både inköp och drift, men samtidigt betydligt rejälare på alla vis. Min budgetscooter är svårslagen sett till det ekonomiska och får duga till jobbpendling. Gav 17000 spänn för den och då hade den gått 140 mil, drar 0.2 milen och kostar en hundring i månaden i försäkring som sagt. Olja och filter byter jag själv, och den behöver inte byta drivrem förrän 2000 mil. Men det kanske inte är en hoj man köper med hjärtat direkt 😁 Slö är den också.
 

Veratio

Cartier
Tyvärr så kostar en Vespa GTS 300 ca 500kr i månaden för mig att försäkra :( skulle den ligga på under 200 skulle det vara fantastiskt! 🤩🤩

Min kostar 1 050 kr med bilsport MC helår, GTS300. Det är billigt.

Kostar 450 kr för olja och 100 kr för filter, 550 kr per år i "service", nu kör jag inte jättemycket så jag ska avvakta med "riktig" service tills den gått 1 500 och byta drivrem och balanser och grejer. Har gått 600 mil nu tror jag.

En av fördelarna med att ha flyttat uppåt igen.
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Min kostar 1 050 kr med bilsport MC helår, GTS300. Det är billigt.

Kostar 450 kr för olja och 100 kr för filter, 550 kr per år i "service", nu kör jag inte jättemycket så jag ska avvakta med "riktig" service tills den gått 1 500 och byta drivrem och balanser och grejer. Har gått 600 mil nu tror jag.

En av fördelarna med att ha flyttat uppåt igen.
Vilken dröm!

Sen får jag kanske inte vara för gnällig över försäkringen egentligen för min parkering kostar 500kr/månaden för Mc :p
 

Veratio

Cartier
Min kostar 1 050 kr med bilsport MC helår, GTS300. Det är billigt.

Kostar 450 kr för olja och 100 kr för filter, 550 kr per år i "service", nu kör jag inte jättemycket så jag ska avvakta med "riktig" service tills den gått 1 500 och byta drivrem och balanser och grejer. Har gått 600 mil nu tror jag.

En av fördelarna med att ha flyttat uppåt igen.

Sambon sneglar på en Vespa moped som pendlingsfordon på sommaren. Försäkringen mer än 3x dyrare än GTS300an. Galet.
 
Topp